Eredivisie ronde 32

stc

Well-known member
Grunn uit is wel andere koek, dat zal zeker lastig worden, maar kan ook zomaar 0-1 worden, Twente thuis wordt in die zin gek dat Twente nu ineens wel iets meer in vorm lijkt en Steijn natuurlijk ook andere belangen heeft, die zal zijn vader willen wreken.
Verder is het woensdag Twente - AZ, wordt dat winst voor Twente dan is Twente zeker 5e en dan zullen ze niet echt vol gaan in Amsterdam. Maar met gelijkspel zullen ze wel in Amsterdam willen winnen omdat ze dan 5e worden (waardoor ze alle PO-duels thuisspelen). Als AZ woensdag in Enschede wint dan is AZ wel zeker 5e, want die eindigen thuis tegen Almere. Dus hopen op een gelijkspel bij FC Twente - AZ woensdag ;)

Dus ik ben het niet eens met je appeltje-eitje voor Ajax, dat was dit duel van vandaag op papier, maar dat nog wel favoriet zijn (want 1 pt voor) is zo.
Ik denk dat Steijn professional genoeg is om e.e.a niet te laten meespelen. Alhoewel hij naar Feyenoord gaat.

FC Twente is dit seizoen niet echt best. Ondergrens en bovengrens liggen te ver uit elkaar. FC Groningen speelt misschien nog voor Play-offs. Maar ik geloof niet dat Ajax het laat liggen. Ik ben nog steeds van mening dat Ajax gewoon kampioen wordt in de laatste 2 wedstrijden.

PSV moet sowieso zorgen dat ze tegen Heracles gaan winnen thuis. Is de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en ik denk dat ze thuis nog even een goed resultaat willen neer zetten.

Batigoal

Well-known member
Nog nooit is er een ploeg geweest die 5 wedstrijden voor het einde een voorsprong van 9 punten weg gaf. Weer een record!

JMD

Well-known member
Nog nooit is er een ploeg geweest die 5 wedstrijden voor het einde een voorsprong van 9 punten weg gaf. Weer een record!
Zover zijn we nog niet... Maar leuk om dat record te pakken ja

Net zoals we Feyenoord vandaag voor het eerst in iets van 330 duels een nederlaag toebrachten nadat ze 2-0 voorstonden...

Overigens gaf Van Hooijdonk het bv al vaak aan bij Studio Voetbal, het valt bij Ajax steeds de goede kant op (als ze weer eens net aan wonnen) en dat dat niet goed kan blijven gaan... 3 klappen hebben ze nu te pakken, de 4e gaat naw dodelijk zijn.

JMD

Well-known member
Dat dus., maar dan zou het nu toch echt wel balen worden als we nu nog 2x winnen en nietr de titel pakken.

Abubakari

Well-known member
Dat dus., maar dan zou het nu toch echt wel balen worden als we nu nog 2x winnen en nietr de titel pakken.
Groningen staat een totaal geknakt Ajax woensdag handenwrijvend op te wachten. Ik kan geen enkel scenario bedenken waarin Ajax na deze dreun er woensdag opeens weer staat. Woensdag is de koppositie weg en daar mag ik bij zijn. Wat een vreselijk horrorscenario, de hele tijd in mijn achterhoofd bang voor geweest en het gaat nov gebeuren ook. Iedereen die iets van psychologie begrijpt weet dat PSV in de winning mood is, zeker na de enorme boost van die ontsnapping vanmiddag en het feit dat ze al weken weer alles winnen, die grven het nu niet meer weg. Ajax kan deze spanning niet aan en deze drejnen verwrrk je niet even 1 2 3, er moet een wonder gebeuren willen die er woensdag weer klaar voor zijn.

En ik geloof niet in wonderen. Gefeliciteerd met de titel PSV’ers, eerlijk is eerlijk, het is verdiend. Met dit kutvoetbal kampioen worden was mooi geweest, we moeten genoegen nemen met rechtstreekse plaatsing voor de CL met dit kutvoetbal.

Wekelijks met de hakken over de sloot gekomen, nooit (nou ja zelden) eens makkelijk winnen, nota bene uit en thuis van Feyenoord en PSV gewonnen. Daar klopte de tactiek van Farioli als een bus. Maar tegen het rechterrijtje altijd moeizaam, dat probleem heeft ie niet op kunnen lossen.
Wat een fuckin’ deceptie.

Batigoal

Well-known member
Groningen staat een totaal geknakt Ajax woensdag handenwrijvend op te wachten. Ik kan geen enkel scenario bedenken waarin Ajax na deze dreun er woensdag opeens weer staat. Woensdag is de koppositie weg en daar mag ik bij zijn. Wat een vreselijk horrorscenario, de hele tijd in mijn achterhoofd bang voor geweest en het gaat nov gebeuren ook. Iedereen die iets van psychologie begrijpt weet dat PSV in de winning mood is, zeker na de enorme boost van die ontsnapping vanmiddag en het feit dat ze al weken weer alles winnen, die grven het nu niet meer weg. Ajax kan deze spanning niet aan en deze drejnen verwrrk je niet even 1 2 3, er moet een wonder gebeuren willen die er woensdag weer klaar voor zijn.

En ik geloof niet in wonderen. Gefeliciteerd met de titel PSV’ers, eerlijk is eerlijk, het is verdiend. Met dit kutvoetbal kampioen worden was mooi geweest, we moeten genoegen nemen met rechtstreekse plaatsing voor de CL met dit kutvoetbal.

Wekelijks met de hakken over de sloot gekomen, nooit (nou ja zelden) eens makkelijk winnen, nota bene uit en thuis van Feyenoord en PSV gewonnen. Daar klopte de tactiek van Farioli als een bus. Maar tegen het rechterrijtje altijd moeizaam, dat probleem heeft ie niet op kunnen lossen.
Wat een fuckin’ deceptie.
Sterker nog; als je de interviews met de spelers hoort hebben die het ook al opgegeven. Het zou me niets verbazen als de nederlaag woensdag nog groter wordt dan vandaag.

Abubakari

Well-known member
Sterker nog; als je de interviews met de spelers hoort hebben die het ook al opgegeven. Het zou me niets verbazen als de nederlaag woensdag nog groter wordt dan vandaag.
Ja, het Groningen wat maar 1 goal per thuiswedstrijd scoorde maakte er 10 in de laatste twee thuiswedstrijden. Qua timing treffen we het ook niet.

Voorafgaand aan dit seizoen was je dolblij met plek 2 geweest, nu is het een deceptie die in het rijtje met SVV in 1991 en De Graafschap in 2015 kan.
Ongelooflijk dat je zo door je hoeven zakt.

Ik ben normaal altijd wel een optimist maar dit zie ik niet meer goedkomen. Ben ook nog wel een realist.

Iemand nog een kaartje voor Groningen-Ajax? Weinig zin in de Groene Hel woensdag.😣

stc

Well-known member
Leuk en aardig, maar Ajax staat geloof ik nog op de eerste plaats afgaande op teletekst pagina 819. Dus wat mij betreft is Ajax nog steeds de favoriet voor de titel.

Bovenaan