Eredivisie 2021-2022

Batigoal

Well-known member
Na de incidenten in en rond voetbalstadions de afgelopen tijd zullen zowel landelijke als lokale politiek wedstrijden zonder publiek helemaal prima vinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Na de incidenten in en rond voetbalstadions de afgelopen tijd zullen zowel landelijke als lokale politiek wedstrijden zonder publiek helemaal prima vinden.

Dat helpt inderdaad ook niet echt. Ik denk dat in het meest gunstige situatie we tweede helf januari weer naar het stadion mogen.
 

Forza AZ

Well-known member
Je moet wel heel optimistisch zijn als je dat denkt. Wat gaan we dan doen, weer uitstellen?
Het is de keus tussen de komende 2 speelrondes 100% zeker zonder publiek spelen, of ze uitstellen tot januari met kans dat er dan wel publiek welkom is. Dat is natuurlijk niet zeker, maar altijd beter dan nu zonder publiek spelen.
Wordt de periode van 3 weken zonder publiek verlengd, dan is verder uitstel geen optie meer, omdat de speelkalender dat niet toestaat qua beschikbare data.
 

stc

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd dat tot het einde van het jaar geen wedstrijden met publiek worden gespeeld.
 

Forza AZ

Well-known member
Er zou toch wel weer publiek toegestaan moeten zijn zo snel de wet voor de 2G-toegang goedgekeurd is?

Het probleem volgens het kabinet is dat er nu veel ongevaccineerden besmet raken die zich in grote groepen begeven. Als je die geen toegang meer geeft tot stadions, dan zouden de stadions voor de gevaccineerden en herstelden toch weer open moeten kunnen.

De situatie is niet hetzelfde als vorig seizoen, want toen was niemand nog gevaccineerd en was het risico op besmettingen in grote groepen veel groter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het publiek zou nu ook al toegang moeten hebben. Ik geloof niet dat G2 nou echt direct uitkomst gaat bieden zolang er veel mensen op de IC liggen. Gaat meer om beeldvorming.
 

JMD

Well-known member
Ik denk idd dat je moet afspreken dat ALLEEN de komende 2 rondes uitgesteld kunnen worden, en dat er sowieso in het weekend van 4/5 december weer verder gespeeld wordt in de eredivisie (in de KKD is wat meer speelruimte). Als het idd zo is dat per 4 december 19.00 de maatregelen eindigen dan moet je de duels van 16.30 en 18.45 van die avond (en de avond ervoor) naar een ander moment in dat weekend verschuiven, zodat ook zij met publiek kunnen spelen.
 

gevegt

Well-known member
Het publiek zou nu ook al toegang moeten hebben. Ik geloof niet dat G2 nou echt direct uitkomst gaat bieden zolang er veel mensen op de IC liggen. Gaat meer om beeldvorming.
Het gaat alleen maar om de beeldvorming met 2G.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het gaat alleen maar om de beeldvorming met 2G.

Ook dat gaat vooral om beeldvorming en vaccinatiedwang. Zit wel een minimaal gezondheidsargument. Een niet-gevaccineerde met een slechter ziekteverloop heeft minder gelegenheid een besmetting op te lopen.
 

gevegt

Well-known member
Ook dat gaat vooral om beeldvorming en vaccinatiedwang. Zit wel een minimaal gezondheidsargument. Een niet-gevaccineerde met een slechter ziekteverloop heeft minder gelegenheid een besmetting op te lopen.
Ik word een beetje moe van iedereen die alleen naar de maatregelen kijkt hoe hun dat raakt.
Gedrag, daar gaat het om en niets anders.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk idd dat je moet afspreken dat ALLEEN de komende 2 rondes uitgesteld kunnen worden, en dat er sowieso in het weekend van 4/5 december weer verder gespeeld wordt in de eredivisie (in de KKD is wat meer speelruimte). Als het idd zo is dat per 4 december 19.00 de maatregelen eindigen dan moet je de duels van 16.30 en 18.45 van die avond (en de avond ervoor) naar een ander moment in dat weekend verschuiven, zodat ook zij met publiek kunnen spelen.
Bij de KKD heeft de KNVB het al geweigerd omdat er geen plaats voor zou zijn.
 

Joost

Well-known member
Er zou toch wel weer publiek toegestaan moeten zijn zo snel de wet voor de 2G-toegang goedgekeurd is?

Het probleem volgens het kabinet is dat er nu veel ongevaccineerden besmet raken die zich in grote groepen begeven. Als je die geen toegang meer geeft tot stadions, dan zouden de stadions voor de gevaccineerden en herstelden toch weer open moeten kunnen.

De situatie is niet hetzelfde als vorig seizoen, want toen was niemand nog gevaccineerd en was het risico op besmettingen in grote groepen veel groter.

Het is Mark Rutte en die kletst een rode muur nog wit.

De letterlijke tekst;
Dat is een pakket waarvan we nu denken dat het voor drie weken nodig zal zijn. Die drie weken hebben we nodig om een aantal maatregelen wettelijk mogelijk te maken waarmee we het virus voor de periode daarna willen vertragen. Dat zijn dus nieuwe en andersoortige maatregelen die meer passen bij de huidige fase, waarin de meeste mensen zijn gevaccineerd.
Denk aan de verdere uitbreiding van het coronatoegangsbewijs, die we overigens de vorige keer al aankondigden. Maar we willen ondernemers in bepaalde sectoren straks ook de keuze gaan bieden om te werken met een toegangsbewijs voor mensen die zijn gevaccineerd, genezen of getest of alleen voor mensen die zijn gevaccineerd en genezen. Dus wat in Duitsland, en ook bij ons al, 3G en 2G wordt genoemd.

Ze nemen dus 3 weken de tijd om de kamer 2G door de strot te duwen maar als het aantal besmettingen niet gedaald is blijven de maatregelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarom. Het enige wat je bereikt is dat wanneer er vrij weinig gedaan kan worden je ook al niet eens meer voetbal op TV hebt als afleiding. Oja ook een drukker speelschema voor de clubs die Europees overwinteren.
 

De Wolf

Well-known member
Dat laatste gaat niet gebeuren. CDA, VVD, D66 en PvdA volgen inzake corona kritiekloos het kabinet, die zouden denk ik zelfs nog voor afschaffen van de Kamer stemmen als dat volgens Rutte cs nodig zou zijn om corona te bestrijden.
Niet op alles. Buitenterrassen was ook eerst QR. Dat is later een motie over aangenomen dat die vrijgesteld werden.
Bij stadions lijkt mij de kans kleiner omdat het om hele grote groepen gaat. Zal uiteindelijk ook wel als 2G evenement gezien worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Daarom. Het enige wat je bereikt is dat wanneer er vrij weinig gedaan kan worden je ook al niet eens meer voetbal op TV hebt als afleiding. Oja ook een drukker speelschema voor de clubs die Europees overwinteren.
Ik wil helemaal niet naar voetbal op TV kijken (en al helemaal niet als het in een leeg stadion is met nep-supportersgeluiden), maar in het stadion. Gelukkig is er nog Jablonec-AZ, dus kan ik AZ volgende week wel gewoon in het stadion zien spelen.
 

JMD

Well-known member
Bij de KKD heeft de KNVB het al geweigerd omdat er geen plaats voor zou zijn.
Huh? Terwijl daar juist wel ruimte is, oke, dan moet je speelrondes niet meer spreiden over vrijdag en maandag, maar verder is die ruimte er juist wel. En voor 13 clubs in de eredivisie is het ook geen probleem, alleen de Europese ploegen zorgen ervoor dat dit krap gaat worden.
 
Bovenaan