Eredivisie ronde 32

Bernardo

Well-known member
2 hoofden tegen elkaar en die Turk laat gewoon doorspelen om dat Ajax misschien kan scoren. Welkom in de Eredivisie.

stc

Well-known member
Ik heb nog het interview van van Persie nagekeken. Afgezien van dat rode kaart moment, praat hij wel gewoon goed over voetbal. Over de ruimtes, lage blokken etc.

JMD

Well-known member
Overigens was NEC in NIjmegen ook gewoon veel beter dan Ajax (iets van 2,9 verschil in XG volgens mij), maar won Ajax toen.

JMD

Well-known member
Ik heb nog het interview van van Persie nagekeken. Afgezien van dat rode kaart moment, praat hij wel gewoon goed over voetbal. Over de ruimtes, lage blokken etc.
O zeker, was ook de eerste keer dat ik hem dit soort onzin hoorde verklaren. Voor de rest vind ik het een goede trainer, maar is de vraag altijd of zo'n oud-topper niet te snel de stap naar zo'n topclub maakt. Maar dat zal de tijd leren.

Verder blijft hij (en dat vond ik van bv Cocu en Van Bronckhorst ook) ook over het algemeen rustig. Kan me voorstellen dat er vandaag ook nog iets van frustratie bij zit, en dat snap ik ook wel.

Batigoal

Well-known member
Gewoon 0,0 intentie, 0,0 tactische ideeën nog, een en al gelatenheid bij iedereen.

Kroes en Farioli gauw afscheid van nemen a.u.b.

stc

Well-known member
O zeker, was ook de eerste keer dat ik hem dit soort onzin hoorde verklaren. Voor de rest vind ik het een goede trainer, maar is de vraag altijd of zo'n oud-topper niet te snel de stap naar zo'n topclub maakt. Maar dat zal de tijd leren.
Misschien wel misschien niet. v Bommel was natuurlijk ook een topspeler maar achteraf gezien nog niet een toptrainer.. V Persie was natuurlijk voor NL een top voetballer op het allerhoogste niveau. Zo te zien denk hij nog steeds op dit niveau. De spelers die Feyenoord nu heeft kunnen niet allemaal 90 minuten dat level aan. Dat betekent dat Feyenoord de CL moet halen, om de volgende stappen te maken voor v Persie en de spelersgroep. Ik denk eerlijk gezegd dat van Persie SC Heerenveen als leermoment heeft gezien, daar zijn visie niet matched met de spelersgroep.

Abubakari

Well-known member
Als PSV nog kampioen wordt is dit ook 1 van de bizarste titelraces ooit...
Laat dat als maar weg, Ajax is knock out. Dit gaat no way goed komen. Hadden ze deze moeten winnen. Er zit ook vandaag weer niks in. Tegen Sparta heb je dan nog pech maar vandaag is het van begin af aan helemaal niks. Altijd maar denken dat je het in het laatste kwart wel beslist breekt je op, je had vandaag van minuut 1 af vol gas moeten geven maar het is weer ‘geduldig’ en afwachten.

Hop 0-3.
Dag kampioenschap. Eerste nederlaag ooit tegen NEC op een slecht moment.

stc

Well-known member
Laat dat als maar weg, Ajax is knock out. Dit gaat no way goed komen. Hadden ze deze moeten winnen. Er zit ook vandaag weer niks in. Tegen Sparta heb je dan nog pech maar vandaag is het van begin af aan helemaal niks. Altijd maar denken dat je het in het laatste kwart wel beslist breekt je op, je had vandaag van minuut 1 af vol gas moeten geven maar het is weer ‘geduldig’ en afwachten.

Hop 0-3.
Dag kampioenschap. Eerste nederlaag ooit tegen NEC op een slecht moment.
Groningen uit wordt een appeltje eitje. Die staan nu 3-0 achter tegen AZ. Twente thuis win je gewoon. Die sparen zich namelijk voor de play-offs. Dus Ajax wordt gewoon kampioen.

JMD

Well-known member
Laat dat als maar weg, Ajax is knock out.
Snap ik, maar PSV moet ze beide nog wel winnen en anders is 1 zege gewoon genoeg, ja, de kans is wel flink kleiner geworden, eens (had evt puntverlies van Ajax verwacht tegen Grunn en Twente, maar niet tegen NEC), maar met iets minder druk kan het ook ineens wel beter gaan.

Denk dat de late 2-3 in de Kuip gewoon een uppercut van jewelste is geweest, want met 2-2 had Ajax eigenlijk aan 1 zege wel genoeg gehad (laat staan dat het om 14.45 nog 2-0 stond) en ergens nog een puntje. Door die 2-3 (op het moment dat Ajax al aan de warming-up bezig was) kwam de druk er wel ineens vol op.

Als PSV verliest in dfe Kuip wint Ajax dit gewoon, maar door die 2-3 is het totaal anders geworden. Voetbal blijft een apart spelletje

stc

Well-known member
Snap ik, maar PSV moet ze beide nog wel winnen en anders is 1 zege gewoon genoeg, ja, de kans is wel flink kleiner geworden, eens (had evt puntverlies van Ajax verwacht tegen Grunn en Twente, maar niet tegen NEC), maar met iets minder druk kan het ook ineens wel beter gaan.

Denk dat de late 2-3 in de Kuip gewoon een uppercut van jewelste is geweest, want met 2-2 had Ajax eigenlijk aan 1 zege wel genoeg gehad (laat staan dat het om 14.45 nog 2-0 stond) en ergens nog een puntje. Door die 2-3 (op het moment dat Ajax al aan de warming-up bezig was) kwam de druk er wel ineens vol op.

Als PSV verliest in dfe Kuip wint Ajax dit gewoon, maar door die 2-3 is het totaal anders geworden. Voetbal blijft een apart spelletje
Die Weghorst en zeker die Pasveer zijn toch ervaren genoeg om de selectie scherp te houden. Die Pasveer is meerdere keren kampioen geworden, waaronder in 2016 met PSV bij Zwolle.

JMD

Well-known member
Groningen uit wordt een appeltje eitje. Die staan nu 3-0 achter tegen AZ. Twente thuis win je gewoon. Die sparen zich namelijk voor de play-offs. Dus Ajax wordt gewoon kampioen.
Grunn uit is wel andere koek, dat zal zeker lastig worden, maar kan ook zomaar 0-1 worden, Twente thuis wordt in die zin gek dat Twente nu ineens wel iets meer in vorm lijkt en Steijn natuurlijk ook andere belangen heeft, die zal zijn vader willen wreken.
Verder is het woensdag Twente - AZ, wordt dat winst voor Twente dan is Twente zeker 5e en dan zullen ze niet echt vol gaan in Amsterdam. Maar met gelijkspel zullen ze wel in Amsterdam willen winnen omdat ze dan 5e worden (waardoor ze alle PO-duels thuisspelen). Als AZ woensdag in Enschede wint dan is AZ wel zeker 5e, want die eindigen thuis tegen Almere. Dus hopen op een gelijkspel bij FC Twente - AZ woensdag ;)

Dus ik ben het niet eens met je appeltje-eitje voor Ajax, dat was dit duel van vandaag op papier, maar dat nog wel favoriet zijn (want 1 pt voor) is zo.

JMD

Well-known member
Expected goals trouwens 2,4 voor Ajax en 0,8 voor NEC... EN het wordt 0-3...
In Nijmegen was alles precies andersom

Bovenaan