Eredivisie ronde 32

Eredivisie ronde 32

• Totaal aantal stemmers
    7

Janssen

Well-known member
Eredivisie ronde 32

Zo schattig altijd, die Nederlandse provincialen die voor Barcelona zijn. Als ze dan ook nog Ajacieden uit de provincie de maat gaan nemen dan ga ik echt kapot van het lachen.

Goed dat je je aangesproken voelt met boerenpummel. Doelgroep bereikt.

Voorts heb ik 16 jaar forum niet 1 keer in de wij-vorm over Barcelona gesproken. Sowieso volg ik die club alleen maar op een afstandje.

Abubakari

Well-known member
Oei, met boerenpummel aangesproken worden door een wereldburger uit het mondaine Sittard. Even verwerken hoor.

Maar toch raar dat een Limburgse Barca fan het begrip landelijke uitstraling van een topclub niet begrijpt.

JMD

Well-known member
Beetje off-topic. Maar hoe kan het dat een westerling voor het 'boerse' PSV is?
Ik was fan van Gullit, die speelde bij PSV toen ik het voetbal ging volgen, dus werd ik fan van PSV. Toen PSV een jaar later de EC I won was ik helemaal verkocht... Ik ben dus eigenlijk ook gewoon een gloryhunter. :p (maar wel eentje die er ook in de slechte seizoenen gewoon was)

Zelfde als de Feyenoorders op mijn werk die twee jaar terug opeens het hoogste woord hadden. Of vakx die je alleen hoort als PSV bovenaan staat.
Niet perse een Ajax ding dus. Net zo min het een Ajax ding is dat je fans in de provincie/buiten de eigen provincie hebt.
Eens. Het mooiste zijn dan ook supporters die zeggen: 'nu hoor je ineens die Ajacieden (of Feyenoorders of PSVers) wel', terwijl ze zelf jarenlang niks van zich hebben laten horen. Nu zijn er idd ineens weer opvallend veel Ajacieden (en mid jaren 90 leek het wel alsof iedereen voor Ajax was), paar jaar terug waren er ineens een hoop Feyenoorders.

Dat laatste zie je overigens eigenlijk vooral bij Ajax en Feyenoord. De overige clubs hebben grotendeels hun supporters in de regio.

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie ronde 32

Welke slechte periode JMD?

Die periode van zes jaar geen kampioen van 2008-2009 tot en met 2013-2014. PSV wist in die donkere tijd nog wel een beker en een Johan Cruijff Schaal te pakken en haalde Europees wel een kwartfinale.

Laatst bewerkt:
Bovenaan