Pascallovic
Well-known member
De beker is nu voor een hoop ploegen al niet interessant afgaande op de toeschouwersaantallen. Dat zal met wat clubs uit Scandinavie of Belgie echt niet veranderen.
Dat ook nog inderdaad.De beker is nu voor een hoop ploegen al niet interessant afgaande op de toeschouwersaantallen. Dat zal met wat clubs uit Scandinavie of Belgie echt niet veranderen.
http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/eredivisie/22758/aftrap-seizoen-2017-18-op-11-augustus
De eredivisie start volgend seizoen 1 week later dan normaal. Pas op 11 augustus en dus niet direct al in het weekend na de returns van de 3e voorondes CL en EL.
Dit heeft wel als gevolg dat er komend seizoen 3 midweekse speelrondes zijn, terwijl dat er normaal 2 zijn in een seizoen voordat een EK of WK gespeeld wordt. Die zijn op 12-14 december, 6-8 februari en 17-19 april.
Ander opvallend punt is dat de Eerste Divisie pas op 18 augustus begint en dat er tijdens 3 van de 4 interlandperiodes doorgespeeld wordt.
Dat gaat godzijdank dus niet gebeuren.Ik verwacht wel dat er iets gaat veranderen in de opzet van het betaalde voetbal in 18/19, dus in dat geval aangepaste promotie/degradatie regelingen.
Als ze dat programma in elkaar gezet hebben moet het natuurlijk eerst weer aan alle clubs en gemeentes voorgelegd worden, om te zien of die niet ergens iets vergeten zijn. Vandaar dat het een paar weken duurt voordat het naar buiten gebracht kan worden, wat meestal rond 15 juni is.Vraag me altijd af waarom het bij de KNVB zo lang duurt...![]()
Haha, kan het me voorstellen dat jij dat vindt ja.Nee JMD, het seizoen is nog lang niet afgelopen.
Klopt natuurlijk, maar dat proces duurt een week heb ik wel eens begrepen. Heb een paar jaar terug artikelen gelezen waarin stond dat de 'computer' een goede week bezig was met het prorgramma maken.Als ze dat programma in elkaar gezet hebben moet het natuurlijk eerst weer aan alle clubs en gemeentes voorgelegd worden, om te zien of die niet ergens iets vergeten zijn. Vandaar dat het een paar weken duurt voordat het naar buiten gebracht kan worden, wat meestal rond 15 juni is.
(zie https://www.youtube.com/watch?v=Y7wsWRpwoxo) Vraag me altijd af waarom het bij de KNVB zo lang duurt...![]()
Wat een saaie vertelster zeg, ik viel in slaap. Leuk programma, veel te logisch voor de KNVB waarschijnlijk.
Is er iemand die 'dicht bij een club staat' die weet wanneer het concept competitieprogramma uitkomt?
Ja, vandaag.Is er iemand die 'dicht bij een club staat' die weet wanneer het concept competitieprogramma uitkomt?