Eredivisie ronde 2

Pascallovic

Well-known member
Makkelijke zege op het campingelftal. Huntelaar viel weer lekker gretig in. Emmen mag blij zijn met maar 5-0.

PES5

Administrator
Forumleiding
Deze overtreding van Absalem is nog een ergere overtreding dan de vorige 2 bij elkaar. Hier zou ik het niet gek vinden als er rood was gegeven.

Die maakte vorige week ook al een bizar harde overtreding en kreeg toen geeneens geel.

Joost

Well-known member
Zo'n licht overtredinkje op het middenveld is wat mij betreft gewoon geel. Als ik dat vergelijk met die kamikaze actie gister bij Roda JC, daar werd geel voor gegeven.
Maar goed, vooral jammer voor de wedstrijd, dit.

Veel scheidsrechters vinden het al lastig om in een wedstrijd consequent te zijn. Laat staan in verschillende duels. Romans had in ieder geval nog de intentie om de bal te spelen maar was te onbesuisd en te laat. Die kwam goed weg met geel.

Lundqvist trapt iemand na van achteren, dat is gewoon smerig. Of hij het dan zachtjes doet of niet.

Abubakari

Well-known member
Nou, smerig is natuurlijk dikke onzin. Smerig is als je iemand een rotschop verkoopt, dit was een tikje van niks.
Ik heb het terug gezien, ik had geel gegeven, maar volgens de letter van de wet kun je rood geven wegens natrappen, dus vooral dom van Lundqvist. En dat geldt ook voor Te Wierik.
Ook dom is het balverlies wat er telkens aan vooraf gaat, Lundqvist en Matusiwa ook bij de aanleiding tot de eerste penalty, zag er niet best uit.

Al met al in elk geval geen saaie avond gehad. Maar hopelijk vanmiddag in Fryslan wat minder VAR momenten. Meer dan een kwartier blessuretijd in totaal, met name door het VAR oponthoud.

SanMark.

Well-known member
Inderdaad en totaal niet de intentie om de bal te raken.

Die tweede vind ik veel minder rood, want de snelheid van de tackle is op het moment van raken al bijna nul. Dus een kans op een blessure is er niet.

Bernardo

Well-known member
Pakt Lunqvist gewoon zijn shirt vast krijgt ie geel. Gewoon dom. Die tweede vond ik wel zwaar.

Joost

Well-known member
Nou, smerig is natuurlijk dikke onzin. Smerig is als je iemand een rotschop verkoopt, dit was een tikje van niks.
Ik heb het terug gezien, ik had geel gegeven, maar volgens de letter van de wet kun je rood geven wegens natrappen, dus vooral dom van Lundqvist. En dat geldt ook voor Te Wierik.
Ook dom is het balverlies wat er telkens aan vooraf gaat, Lundqvist en Matusiwa ook bij de aanleiding tot de eerste penalty, zag er niet best uit.

Al met al in elk geval geen saaie avond gehad. Maar hopelijk vanmiddag in Fryslan wat minder VAR momenten. Meer dan een kwartier blessuretijd in totaal, met name door het VAR oponthoud.

Smerig op een andere manier. Hij schopt heel bewust zijn tegenstander onderuit die dit op geen enkele manier kan zien aankomen.

Bovenaan