Engelse bekertoernooien

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar een verlenging is toch veel spannender? En kansrijker voor kleinere teams.
 

Joost

Well-known member
En Man Utd heeft nu waarschijnlijk een keer zo grote selectie als in de jaren 70 .

Dat valt juist reuze mee.

Dat betreffende seizoen heb ik niet maar uit de Rothmanns van seizoen1979-1980;
Man Utd gebruikte in 42 competitieduels in totaal 21 spelers, 5 daarvan kwamen samen tot 11 duels dus hebben zo goed als niet meegedaan.
De rest, 16 spelers heeft samen zo goed als alles gespeeld = 97% van alle speelminuten.

Afgelopen seizoen zette Man Utd in de Premier League in totaal 29 spelers in. Maar 10 van hen kwamen samen maar tot in totaal 2,5% van alle speelminuten. 19 spelers speelden dus samen vrijwel alles.
 

Joost

Well-known member
Maar een verlenging is toch veel spannender? En kansrijker voor kleinere teams.
Dat is een mening. In Engeland heeft een gelijkspel in de beker veel meer waarde, of een verlenging kansrijker is weet ik niet.

Dit kun je ook het beste aan iemand vragen die wel eens in de situatie heeft gezeten.
GVVV haalde niet zo lang geleden de extra tijd tegen PSV.

Zou het voor die jongens niet mooier zijn geweest het nog een keer tegen PSV op te mogen nemen dan die verlenging spelen (en verliezen)?
 

SanMark.

Well-known member
Dat valt juist reuze mee.

Dat betreffende seizoen heb ik niet maar uit de Rothmanns van seizoen1979-1980;
Man Utd gebruikte in 42 competitieduels in totaal 21 spelers, 5 daarvan kwamen samen tot 11 duels dus hebben zo goed als niet meegedaan.
De rest, 16 spelers heeft samen zo goed als alles gespeeld = 97% van alle speelminuten.

Afgelopen seizoen zette Man Utd in de Premier League in totaal 29 spelers in. Maar 10 van hen kwamen samen maar tot in totaal 2,5% van alle speelminuten. 19 spelers speelden dus samen vrijwel alles.
Je moet er uiteraard ook de cup wedstrijden bij pakken want dan staan er soms totaal andere teams op het veld.
 

JMD

Well-known member
Maar een verlenging is toch veel spannender? En kansrijker voor kleinere teams.
Ik denk juist eerder van niet. Je mag er toch van uit gaan dat e 'topploegen' fitter zijn en dan alsnog de winst over de streep te trekken.
Maar goed, dat is een gevoel...


Aha, 4e en 5e ronde loting dus tegelijk vanwege planning...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk juist eerder van niet. Je mag er toch van uit gaan dat e 'topploegen' fitter zijn en dan alsnog de winst over de streep te trekken.
Maar goed, dat is een gevoel...


Aha, 4e en 5e ronde loting dus tegelijk vanwege planning...

Kom nou. De kans dat je één keer stunt is vele malen groter dan twee keer. Een replay zal best z'n charme hebben en kaartverkoop vind ik een goed argument, maar de kans dat een kleintje wint van een grote club is over één duel en met verlenging/penalty's veel groter dan met een replay.
 

JMD

Well-known member
Cheltenham - Man City
Man United - Liverpool
Southampton/Shrewsbury - Arsenal
Wycombe - Tottenham
Chelsea - Luton
 

JMD

Well-known member
En de 5e ronde:
Man U/Liverpool - Stockport/West Ham/Doncaster (Stockport en West Ham spelen later vanavond tegen elkaar in de 3e ronde)
Chorley/Wolves - Southampton/Shrewsbury/Arsenal (Southampton en Shrewsbury moeten nog tegen elkaar in de 3e ronde)
Barnsley/Norwich - Chelsea/Luton
Everton/Sh.Wed - Wycombe/Spurs
Swansea/Forest - Cheltenham/Man City

Dat betekent dus dat Chelsea en Man City tot de kwartfinale sowieso geen PL-ploeg tegen gaan komen.
 

ALenstra

Well-known member
Komend weekend drie wedstrijden uit de 4e ronde van de FA-Cup live op BBC1:
Zaterdag 23 januari: 18.30 Cheltenham Town-Manchester City
Zondag 24 januari: 13.00 Chelsea-Luton Town
Zondag 24 januari: 18.00 Manchester United-Liverpool
 

JMD

Well-known member
Southampton versloeg gisteren overigens shrewsbury in de 3e ronde en speelt nu tegen Arsenal.
 

JMD

Well-known member
Arsenal verliest met 1-0 bij Southampton en dus ligt de titelverdediger uit het toernooi. Vorig seizoen kon ARsenal door de bekerwinst alsnog Europa in, die achterdeur gaan ze dus nu niet hebben...
 

ALenstra

Well-known member
Jimmy Floyd Hasselbaink is ook in Match Of The Day. Het veld van Chelsea moet wel sneeuwvrij gemaakt worden.
 
Bovenaan