Engelse bekertoernooien

JMD

Well-known member
En dat is het gebleven.

Morgenavond overigens een dubbele loting, niet alleen de 4e maar ook de 5e ronde wordt geloot... Apart... Er zit tussen die 2 rondes gewoon 3 weken... De 4e ronde is overigens al over 2 weken.
 

ALenstra

Well-known member
Welkom vanuit de Marine Travel Arena waar de mannen van MOTD dik ingepakt hun voorbeschouwing doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En dat is het gebleven.

Morgenavond overigens een dubbele loting, niet alleen de 4e maar ook de 5e ronde wordt geloot... Apart... Er zit tussen die 2 rondes gewoon 3 weken... De 4e ronde is overigens al over 2 weken.

Hopelijk wel gewoon live uitgezonden?
 

JMD

Well-known member
Brighton heeft overwerk nodig, het staat 1-1 in de verlenging op Rodney Parade, bij Newport.
 

JMD

Well-known member
Brighton wint de serie met 4-3, maar beide teams namen 8 penalties. Keeper van Brighton pakt er vier.
Aha oke. Dan moet ik die dus even gaan terugkijken...

In datzelfde stadion zag ik in februari de 1/2 finale van de Leasing.com Trophy tussen Newport en Salford, ook toen een lange penaltyserie, het werd 5-6, volgens mij werd er toen maar 1x gemist.

Overigens kwam Brighton in het duel van gisteravond in de 90e minuut op 0-1, en maakte Newport in de 96e minuut nog de 1-1...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Aha oke. Dan moet ik die dus even gaan terugkijken...

In datzelfde stadion zag ik in februari de 1/2 finale van de Leasing.com Trophy tussen Newport en Salford, ook toen een lange penaltyserie, het werd 5-6, volgens mij werd er toen maar 1x gemist.

Overigens kwam Brighton in het duel van gisteravond in de 90e minuut op 0-1, en maakte Newport in de 96e minuut nog de 1-1...

Ik keek live, de 0-1 viel exact op 90:00, de 1-1 op 95:59
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Maar wat heb je eraan? Je wilt toch een kans op de volgende ronde?

Bovendien, in de tijd van meer en meer duels, zijn juist replays overbodig en onnodige kalendervulling.

In het Engelse clubvoetbal is het aantal duels al decennia lang redelijk gelijk en vooral afhankelijk van hoe ver een club in een beker komt.
De indeling was altijd 22/22/24/24 clubs. Eind jaren 80 is dat even 20/24/24/24 geworden, later 22/24/24/24 en toen de Engelse clubs weer europa in mochten weer 20/24/24/24 zoals het nu al een tijd.

De FA Cup werd tot 1991 gespeeld totdat er een winnaar was, dus dat kon zelfs 6 duels duren. Inmiddels zijn we zover dat er hooguit 1 replay is en dat vanaf de achtste finale er geen replays meer zijn.

De League Cup bestaat sinds 1960 en kende tot 1994 ook replays. Daarin is sindsdien ook flink geschrapt.

Manchester United in 1976/77;
Premier League 42
FA Cup 7
League Cup 6
UEFA Cup 4
Totaal 59 duels

Aantal interlands Engels elftal dat seizoen; 11

Man Utd in 2016/2017
Premier League 38
FA Cup 4
League Cup 6
Europa league 15
Totaal 62 duels

Aantal interlands Engels elftal dat seizoen; 9
 

JMD

Well-known member
De grootste toename ligt duidelijk bij het Europees voetbal. En dat zijn dus de grote teams, met zoals SM aangeeft een veel grotere selectie dan toen.

Dus die kunnen best een extra duel spelen, en vaak spelen die clubs ook met hun 2e team in de bekers.
 
Bovenaan