Eredivisie ronde 32

JMD

Well-known member
Ja, het Groningen wat maar 1 goal per thuiswedstrijd scoorde maakte er 10 in de laatste twee thuiswedstrijden. Qua timing treffen we het ook niet.

Voorafgaand aan dit seizoen was je dolblij met plek 2 geweest, nu is het een deceptie die in het rijtje met SVV in 1991 en De Graafschap in 2015 kan.
Ongelooflijk dat je zo door je hoeven zakt.
Graafschap was 2016... ;)

En Grunn verliest vandaag kansloos, die zijn ook niet echt in vorm, en ja 10 goals, maar wel tegen Heracles en RKC...

We zullen zien komende week, kan ook zomaar 1-2 in Grunn en 2-1 in Amsterdam worden deze week... (iets met huid en beer en niet te vroeg juichen)

JMD

Well-known member
Groningen uit en thuis wereld van verschil. Uit maar 2x gewonnen, thuis maar 3x verloren.
Klopt. Gaf ik ook aan in een post tegen stc... Ik denk dat Grunn uit de grootste kans op puntverlies is voor Ajax (groter dan thuis tegen Twente)

Abubakari

Well-known member
Groningen uit en thuis wereld van verschil. Uit maar 2x gewonnen, thuis maar 3x verloren.
Die kunnen hun lol niet op, een aangeslagen Ajax de nekslag geven. Wat ik ook probeer, het lukt mij niet meer om nog iets positiefs te zien. Ajax heeft de titel vanmiddag verspeelt.

stc

Well-known member
Die kunnen hun lol niet op, een aangeslagen Ajax de nekslag geven. Wat ik ook probeer, het lukt mij niet meer om nog iets positiefs te zien. Ajax heeft de titel vanmiddag verspeelt.
Denk je niet dat Farioli samen met de ervaren jongens Klaassen, Berghuis, Pasveer en Weghorst de boel op scherp kunnen zetten? Als speler wil je toch altijd kampioen worden?

erka

Well-known member
Klopt. Gaf ik ook aan in een post tegen stc... Ik denk dat Grunn uit de grootste kans op puntverlies is voor Ajax (groter dan thuis tegen Twente)

Ja maar hoe kun je dan zeggen dat Groningen niet in vorm is?
Thuis tegen RKC en Heracles of uit tegen AZ is enorm verschil. Dat heeft 0, niks, met vorm te maken.

Abubakari

Well-known member
Denk je niet dat Farioli samen met de ervaren jongens Klaassen, Berghuis, Pasveer en Weghorst de boel op scherp kunnen zetten? Als speler wil je toch altijd kampioen worden?
Heb je dat vanmiddag dan terug gezien? Twee weken de tijd gehad om vanmiddag scherp voor de dag te komen. In je op papier makkelijkste van de 3 en dit is wat je krijgt.

JMD

Well-known member
Ja maar hoe kun je dan zeggen dat Groningen niet in vorm is?
Thuis tegen RKC en Heracles of uit tegen AZ is enorm verschil. Dat heeft 0, niks, met vorm te maken.
Omdat je ook kan zeggen dat Groningen maar 2 van de laatste 7 duels won...
EN ja, er zit idd een heel groot verschil tussen Grunn uit en thuis, maar Heracles/RKC thuis is wel wat anders dan Ajax thuis.

Abubakari

Well-known member
Omdat je ook kan zeggen dat Groningen maar 2 van de laatste 7 duels won...
EN ja, er zit idd een heel groot verschil tussen Grunn uit en thuis, maar Heracles/RKC thuis is wel wat anders dan Ajax thuis.
Groningen is tegen Ajax altijd op zijn best.

Reinoud

Well-known member
Zover zijn we nog niet... Maar leuk om dat record te pakken ja

Net zoals we Feyenoord vandaag voor het eerst in iets van 330 duels een nederlaag toebrachten nadat ze 2-0 voorstonden...

Overigens gaf Van Hooijdonk het bv al vaak aan bij Studio Voetbal, het valt bij Ajax steeds de goede kant op (als ze weer eens net aan wonnen) en dat dat niet goed kan blijven gaan... 3 klappen hebben ze nu te pakken, de 4e gaat naw dodelijk zijn.
Dat zei Bati ook, maar hij gaf dat en en hield een slag om de arm qua titel en toen was het onzin.

• Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Groningen is tegen Ajax altijd op zijn best.
Het is wel vaker voorgekomen dat het Grunn - Ajax op de 33e speeldag was, en dan was bij winst Ajax PSV nog niet kampioen/2e, en steeds won Ajax...
Voor mijn gevoel wint Ajax best vaak in de Groene Kathedraal.

Mario

Well-known member
Farioli is wel een ras optimist. 'We zijn zeker van de tweede plek"

Groningen ben ik nog niet zo zeker van. PSV vond daar immers ook weer nieuwe krachten na de slechte reeks. Ik denk wel dat de sfeer daar op scherp zal staan, het gaat sowieso een interessante wedstrijd worden.

Ik reken mij nog niet rijk, voorlopig vooral opgelucht na de overwinning van gisteren. In ieder geval Champions League komend seizoen.

Eef de Kip

Well-known member
Het gaat erom dat de ondergrens bij ons momenteel dusdanig laag is dat het bijna lachwekkend is om te denken dat we de komende 2 wedstrijden gaan winnen, niet meer, niet minder.
Was hier al bang voor maar in een vlaag van op niets gebaseerd optimisme hoopte ik op een beter eind van deze competitie maar goed, dit hing het hele seizoen al in de lucht, wedstrijden die je met pijn en moeite wint verlies je nu.
PSV'ers, van harte gefeli met de titel, een 2e plek is al een stuk meer dan ik na afgelopen seizoen had durven hopen dus met die inkomsten 2 goede diepte aankopen en hopen dat je er niet 8 keer kansloos vanaf gaat in de CL volgende seizoen.
En ajb ook weer een beetje beter voetbal want dit is echt niet meer om aan te gluren.

erka

Well-known member
Dit is post 216 in dit topic. Het maakt de tongen wel los! Eindelijk over voetbal praten in plaats van binnenlandse en buitenlandse politiek, Abu :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik reken mij nog niet rijk, voorlopig vooral opgelucht na de overwinning van gisteren. In ieder geval Champions League komend seizoen.
Dit dus. Ik reken me ook nog niet rijk.

Als Ajax woensdag wint zie ik ze zondag namelijk ook wel winnen, dan is de sfeer anders.
Winnen ze woensdag niet dan wordt PSV kampioen (want ik zie ons geen punten verspelen tegen Heracles, dan staan we dus op kop en dat zie ik ons niet verspelen (en dan zie ik Ajax ook niet winnen van Twente, dat is dan een leeglopende ballon))

Bovenaan