Eredivisie 2022-23

Forza AZ

Well-known member
De speeldagenkalender van het seizoen 2022-23 is bekendgemaakt:


Zoals al bekend was is de laatste speeldag voor de winterstop op 13 november. Op 6 januari wordt weer verder gespeeld vanaf speelronde 15. De competitie eindigt 2 weken later dan normaal (28 mei) met de play-offs t/m 11 juni.
De 2e ronde van de KNVB-beker is ook pas na de winterstop met alle volgende rondes doorgeschoven ten opzichte van het schema van dit seizoen. De halve finales zijn begin april.

De data van de voorrondes en de knock-out fase van de Europacups zijn ongewijzigd. De groepsfase begint 1 week eerder en eindigt 5 weken eerder. De 6 speelrondes zitten dus dichter op elkaar met 3x 2 opeenvolgende weken.
 

JMD

Well-known member
Logische keus om 2 maanden de eredivisie te stoppen en pas na de winterstop verder te gaan.
Het valt me wel op dat de KKD in de WK-periode 2 speelrondes afwerkt. Ik had gedacht dat het óf ook stilgelegd zou worden of dat ze elke week door zouden gaan. Nu is het 2 weken pauze, dan 2 rondes en dan alsnog winterstop. Blijkbaar is dat op verzoek van de KKD-clubs, maar ben wel benieuwd hoe ze tot dat idee zijn gekomen...
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Logische keus om 2 maanden de eredivisie te stoppen en pas na de winterstop verder te gaan.
Het valt me wel op dat de KKD in de WK-periode 2 speelrondes afwerkt. Ik had gedacht dat het óf ook stilgelegd zou worden of dat ze elke week door zouden gaan. Nu is het 2 weken pauze, dan 2 rondes en dan alsnog winterstop. Blijkbaar is dat op verzoek van de KKD-clubs, maar ben wel benieuwd hoe ze tot dat idee zijn gekomen...
Ik vermoed dat ze anders 2x een dubbele speelronde hadden moeten inplannen, en dat de clubs dan liever tijdens het WK 2x willen spelen. Maar ze zullen niet willen spelen als er tegelijk WK-wedstrijden op TV zijn, dus hebben ze gekozen voor 11/12 en 15/16 december aangezien er op die dagen geen WK-wedstrijden zijn (valt tussen kwartfinales/halve finales en halve finales/finales).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Uiteraard openen we het bal weer. 4e keer in 5 jaar. Op naar de koppositie!
 

Miramar

Well-known member
Uiteraard speelt PSV in de eerste vier rondes tegen de drie gepromoveerden met GAE ertussen
 

De Wolf

Well-known member
3 (sup)topwedstrijden op de laatste speeldag:

AZ - PSV
Feyenoord - Vitesse
FC Twente - Ajax
 

Abubakari

Well-known member
Nee, Cambuur-Ajax is nou juist de wedstrijd die deze Ajacied niet over het hoofd ziet.

Pittige slotfase voor Ajax:
PSV (uit), AZ (thuis), FC Groningen (uit), FC Utrecht (thuis) en FC Twente (uit).
 

Batigoal

Well-known member
Nee, Cambuur-Ajax is nou juist de wedstrijd die deze Ajacied niet over het hoofd ziet.

Pittige slotfase voor Ajax:
PSV (uit), AZ (thuis), FC Groningen (uit), FC Utrecht (thuis) en FC Twente (uit).
Hmm inderdaad. Laten we komend seizoen alvast in maart kampioen worden. Dan maar geen spanning tot het einde voor alle kijkers en publiek.
 
Bovenaan