Eredivisie 2019/2020 - Speelronde 1

JMD

Well-known member
Ik heb vandaag wel fouten gezien (ook in de Cruijffschaal overigens) die te maken hadden met afstemmingsproblemen.
Maar je gaat toch spelers niet voor het eerst in een samenstelling laten spelen in een duel? Ajax heeft tot deze week kunnen trainen, want de JCS is ook een veredelde oefenpot.

Gakpo en Ihattaren gaan komen, Pereiro zal er wel uitgaan...

Pascallovic

Well-known member
Maar je gaat toch spelers niet voor het eerst in een samenstelling laten spelen in een duel? Ajax heeft tot deze week kunnen trainen, want de JCS is ook een veredelde oefenpot.
Ze zullen wel getraind hebben hoor, maar dat is natuurlijk geen wedstrijd simulatie. Daarin ligt de intensiteit toch stukken hoger en heb je meer afstemming nodig. Ten Hag moet ze ooit voor het eerst laten samenspelen in een wedstrijd en gezien het programma kunnen er geen oefenwedstrijden worden ingepland, dus dan moet je het in echte wedstrijden doen, waardoor je afstemmingsproblemen ziet. Maar goed dat is voor mij niet de reden waarom ze vandaag niet gewonnen hebben.

JMD

Well-known member
Ze zullen wel getraind hebben hoor, maar dat is natuurlijk geen wedstrijd simulatie. Daarin ligt de intensiteit toch stukken hoger en heb je meer afstemming nodig. Ten Hag moet ze ooit voor het eerst laten samenspelen in een wedstrijd en gezien het programma kunnen er geen oefenwedstrijden worden ingepland, dus dan moet je het in echte wedstrijden doen, waardoor je afstemmingsproblemen ziet. Maar goed dat is voor mij niet de reden waarom ze vandaag niet gewonnen hebben.
Dat je 1 speler inpast, dat moet idd soms. Maar het waren er nu meer begreep ik. Dat vind ik dan echt vreemd eerlijk gezegd. Even los van het resultaat. En zeker Vitesse uit is gewoon lastig, speel je nou thuis tegen bv RKC ofzo dan is het weer anders.

Pascallovic

Well-known member
Dat je 1 speler inpast, dat moet idd soms. Maar het waren er nu meer begreep ik. Dat vind ik dan echt vreemd eerlijk gezegd. Even los van het resultaat. En zeker Vitesse uit is gewoon lastig, speel je nou thuis tegen bv RKC ofzo dan is het weer anders.
Inpassen moet snel, want je wil op volle sterkte de CL-voorronde in, dus laat je er nu meerdere spelen. Je gaat geen week wachten tot je een keer FC Emmen thuis ontvangt met het inpassen van Tagliafico en Ziyech. PAOK is iets belangrijker dan Vitesse uit.

JMD

Well-known member
Gakpo heeft in 5 minuten al net zo vaak de achterlijn gehaald als de andere buitenspelers in 65 minuten...

JMD

Well-known member
Inpassen moet snel, want je wil op volle sterkte de CL-voorronde in, dus laat je er nu meerdere spelen. Je gaat geen week wachten tot je een keer FC Emmen thuis ontvangt met het inpassen van Tagliafico en Ziyech. PAOK is iets belangrijker dan Vitesse uit.

Wanneer zijn Tagliafico en Ziyech dan weer bij Ajax gekomen? Hadden die niet tegen PSV kunnen spelen???

Verdomme jongens, schiet eens, willen jullie de bal er in lopen?

JMD

Well-known member
Als er toch scouts voor Bergwijn op de tribune hebben gezeten de afgelopen duels dan loop je toch weg met de aantekening 'niet goed genoeg'... Wat speelt die slecht.

JMD

Well-known member
PSV speelt iets beter na rust (met de nadruk op 'iets'), maar ze leveren tenminste wel wat meer strijd.

JMD

Well-known member
Verdomme Ihattaren, geef die bal nou voor. Je loopt de bal zo de trechter in.

Pascallovic

Well-known member
Wanneer zijn Tagliafico en Ziyech dan weer bij Ajax gekomen? Hadden die niet tegen PSV kunnen spelen???

Verdomme jongens, schiet eens, willen jullie de bal er in lopen?
Ziyech was net 4 dagen in training en heeft een half uur of zo meegedaan in de Cruijffschaal. Tagliafico was nog korter in training, dus zat logischerwijs niet bij de selectie. Op het midden van het veld sta je nu met Martinez - Schuurs centraal, met daarvoor Blind - Marin op het middenveld. Dat is gewoon even wennen in hoe je dan precies schakelt in balbezit en bij balverlies. Het is op zich allemaal niet zo heel vreemd en vorige week zagen we dit ook regelmatig.

Pascallovic

Well-known member
Waarom Lozano op de bank zetten, als je hem toch niet gaat inzetten? Het is niet dat de stand je gelegenheid geeft om hem te sparen.

RickPSV

Active member
Moet wel zeggen dat Twente nu echt een leuk fris team heeft om naar te kijken. Ook onder de nieuwe trainer spelen ze een stuk leuker dan onder Pusic.

Pascallovic

Well-known member
Een linksback voor een middenvelder. Juist. Want dan kan Sadilek alle ballen vooruit spelen vanaf het middenveld.

JMD

Well-known member
Moet wel zeggen dat Twente nu echt een leuk fris team heeft om naar te kijken. Ook onder de nieuwe trainer spelen ze een stuk leuker dan onder Pusic.

Jep. Die gaan echt niet in gevaar komen dit seizoen normaal gesproken.

Bovenaan