Eredivisie speeldag 25

Pascallovic

Well-known member
Tsja eigen schuld. Je bakt er gewoon helemaal niks van en de trainer staat erbij en kijkt er naar. Eiting mag 90 minuten blijven aankloten bijvoorbeeld. Spelers niet scherp en geconcentreerd. Alsof ze niet wisten dat dit een belangrijke wedstrijd was. Had 0-5 moeten zijn gezien de kansen. Eens kijken wat de excuses nu zijn en wat voor nepvertrouwen ze nu proberen te acteren. Die titel ga je verspelen als je niet binnen 3 weken dit omgedraaid hebt. Woensdag de beker ga je met dit spel ook niet winnen.
 

JMD

Well-known member
Tsja eigen schuld. Je bakt er gewoon helemaal niks van en de trainer staat erbij en kijkt er naar. Eiting mag 90 minuten blijven aankloten bijvoorbeeld. Spelers niet scherp en geconcentreerd. Alsof ze niet wisten dat dit een belangrijke wedstrijd was. Had 0-5 moeten zijn gezien de kansen. Eens kijken wat de excuses nu zijn en wat voor nepvertrouwen ze nu proberen te acteren. Die titel ga je verspelen als je niet binnen 3 weken dit omgedraaid hebt. Woensdag de beker ga je met dit spel ook niet winnen.

Vooral de start was zo verschrikkelijk slap, de 1e helft werd niet veel beter. Na rust begon Ajax wel sterk, maar vocht het tegen de 0-1... Na 1 uur werd AZ weer beter en kwamen de kansen en de 0-2.
 

JMD

Well-known member
Heerenveen, Utrecht en Feyenoord uit, we worden dus lachend kampioen :duim:

Heerenveen uit is voor Ajax zelden een probleem. Die andere duels wel ja... Het moet echt snel beter bij Ajax. Ik ben benieuwd wanneer Utrecht - Ajax gepland gaat worden, het meest logische is niet komende midweek, maar de midweek erna. Heb je 2x Utrecht - Ajax binnen 1 week...
 

Pascallovic

Well-known member
Heel diep donker rood; waar is de VAR als je hem echt nodig hebt. Schandalige actie. Op basis van Tv-beelden alsnog schorsen.
Dat zal vast niet kunnen. Ze hadden de tv-beelden immers al en hebben hem naar aanleiding daarvan om onbegrijpelijke redenen niet weggestuurd met rood. Dan is het moment dus al 2x beoordeeld.
 

JMD

Well-known member
Bizot verloor afgelopen week zijn vader, gisteren was de begrafenis. Vandaag stond hij er toen hij er moest staan (kopbal Tagliafico). Echt extreem knap.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat zal vast niet kunnen. Ze hadden de tv-beelden immers al en hebben hem naar aanleiding daarvan om onbegrijpelijke redenen niet weggestuurd met rood. Dan is het moment dus al 2x beoordeeld.

Dit kun je toch niet met de beste wil ter wereld uitleggen?
 

Batigoal

Well-known member
Bizot verloor afgelopen week zijn vader, gisteren was de begrafenis. Vandaag stond hij er toen hij er moest staan (kopbal Tagliafico). Echt extreem knap.

Heel knap en hij keepte weer een toppartij. Wat mij betreft Oranje-waardig dit seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit kun je toch niet met de beste wil ter wereld uitleggen?
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben. Dit zijn volgens mij de regels. Als ze hem volgens de regels nog wel kunnen schorsen moeten ze dat doen. Dat is namelijk wel op zijn plaats.
 

Pascallovic

Well-known member
Fijn zo'n trainer die afloop roept dat we nog bovenaan staan. Dat riepen ze vorig seizoen in Eindhoven ook meerdere keren. We weten hoe dat is afgelopen....

Ondertussen win je amper nog een wedstrijd, lopen de spelers in het veld elkaar uit te foeteren, geef je minimaal 5 grote kansen per wedstrijd weg, creëer je aanvallend niets en krijg je een lastig programma de komende weken. Tijd om eens door te pakken en te zeggen waar het op staat in plaats van dit slappe geleuter.
 

JMD

Well-known member
In de laatste 10 eredivisieduels leed Ajax 5 nederlagen. Alleen RKC (7) leed er meer in die periode.
 

JMD

Well-known member
Fijn zo'n trainer die afloop roept dat we nog bovenaan staan. Dat riepen ze vorig seizoen in Eindhoven ook meerdere keren. We weten hoe dat is afgelopen.....
Klopt, maar PSV werd alleen geen kampioen omdat AJax in bloedvorm was en een flink aantal punten haalde. AZ was vandaag echt goed, maar de afgelopen weken leek het daar ook nergens op.
Dus 1 op 1 is het niet echt vergelijkbaar.
 

Abubakari

Well-known member
Blind is nog niet bepaald op niveau.

Nee, fout in Getafe waar een goal uit kwam, fout tegen Heracles waar een goal uit kwam en nu AZ na 4 minuten op rozen zetten omdat je begint met een instelling van "als je verliest is hs dat ook niet erg, er zijn nog zat wedstrijden". Dit was :hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv::hsv: de wedstrijd waarin je de titelstrijd zo'n beetje kon beslissen en kom je zo voor de dag! Al sinds december dat ze zo kut voetballen. Ik hou op, de stoom komt alweer uit mijn oren.
We zitten weer in een fase dat toeleven naar een Ajax wedstrijd is als toeleven naar een bezoekje aan de tandarts, je hebt er geen zin in en weet dat je weer een kuttijd gaat hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Klopt, maar PSV werd alleen geen kampioen omdat AJax in bloedvorm was en een flink aantal punten haalde. AZ was vandaag echt goed, maar de afgelopen weken leek het daar ook nergens op.
Dus 1 op 1 is het niet echt vergelijkbaar.

Ik vond Az niet zo bijzonder. Het lijkt heel wat als je die drie voorin tientallen meters ruimte geeft en 1 op 1 speelt. Ja dat vinden ze daar met hun snelheid heerlijk. Achterin houden ze het goed dicht, maar met dat tempo van Eiting en Martinez is dat ook geen wonderprestatie.

Overigens werd PSV vorig jaar geen kampioen omdat ze het zelf hadden verkloot. Kregen zowel in februari als in maart de kans om de concurrentie op 8 punten te zetten. Eerst in Utrecht en daarna in Amsterdam waar ze na 60 minuten op 1-1 stonden, een man meer op het veld en virtueel 5 punten voorsprong in de competitie. Snap niet dat er daar telkens naar de fantastische vorm van Ajax wordt gewezen. Die was er inderdaad vanaf maart, maar desondanks heeft PSV toch zelf ook wel een flinke hand gehad in het mislopen van de titel.
 

Abubakari

Well-known member
In de laatste twaalf wedstrijden (competitie en Europa Cup) hebben ze in 6 wedstrijden niet gescoord. Vreemd genoeg hadden ze daarvoor een serie van 6 wedstrijden waarin ze elke 4 of meer goals scoorden.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vond Az niet zo bijzonder. Het lijkt heel wat als je die drie voorin tientallen meters ruimte geeft en 1 op 1 speelt. Ja dat vinden ze daar met hun snelheid heerlijk. Achterin houden ze het goed dicht, maar met dat tempo van Eiting en Martinez is dat ook geen wonderprestatie.

Misschien zeg ik iets heel geks, maar sinds Veltman is weggevallen is de organisatie volledig weg. Wat een gatenkaas was het vooral vandaag.
 
Bovenaan