En Man Utd heeft nu waarschijnlijk een keer zo grote selectie als in de jaren 70 .
Dat is een mening. In Engeland heeft een gelijkspel in de beker veel meer waarde, of een verlenging kansrijker is weet ik niet.Maar een verlenging is toch veel spannender? En kansrijker voor kleinere teams.
Je moet er uiteraard ook de cup wedstrijden bij pakken want dan staan er soms totaal andere teams op het veld.Dat valt juist reuze mee.
Dat betreffende seizoen heb ik niet maar uit de Rothmanns van seizoen1979-1980;
Man Utd gebruikte in 42 competitieduels in totaal 21 spelers, 5 daarvan kwamen samen tot 11 duels dus hebben zo goed als niet meegedaan.
De rest, 16 spelers heeft samen zo goed als alles gespeeld = 97% van alle speelminuten.
Afgelopen seizoen zette Man Utd in de Premier League in totaal 29 spelers in. Maar 10 van hen kwamen samen maar tot in totaal 2,5% van alle speelminuten. 19 spelers speelden dus samen vrijwel alles.
Ik denk juist eerder van niet. Je mag er toch van uit gaan dat e 'topploegen' fitter zijn en dan alsnog de winst over de streep te trekken.Maar een verlenging is toch veel spannender? En kansrijker voor kleinere teams.
Ik denk juist eerder van niet. Je mag er toch van uit gaan dat e 'topploegen' fitter zijn en dan alsnog de winst over de streep te trekken.
Maar goed, dat is een gevoel...
Aha, 4e en 5e ronde loting dus tegelijk vanwege planning...
Enige voordeel is dat hier wel een winnaar uit gaat komen...Weer een bloedsaaie North West derby in het vooruitzicht. Hoezee!
Enige voordeel is dat hier wel een winnaar uit gaat komen...