Eredivisie ronde 32

erka

Well-known member
Ajax kon woensdag in theorie kampioen worden in Euroborg. De club en de politie hebben zorgen over signalen dat enkele supporters de wedstrijd zullen verstoren als Ajax daadwerkelijk het kampioenschap kan vieren in Groningen.
Dvhn

Dat was dus wellicht alweer een vergalde Groningen-Ajax geworden.
Dat hun club daar zwaar voor gestraft zou worden is dan weer niet belangrijk voor dit soort capuchon helden.

Als ik dat stuk en het artikel op RTV Noord lees, dan zijn de club, de gemeente en de politie weer ongelofelijk naief. Echt amateuristisch.

JMD

Well-known member
Ajax kon woensdag in theorie kampioen worden in Euroborg. De club en de politie hebben zorgen over signalen dat enkele supporters de wedstrijd zullen verstoren als Ajax daadwerkelijk het kampioenschap kan vieren in Groningen.
Dvhn
KAn nog steeds hoor ;)

Nee, even serieus. Waarom doe je dit als Grunn-supporter in hemelsnaam. Je club draait een hartstikke goed seizoen, heeft de gunfactor weer terug (die het een paar jaar terug kwijt was) en dan ga je zo kloten. En ja, als je op het eind thuisspeelt tegen Ajax/Feyenoord/PSV kan de ander kampioen worden, dat hoort bij het spel. De kans dat Grunn kampioen wordt is nihil, dus accepteer dit.
(En Feyenoord (1993) en PSV (1989, 1992, 2003) zijn ook al een skampioen geworden in het hoge Noorden, dus zo nieuw is het niet, dat was zelfs nog in het Oosterpark)

Als het duel woensdag niet af komt, moet je donderdag afmaken (want zondag is al de laatste ronde), dat lijkt me helemaal niet ideaal.

stc

Well-known member
Ajax is wat mij betreft nog steeds de favoriet. Zij staan immers gewoon bovenaan. Daarnaast kan Ajax niet lang nadenken over de nederlaag gisteren. Ze moeten immers weer tegen FC Groningen. Ajax wint gewoon 2x en is de terechte kampioen.

Susaa

Well-known member
Ajax is wat mij betreft nog steeds de favoriet. Zij staan immers gewoon bovenaan. Daarnaast kan Ajax niet lang nadenken over de nederlaag gisteren. Ze moeten immers weer tegen FC Groningen. Ajax wint gewoon 2x en is de terechte kampioen.

Helemaal mee eens. Groningen uit?
zelfs Feyenoord weet daar te winnen.

Twente thuis is helemaal een makkie omdat die ook lekker gaan aanvallen.

stc

Well-known member
Helemaal mee eens. Groningen uit?
zelfs Feyenoord weet daar te winnen.

Twente thuis is helemaal een makkie omdat die ook lekker gaan aanvallen.
FC Groningen verloor thuis van PSV en speelde gelijk tegen Feyenoord. Ajax heeft meer kwaliteit dan Groningen om te winnen.

Hoe Twente gaat spelen hangt denk ik af van de wedstrijd woensdag.

Ik geloof niet dat Ajax het nog gaat weggeven. Daarvoor spelen er teveel ervaren spelers bij Ajax.

erka

Well-known member
Die deden gisteren allemaal mee en de een faalde nog harder dan de ander.

Denk je niet dat er een reactie op komt?

Ik moet het nog zien hoor. stc kan nog best gelijk krijgen dat Ajax toch kampioen wordt. PSV kan ook nog de bibbers krijgen he.

Mijn scenario:
Groningen-Ajax gelijk
PSV wint van Heracles
maar dan
Sparta-PSV gelijk
Ajax wint van Twente

Ajax kampioen

stc

Well-known member
Nee, dead and gone.
Kansloos.
Over.
Schluss.

Lijkt me stug dat PSV op Pole position het nog laat liggen. Die overtuigen meer, scoren makkelijker.
Volgens mij staat Ajax nog steeds eerste. Waarom is er geen vertrouwen? Ze hebben geloof ik hun doelstelling al gehaald. Die kunnen nu frank en vrij voetballen. Geen druk meer daar bij Ajax.

Abubakari

Well-known member
Volgens mij staat Ajax nog steeds eerste. Waarom is er geen vertrouwen? Ze hebben geloof ik hun doelstelling al gehaald. Die kunnen nu frank en vrij voetballen. Geen druk meer daar bij Ajax.
Ik vraag mij altijd af of jij serieus bent.
In de kantine ook al niet meer.
Nee, als er reden toe is graag, maar de laatste twee seizoenen houdt het (ondanks de nog steeds koppositie) niet over. Om dan hoog van de toren te blazen is ook wat raar. Bovendien zijn wij geen Mokumers maar normale Ajacieden.

gevegt

Well-known member
Het blijft gewoon onvoorspelbaar.
PSV heeft een enorme dip gehad en moest het deze ronde ook weer rechtzetten na een dramatische eerste helft.
Ajax heeft optimaal geprofiteerd van de dip van PSV en verliest nu met heel slecht voetbal.
Normaal gesproken is woensdag de dag van de waarheid. Maar ja, het blijft onvoorspelbaar.

JMD

Well-known member
Lijkt me stug dat PSV op Pole position het nog laat liggen. Die overtuigen meer, scoren makkelijker.
Psv ligt niet op pole position, psv ligt tweede.

Ik geloof niet in wat erka zegt, als Ajax woensdag niet wint geven wij het niet meer weg, ook omdat Ajax niet van Twente wint. Mocht Ajax woensdag echter winnen, dan ontstaat er toch weer geloof en win je thuis van Twente echt wel. Ajax heeft dit seizoen de meeste problemen tegen ploegen die zich ingraven. Grunn gaat dat echt niet doen in eigen huis en Twente doet dat ook nooit.

JMD

Well-known member
Het blijft gewoon onvoorspelbaar.
PSV heeft een enorme dip gehad en moest het deze ronde ook weer rechtzetten na een dramatische eerste helft.
Ajax heeft optimaal geprofiteerd van de dip van PSV en verliest nu met heel slecht voetbal.
Normaal gesproken is woensdag de dag van de waarheid. Maar ja, het blijft onvoorspelbaar.
Eens, denk ook dat woensdag het belangrijkste is. Idealiter was het zondag grunn Ajax geweest (en Sparta PSV) , omdat dat de op papier lastigste is voor beide ploegen

Bovenaan