Eredivisie speeldag 25

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben. Dit zijn volgens mij de regels. Als ze hem volgens de regels nog wel kunnen schorsen moeten ze dat doen. Dat is namelijk wel op zijn plaats.

Ik bedoelde met je eigenlijk op men in het algemeen. Niet op jou.
 

Abubakari

Well-known member
Alvast gefeliciteerd met de zege van zaterdag PES5, schijnbaar is Ajax nu aan de beurt qua crisis die Feyenoord en PSV eerder hadden. Sowieso bizar, de enorme pieken dit seizoen bij Ajax,Feyenoord en PSV. Benieuwd of ten Hag mag blijven als dit nog een tijdje aanhoudt.
 

bqandy

Well-known member
Meestal verliest Ajax als ze de kansen niet weten te benutten, zoals vorige week tegen Heracles. Maar tegen AZ waren de eerste uitgespeelde mogelijkheden pas te zien na de 2-0 achterstand. Natuurlijk ook de verdienste van AZ dat er goed op zat. Maar wat is er met Blind aan de hand. Toch iets tussen de oren na de lichamelijke problemen?
Overigens best wel een leuk weekeinde eredivisie voetbal met PEC - Vitesse als grootse spektakel,
 

Eef de Kip

Well-known member
Misschien zeg ik iets heel geks, maar sinds Veltman is weggevallen is de organisatie volledig weg. Wat een gatenkaas was het vooral vandaag.

Van alle geblesseerden was ik daar qua vervanging het minste bang voor maar het kan idd geen toeval zijn dat het een heel pak minder is geworden sinds hij er niet meer bij is. Hij had ook z'n momentjes maar de fouten die nu gemaakt worden en de ruimte die nu weggegeven wordt zag ik bij hem niet. Komt bij dat Blind er stuk minder speelt en dan verklaart het wel dat je achterin zo onzeker bent als de pest.
Martinez vond ik ook kinderlijk verdedigen trouwens, Schuurs is het dus ook niet en als dan je droomaanvallers van vorig seizoen momenteel he-le-maal niets laten zien dan ben ik oprecht bang dat dit gewoon een hele pijnlijke 3 weken wordt.
Utrecht bakt er ook weinig van moet ik zeggen maar die hebben weer de Ajax factor komende week waardoor ze weer de pannen van het dak spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Misschien zeg ik iets heel geks, maar sinds Veltman is weggevallen is de organisatie volledig weg. Wat een gatenkaas was het vooral vandaag.

Dat is niet gek. Het zijn vooral supporters van andere clubs die hem altijd heel slecht vinden, terwijl hij gewoon een degelijke verdediger is. En hij is duidelijk 2 of 3 niveaus beter dan Schuurs, die absoluut door het ijs zakt deze weken. Niet erg, maar zonder ervaren man naast hem in vorm (Blind of Veltman) moet je hem niet meer opstellen en daar Martinez of Alvarez neerzetten. Die laatste is ook geen hoogvlieger, maar maakt niet zulke kinderlijke fouten als Schuurs.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ach het is toch een algehele malaise? Zo'n Martinez gisteren die gewoon lucht staat te dekken gisteren en met een beetje scherpe tegenstander kun je in die 4 wedstrijden 15 goals tegen krijgen. Ik heb de indruk dat het even niet uit maakt wie je opstelt. Het ergste vind ik nog dat je voorin ook helemaal niets klaar maakt. 2 goals tegen Getafe waarvan 1 Lucky in de laatste paar wedstrijden.
 

Batigoal

Well-known member
Ach het is toch een algehele malaise? Zo'n Martinez gisteren die gewoon lucht staat te dekken gisteren en met een beetje scherpe tegenstander kun je in die 4 wedstrijden 15 goals tegen krijgen. Ik heb de indruk dat het even niet uit maakt wie je opstelt. Het ergste vind ik nog dat je voorin ook helemaal niets klaar maakt. 2 goals tegen Getafe waarvan 1 Lucky in de laatste paar wedstrijden.

Uiteraard, maar Martinez heeft de afgelopen maanden wel de nodige krediet opgebouwd wat mij betreft. Gisteren was zijn minste wedstrijd als Ajacied, maar tegen Getafe bijvoorbeeld was hij juist de enige verdedigend ingestelde speler die scherp was.

Het erge is vooral dat we alleen maar gokken op dat het weer gaat lopen. Er zijn geen tactische omzettingen, er is geen plan B. Ja oké, Huntelaar 10 minuten voor tijd erin brengen. Verder lijkt het vooral iedere wedstrijd hopen dat de spelers elkaar voorin weer gaan vinden, maar dat slaat nergens op. Hij heeft de afgelopen maanden terecht vrijwel nooit kritiek gehad, maar dat valt me de laatste weken erg tegen van Ten Hag.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wanneer AZ - Feyenoord en Utrecht - Ajax ingehaald gaan worden. Dat waren natuurlijk al 2 mooie duels, maar gezien de huidige stand van zaken wordt dat nu nog belangrijker.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben benieuwd wanneer AZ - Feyenoord en Utrecht - Ajax ingehaald gaan worden. Dat waren natuurlijk al 2 mooie duels, maar gezien de huidige stand van zaken wordt dat nu nog belangrijker.

Het schijnt dat Feyenoord heeft verzocht om het inhaalduel met AZ niet in te plannen op 18 of 19 maart ivm de klassieker op 22 maart.:cab: Logischerwijs zou Utrecht - Ajax nu ook niet in die week plaatsvinden.
 

Forza AZ

Well-known member
Ben benieuwd wanneer AZ - Feyenoord en Utrecht - Ajax ingehaald gaan worden. Dat waren natuurlijk al 2 mooie duels, maar gezien de huidige stand van zaken wordt dat nu nog belangrijker.

Ik had ondertussen toch wel een datum verwacht voor die wedstrijden. De KNVB wil toch juist zo snel mogelijk alles inhalen, en donderdag was al bekend dat de weken van 11/12 en 18/19 maart beschikbaar zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik verheug me nu al op de Feyenoordsupporters die de afsluitende training de spelersgroep "vragen" om vooral niet te winnen van AZ.
 

Forza AZ

Well-known member
Het schijnt dat Feyenoord heeft verzocht om het inhaalduel met AZ niet in te plannen op 18 of 19 maart ivm de klassieker op 22 maart.:cab: Logischerwijs zou Utrecht - Ajax nu ook niet in die week plaatsvinden.

Waarom zou de KNVB daar in mee gaan? Iedere Eredivisie-wedstrijd moet gelijk behandeld worden, dus kan er ook voor Feyenoord-Ajax gewoon een midweekse wedstrijden gepland worden. Die was er ook geweest als Feyenoord en/of Ajax zich voor de 1/8e finale van de EL had geplaatst.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mijn hemel. Wat een flauwekul van de KNVB. Dat je daarin meegaat. En dan wel roepen dat een ongelijk aantal duels zeer onwenselijk is. Stelletje softies daar.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze hadden de wedstrijden ook al kunnen plannen op 11 en 12 maart, dus ik snap niet waarom ze de wedstrijden nu pas in april willen laten spelen.
Commercieel natuurlijk zeer aanlokkelijk om ze zo laat mogelijk in te plannen. Dat zal vast ook een overweging zijn, al zullen ze dat nooit toegeven.
 
Bovenaan