Eredivisie 2020-2021

JMD

Well-known member
Wellicht een idee om te kijken naar de stand op dat moment, met de regels die al jaar en dag vast liggen om de rangschikking te bepalen?
Precies.

Maar gezien afgelopen seizoen zullen alle sportbonden wel een 'overmacht' paragraaf gaan opnemen in hun competitiereglementen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Omdat ze het op basis van het advies van de UEFA zo hebben ingevuld.
Gek, Frankrijk heeft juist onderling resultaat gedaan ipv doelsaldo, hebben een kampioen uitgeroepen en hebben degradatie toegepast. Schotland ook.
 

Forza AZ

Well-known member
Gek, Frankrijk heeft juist onderling resultaat gedaan ipv doelsaldo, hebben een kampioen uitgeroepen en hebben degradatie toegepast. Schotland ook.
Het advies van de UEFA was dan ook alleen dat het op basis van sportieve resultaten uit 2019-2020 en op een objectieve manier moest worden bepaald. Wat het meest objectief is, daar gaat de hele discussie over. In Frankrijk vonden ze dus onderling resultaat het meest objectief. De KNVB vond het doelsaldo het meest objectief.
 

Eef de Kip

Well-known member
Logisch omdat dat ook de reglementen zijn bij het uitspelen van de competitie, dan is het nogal opmerkelijk als ze die bij het niet uitspelen opeens aanpassen naar onderling resultaat. Maar ik heb de indruk dat je daar anders over denkt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Logisch omdat dat ook de reglementen zijn bij het uitspelen van de competitie, dan is het nogal opmerkelijk als ze die bij het niet uitspelen opeens aanpassen naar onderling resultaat. Maar ik heb de indruk dat je daar anders over denkt.

Klopt.

Alleen is het ook wel raar om wel naar de reglementen te wijzen als het hierom gaat en daar verder totaal aan voorbijgaat als het gaat om degradatie.

Dan had de KNVB gewoon moeten zeggen; wij vinden doelsaldo het meest eerlijk. Daar had AZ dan misschien wat van gevonden, maar so be it.

Juist het wijzen naar reglementen die nu helemaal niets waard waren en verder nergens zijn toegepast, maakte het dat AZ not amused was. Zie ook verklaring van Arne Slot destijds.
 

Forza AZ

Well-known member
Logisch omdat dat ook de reglementen zijn bij het uitspelen van de competitie, dan is het nogal opmerkelijk als ze die bij het niet uitspelen opeens aanpassen naar onderling resultaat. Maar ik heb de indruk dat je daar anders over denkt.
In Frankrijk hebben ze ook anders beslist als dat het bij een uitgespeelde competitie zou zijn. Ik vind het dus helemaal niet vreemd om iets anders te kunnen beslissen, want het doelsaldo is nu eenmaal in de reglementen opgenomen als beslissing als iedereen 2x tegen elkaar gespeeld heeft. En dat is nu niet het geval.
 

Abubakari

Well-known member
Hoog Noord-Ooster gehalte inmiddels, alles is al minstens 5x gezegd en nu wordt de discussie zelfs in 2 topics herkauwt. En het punt wat Forza az maakt - in Frankrijk deden ze het anders-- wordt ook niet sterker als ie het 5x herhaalt.
 

ALenstra

Well-known member
De KNVB heeft een nieuwe protocol opstart betaald voetbal 2020-2021 gepubliceerd. Hierin staat dat bij wedstrijden 15 tot 35% van de stadioncapaciteit gebruikt kan worden. Tevens zijn uitfans niet welkom.
 

Forza AZ

Well-known member
De KNVB heeft een nieuwe protocol opstart betaald voetbal 2020-2021 gepubliceerd. Hierin staat dat bij wedstrijden 15 tot 35% van de stadioncapaciteit gebruikt kan worden. Tevens zijn uitfans niet welkom.
Volgens de KNVB mag je dus blijkbaar wel discrimineren op basis van clubvoorkeur. En dat een paar dagen nadat ze zelf een anti-discriminatie programma hebben opgezet. Een grof schandaal.
 

Joost

Well-known member
Ik snap dat de KNVB een plan moet maken maar moet er niet ook een reden aan ten grondslag liggen?
Is er ergens bewijs dat je in een voetbalstadion, waar vrijwel iedereen naar het veld staat te kijken, je iemand kan besmetten als je gewoon naast elkaar staat?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Benieuwd hoe clubs gaan bepalen wie wel en wie niet mag....

Feyenoord heeft al een loting systeem voor de bekerfinales. Daarbij kun je ook meeloten in groepjes tot vier personen. Ik neem aan dat ze het op dezelfde manier weer gaan doen. Waarbij degene die al een keer zijn ingeloot, de volgende keer niet meeloten.
 

Forza AZ

Well-known member
Benieuwd hoe clubs gaan bepalen wie wel en wie niet mag....
Bij AZ hebben ze in de verkoop voor seizoenkaarten hier al op voorgesorteerd. Je kon een seizoenkaart kopen met of zonder mogelijkheid voor compensatie voor gemiste wedstrijden. De supporters die van compensatie hebben afgezien krijgen voorrang als er een beperkt aantal toeschouwers welkom zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij Feyenoord niet. Lijkt mij overigens van Feyenoord wel verstandig nu er op die manier nog een mogelijkheid bestaat dat men alsnog van compensatie afziet.

Op het moment van verkoop had niemand bij Feyenoord nog aan dit scenario gedacht denk ik.
 

Bernardo

Well-known member
Bij AZ hebben ze in de verkoop voor seizoenkaarten hier al op voorgesorteerd. Je kon een seizoenkaart kopen met of zonder mogelijkheid voor compensatie voor gemiste wedstrijden. De supporters die van compensatie hebben afgezien krijgen voorrang als er een beperkt aantal toeschouwers welkom zijn.
Bij Cambuur kon je ook kiezen, maar niet dat je dan voorrang had ten opzichte van anderen.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens de KNVB mag je dus blijkbaar wel discrimineren op basis van clubvoorkeur. En dat een paar dagen nadat ze zelf een anti-discriminatie programma hebben opgezet. Een grof schandaal.
Het hele combiregelingsysteem is gebaseerd op discriminatie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het hele combiregelingsysteem is gebaseerd op discriminatie.

Klopt. De hele behandeling van uitsupporters (uitzonderingen daargelaten) is je reinste veevervoer. Je wordt als stront behandeld; alsof je de bedoeling hebt om de hele stad te komen platbranden.
 

gevegt

Well-known member
De KNVB heeft een nieuwe protocol opstart betaald voetbal 2020-2021 gepubliceerd. Hierin staat dat bij wedstrijden 15 tot 35% van de stadioncapaciteit gebruikt kan worden. Tevens zijn uitfans niet welkom.
Als ik het zo lees is dit heel gunstig voor PSV. Elke thuiswedstrijd gewoon 35.000 supporters! (y)
 
Bovenaan