Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

JMD

Well-known member
...en amper over hoe goed PSV en Feyenoord het doen.
Vergeet AZ niet, ook nog zonder puntverlies.
En dat is ook waar Ajax zich zorgen om moet maken. Dat Feyenoord en PSV (in welke volgorde dan ook) boven Ajax zouden eindigen dit seizoen had men ook in Amsterdam wel een beetje ingecalculeerd. Maar door de extra CL-plek zou plaats 3 ook genoeg zijn voor de voorronde CL, daar is AZ nu de eerste gegadigde voor (oke, seizoen is nog langs, maar ok), daar staat Ajax nu al 10 punten achter...

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vergeet AZ niet, ook nog zonder puntverlies.
En dat is ook waar Ajax zich zorgen om moet maken. Dat Feyenoord en PSV (in welke volgorde dan ook) boven Ajax zouden eindigen dit seizoen had men ook in Amsterdam wel een beetje ingecalculeerd. Maar door de extra CL-plek zou plaats 3 ook genoeg zijn voor de voorronde CL, daar is AZ nu de eerste gegadigde voor (oke, seizoen is nog langs, maar ok), daar staat Ajax nu al 10 punten achter...
AZ is voor mij wel effe klaar, na die belachelijke wanprestatie van donderdag.

JMD

Well-known member
Ja, wat mij betreft ook, liever hadden ze vandaag de 0-3 weggegeven, maar ok, je kan niet ontkennen dat die echt lang bovenin mee gaan doen. Niet om plek 1/2, maar wel daaronder.

De Wolf

Well-known member
Ik vond Sosa vandaag echt matig. Komt dat vanwege die ophef over de transfer of is hij echt zo matig?
Die Deen was nog slechter. Maar was er ook al heel snel uit.

erka

Well-known member
Ik denk ook vooral hoe goed Slot is. Ongelofelijk hoe hij het zo snel weer op een rij heeft gekregen. In de eerste paar wedstrijden dacht ik nog, hoe moet dit zonder Kökcü, maar dat is nu al helemaal gekanteld. Slot heeft zoveel inzicht.

Zag trouwens nog een mooi plaatje bij die 0-2. Die bal van Gaaei is natuurlijk oliedom zo door het midden maar Feyenoord geeft ook wel heel veel druk op dat moment. Kan m alleen niet zo snel weervinden.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk ook vooral hoe goed Slot is. Ongelofelijk hoe hij het zo snel weer op een rij heeft gekregen. In de eerste paar wedstrijden dacht ik nog, hoe moet dit zonder Kökcü, maar dat is nu al helemaal gekanteld. Slot heeft zoveel inzicht.

Zag trouwens nog een mooi plaatje bij die 0-2. Die bal van Gaaei is natuurlijk oliedom zo door het midden maar Feyenoord geeft ook wel heel veel druk op dat moment. Kan m alleen niet zo snel weervinden.
Klopt, die man is echt heel erg goed. Ik luister en lees alle interviews met hem en hij is tactisch echt next level. Hij weet zo goed hoe je iedereen binnen een elftal vanuit z'n kracht kan laten spelen. Denk dat het een kwestie van tijd is voor hij genoemd gaat worden in het wereldwijde rijtje toptrainers.

JMD

Well-known member
Reactie KNVB:
"Wij vinden deze situatie afschuwelijk. Het lijkt nergens op wat er vanmiddag heeft plaatsgevonden. Voorlopig reageren we verder nergens op. Er zijn nog zo veel nieuwe ontwikkelingen rond deze wedstrijd. De hele situatie heeft ook te maken met wat er bij Ajax speelt. Maandag vindt er een competitieoverleg plaats. Mogelijk kunnen we dan meer zeggen, maar vermoedelijk nog niet."

Maandag pas overleg, dan lijkt me niet dat het duel midweeks uitgespeeld wordt en zal het duel dus pas begin november afgemaakt worden.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Reactie KNVB:
"Wij vinden deze situatie afschuwelijk. Het lijkt nergens op wat er vanmiddag heeft plaatsgevonden. Voorlopig reageren we verder nergens op. Er zijn nog zo veel nieuwe ontwikkelingen rond deze wedstrijd. De hele situatie heeft ook te maken met wat er bij Ajax speelt. Maandag vindt er een competitieoverleg plaats. Mogelijk kunnen we dan meer zeggen, maar vermoedelijk nog niet."

Maandag pas overleg, dan lijkt me niet dat het duel midweeks uitgespeeld wordt en zal het duel dus pas begin november afgemaakt worden.
Denk dat Feyenoord daar niet mee akkoord gaat en zich hard gaat maken om de 0-3 te laten staan als eindstand.

• Leuk
Waarderingen: Max

Miramar

Well-known member
Mocht het over 4 weken uitgespeeld worden dan ook meteen de netten uit De Kuip aub. Kunnen ze iedere wedstrijd beïnvloeden als het eventjes niet naar behoren gaat.

• Leuk

stc

Well-known member
PSV heeft anders ook een wanprestatie geleverd....

Ik ga voor een reglementaire 0-3 overwinning voor Feyenoord

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

gevegt

Well-known member
Reactie KNVB:

Het moet vandaag nog?

erka

Well-known member
Bij deze is het echt niet zomaar uitspelen. Ook bij uitspelen zonder publiek is het risico op gezeik aanwezig. Dus de politie moet zich daar ook voorbereiden. Dat beslis je in emotie even niet op een zondagavond.

Er moet toch 48 uur tussen twee wedstrijden zitten? Doe dan:

Dinsdagmiddag uitspelen Ajax-Feyenoord
Ajax-Volendam naar donderdagavond
en dan evt PSV-Volendam en RKC-Ajax van zaterdag naar zondag.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Die duurbetaalde profs van Ajax kunnen best 2,5 x in een week.

• Leuk

JMD

Well-known member
Het moet vandaag nog?
Niks moet, maar als je het op korte termijn wilt uitspelen dan moet je wel zsm alles regelen. En iedereen die je nodig hebt voor die beslissing (o.a. lokale driehoek, staf Ajax/Feyenoord...) had je vanmiddag in de ArenA bij je, en ze konden toch niet weg.

stc

Well-known member
Bij deze is het echt niet zomaar uitspelen. Ook bij uitspelen zonder publiek is het risico op gezeik aanwezig. Dus de politie moet zich daar ook voorbereiden. Dat beslis je in emotie even niet op een zondagavond.

Er moet toch 48 uur tussen twee wedstrijden zitten? Doe dan:

Dinsdagmiddag uitspelen Ajax-Feyenoord
Ajax-Volendam naar donderdagavond
en dan evt PSV-Volendam en RKC-Ajax van zaterdag naar zondag.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Die duurbetaalde profs van Ajax kunnen best 2,5 x in een week.
Dat gaat niet, want PSV moet weer op 3-10 voor de CL.

Bovenaan