Engelse bekertoernooien

JMD

Well-known member
De Gea heeft wel vaker dat soort grappige momenten...

Bij de 13.30-duels wint Spurs (van Portsmouth) en Leicester (bij Gillingham) net aan. Een verrassing is toch wel bij de zege van Southampton (onderaan de PL) dat wint bij Palace (middenmoot).

Om 16.00 komen van de PL-clubs Forest (bij Blackpool), Bournemouth (tegen Burnley), Fulham (bij Hull) en Brighton (bij Middlesbrough) in actie.
Om 18.30 dan de Londense derby Brentford - West Ham, om 19.00 Newcastle bij Sheffield en dan om 21.00 Liverpool - Wolves
 

JMD

Well-known member
Blackpool - Forest 4-0....
Ziet er op basis van de statistieken (heb geen beeld) een beetje uit als dat duel van PSV in Grunn, werkelijk elke statistiek van Forest is beter, alleen gaan de 4 schoten op goal van Blackpool er alle vier in...
 

JMD

Well-known member
Forest en Bournemouth er dus uit. Dit gevoegd bij het feit dat er maar liefst 5 duels tussen PL-clubs zijn en dat betekent dat er dus maximaal 13 PL-clubs bij de laatste 32 zitten.
 

Pascallovic

Well-known member
Grootste verrassing komt uit Sheffield, waar de plaatselijke woensdag uit de League one Newcastle United eruit schiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Satyr

Administrator
Forumleiding
Grootste verrassing was volgens mij de uitzege van Wrexham bij Coventry City.
Nee joh, zelfs voor Coventry was het geen verrassing.

M'n vader had op mijn advies een tientje ingezet op Wrexham, dus die kan weer voor twee jaar vissenvoer halen
 

JMD

Well-known member
Forest en Bournemouth er dus uit. Dit gevoegd bij het feit dat er maar liefst 5 duels tussen PL-clubs zijn en dat betekent dat er dus maximaal 13 PL-clubs bij de laatste 32 zitten.
Newcastle vloog eruit, dus max 12 PL-clubs... Leeds was dichtbij uitschakeling maar maakt in blessuretijd de 2-2 bij Cardiff...
 

JMD

Well-known member
4e ronde loting FA Cup, de 'grote' clubs:
Preston NE - Tottenham
Man United - Reading
Man City/Chelsea - Oxford/Arsenal (City dus voor de 4e keer dit seizoen een topper voor een beker in eigen huis (er van uitgaande dat City en Arsenal winnen))
Brighton & HA - Liverpool/Wolves
In totaal sowieso minimaal 6 niet PL-clubs bij de laatste 16
 

JMD

Well-known member
City op 1-0 via een juweel van een vrije trap van Mahrez en even later krijgt City een penalty na een idiote handsbal van Havertz...
 

JMD

Well-known member
3-0 inmiddels, zeer fraaie aanval, en na weer zo'n fraaie aanval had het 4-0 moeten zijn...
 

Joost

Well-known member
United speelt Everton helemaal weg maar 1 blunder van De Gea en een zeer fraaie aanval zorgen toch voor 2 goals van de Toffees, United had er al 2 gescoord, dus 2-2... Alleen telt de 2e goal van EVerton niet, zeer jammer, want dat was echt een fraaie aanval.
Ik was bij deze wedstrijd. Eerste keer Old Trafford en 9500 supporters van Everton dus dat was een mooie ervaring.

United begon heel goed maar was het na die blunder van de Gea helemaal kwijt In de tweede helft herstelden ze dat wel weer. Ik was er met de Dutch Mancunians, iemand die zo'n 20 duels van United per jaar ziet. Man United mist echt een spits, dat viel mij direct op. Martial en Rashford stonden steeds met hun rug naar het doel. Een type Weghorst grapte ik nog tegen 'm...

En zaterdag waren we bij Bournemouth v Burnley. Vooraf hadden we in de auto al discussie over wie er nu eigenlijk favoriet zou zijn. Burnley dat ruim koploper is in de de Championship of het stroef draaiende Bournemouth uit de PL. Al binnen een paar minuten kon de conclusie worden getrokken dat het Burnley moest zijn.

Ook hier zorgde een blunder voor 1-1 maar Burnley was echt heer en meester. 2-4 was allerminst geflatteerd.
 

JMD

Well-known member
Aston Villa verliest thuis van Stevenage. Is dat een stunt of niet.
Zo, die had ik inderdaad nog niet gezien...

Arsenal kwam pas na rust op stoom bij Oxford en won met 0-3. Nu op bezoek bij Man City.
Er zitten nu nog 12 PL-ploegen in de FA Cup, sowieso valt er nog 1 van af, want het is Wolves - Liverpool als replay, dus maximaal 11 PL-ploegen door naar de 4e ronde. Als Leeds de replay verliest zijn het er nog maar 10.

Aangezien er 2 complete PL-duels zijn (Brighton - Wolves/Liverpool en dus City - Arsenal) komen er dus maximaal 9 PL-ploegen in de 5e ronde...
 

JMD

Well-known member
Man United (2-0 tegen Charlton) en Newcastle (dezelfde score tegen Leicester) gaan door naar de 1/2 finale League Cup
Morgen is het Forest - Wolves en Southampton - City voor de 2 overige plaatsen in die 1/2 finale
 
Bovenaan