Eredivisie ronde 33 + 34

Wie wordt er kampioen?

• Ajax

• PSV

• HSV

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Mario

Well-known member
Sparta uit wordt zeker niet makkelijk. Echter krijgt PSV nu een nieuwe kans op de titel in de schoot geworpen. Ik denk dat ze die kans nu wel pakken. Ajax zal zich moeten herpakken tegen Twente, en dat zal nog lastig genoeg worden.

Pieros

Active member
Beslist:
Feyenoord 3e (voorronde CL), FC Utrecht 4e (voorronde EL)
Almere gedegradeerd, RKC zo goed als (moet 3 pt en een saldo van 10 goedmaken op Willem II)

Nog niet beslist:
Kampioenschap:
PSV 1pt plus veel beter doelsaldo voor op Ajax
PSV moet naar Sparta, Ajax ontvangt FC Twente

Om plek 5 (thuisvoordeel in evt finale PO)
AZ 2 pt plus doelsaldoverschil van 6 voor op FC Twente
AZ ontvangt Almere, Twente moet naar Ajax. Lijkt dus wel beslist eigenlijk

Om de laatste 2 PO-plekken (Fortuna er even uitgehaald)
NEC 40 +4
Heerenveen 40 -17
Sparta 39 -2
Grunn 39 -11
PEC 38 -10
Heracles 38 -20
NEC moet naar Heracles, Heerenveen ontvangt Feyenoord, Sparta ontvangt PSV, Grunn en PEC ook tegen elkaar, in Zwolle
Leuk, dus 2 onderlinge ontmoetingen en de andere 2 thuis tegen een topclub, met dit verschil dat Feyenoord 'al klaar' is en PSV nog om de titel speelt.

Het is echt een bizar seizoen, niet alleen vanwege PSV en Ajax, maar dat NEC met zoveel bagger voetbal nu 8ste staat en het behalen van de play offs in eigen hand hebben kan eigenlijk ook niet.

Eef de Kip

Well-known member
Scenario liep wel zo'n beetje zoals verwacht, 10 mn in blessuretijd het kampioenschap kwijt raken was wel zo'n beetje in lijn van de laatste paar weken. Ik was gisteravond gelukkig bij Daniël Arends dus gelukkig nog een beetje kunnen lachen ipv mezelf te pijnigen.

JMD

Well-known member
Ajax en PSV hebben echt niet minder blessures gehad...
Bij PSV dit seizoen een flink aantal duels gemist: Veerman, Schouten, Saibari, Pepi, Dest, Tillman, Lang, Mauro. Dat is een leuk team...
Een Ajax-dvker kan ongetwijfeld zo'n zelfde lijstje maken over Ajax.

stc

Well-known member
De handel voor kaarten Sparta - PSV op marktplaats tiert weer heel goed. Ik zie al biedingen van 600 tot 1100 euro voor kaarten.

stc

Well-known member
Dat opstootje na afloop van FC Groningen - Ajax gaat nog worden bekeken door de tuchtcommissie denk ik. Niet dat de tuchtcommissie de juist straffen gaat uitdelen of maar iets gaat doen.

JMD

Well-known member
De handel voor kaarten Sparta - PSV op marktplaats tiert weer heel goed. Ik zie al biedingen van 600 tot 1100 euro voor kaarten.
Ik krijg echt steeds meer Excelsior - AZ vibes zo...
Als PSV kampioen wordt, wordt het overigens voor het eerst sinds 2019 dat een ploeg de landstitel in een uitduel haalt.

stc

Well-known member
Ik krijg echt steeds meer Excelsior - AZ vibes zo...
Als PSV kampioen wordt, wordt het overigens voor het eerst sinds 2019 dat een ploeg de landstitel in een uitduel haalt.
Ja maar ik denk dat Bosz en Co wel probeert om iedereen scherp te houden. Verslapping kan niet, want je ziet wat er gebeurt. Sparta is natuurlijk een taaie tegenstander voor PSV zagen we in de kampioenswedstrijd van vorig jaar en de thuiswedstrijd van dit seizoen. Al moet ik zeggen dat PSV met 10 man speelde dit seizoen en nog won met moeite.

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat had Vaessen nou op het laatst? Die was echt compleet overspannen.
Op het laatst? Gewoon een enorme staatsdebiel. Bij die rode kaart van Valente ook al uit zn goal om te provoceren en vervolgens vlak voor die 1-1 en dan als klap op de vuurpijl een ordinaire vechtpartij na afloop. Die gast spoort gewoon niet.

Jef400

Well-known member
Als de nummer 1 niet van de nummer 11 kan winnen
De nummer 1 die de nummer 5 van de 2e seizoenshelft bezoekt. Vergeet niet dat Sparta na de winterstop alleen van Twente thuus, Go Ahead en Feyenoord uit heeft verloren he. Het is gewoon weer die ploeg van de vorige seizoenen.

erka

Well-known member
Op het laatst? Gewoon een enorme staatsdebiel. Bij die rode kaart van Valente ook al uit zn goal om te provoceren en vervolgens vlak voor die 1-1 en dan als klap op de vuurpijl een ordinaire vechtpartij na afloop. Die gast spoort gewoon niet.

Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Als de KNVB hem een tijdje schorst kan ik daar wel vrede mee hebben. Wat bezielt die gast toch. Was dat ook al zo voor zijn botsing destijds of is dat er na pas ontstaan? Compleet wangedrag. Is ook de algemene teneur onder de Groningensupporters zelf. Alhoewel er bij Ajax ook een paar vreselijk liepen te zuigen.

Gelukkig heeft Groningen ook een goede tweede keeper met Jurjus, mocht dat voorlopig nodig zijn.

• Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan