Engelse bekertoernooien

Pascallovic

Well-known member
Vorig jaar de 'domestic cup double', een CL-finale en een 2e plek net achter City. Dit seizoen, vroeg uitgeschakeld in League en FA Cup, in de competitie kansloos in de middenmoot en in de CL zo meteen kansloos onderuit tegen Real. Echt, waar is het fout gegaan op Anfield? Ja, Mané is weg, maar dit probleem zit veel dieper
Trainer lijkt het ook gewoon niet meer te zien. Gakpo als spits en na het inbrengen van Nunez staat Gakpo nog steeds spits en Nunez linksbuiten. Middenveld blijft armoedig. Op zich zie je wel dat ze door proberen te selecteren met een Nunez, met een Konate en met een Gakpo maar ze komen ook nog eens alle 3 niet uit de verf. Virgil en Salah toch ook een tandje minder dan voorgaande jaren, net als eigenlijk het hele elftal met Trent, Robertson en ook Allisson die we beter hebben zien keepen. Wellicht moet er een grotere bezem komen, of gewoon accepteren dat dit een minder jaar is en er op nieuw moet worden gebouwd.
 

JMD

Well-known member
Het kan Southampton - Grimsby worden (Grimsby moet dan Luton nog uitschakelen), lekker reisje...
 

JMD

Well-known member
Tottenham mag naar Wrexham of Sheffield United
Manchester City mag naar Bristol City
Manchester United weer thuis, nu tegen Derby of West Ham (die spelen vanavond)
 

Batigoal

Well-known member
Netjes gedaan! Het is de minst belangrijke prijs natuurlijk, maar toch gewoon een prijs gewonnen. Dat is goed voor het moraal daar.
 

JMD

Well-known member
Newcastle heeft nu 9 duels op rij op Wembley verloren, de langste verliesreeks ooit in dat stadion. De serie begon in 1974...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Netjes gedaan! Het is de minst belangrijke prijs natuurlijk, maar toch gewoon een prijs gewonnen. Dat is goed voor het moraal daar.

Ik wil er ook zeker niet minzaam over doen, maar ik had altijd het beeld dat de League Cup niet belangrijk was. Als je de beelden voorbij ziet komen, dan oogt het toch wel belangrijk. Of is dat puur omdat het Ten Hag is of dat dit wordt gezien als de eerste stap in het proces?
 

JMD

Well-known member
Ik wil er ook zeker niet minzaam over doen, maar ik had altijd het beeld dat de League Cup niet belangrijk was. Als je de beelden voorbij ziet komen, dan oogt het toch wel belangrijk. Of is dat puur omdat het Ten Hag is of dat dit wordt gezien als de eerste stap in het proces?
Denk zeker dat meespeelt dat het de eerste prijs is van United sinds 2017. Maar ook bv Liverpool vorig jaar (en City eerder) was ook erg blij met de prijs. Ja, het is de minst belangrijke, maar je kan hem maar binnen hebben. En wie weet waar dit eindigt, want United zit nog in de FA Cup, de Europa League en draait ook zeer goed mee in de titelstrijd, alhoewel ze me daar net tekort voor lijken te komen. Als ik Ten Hag was zou ik vol inzetten op EL en FA Cup
 

Pascallovic

Well-known member
Het is ook gewoon een troostprijs. Echter als je ziet waar United vandaan komt t.o.v. een jaar geleden en inderdaad al sinds 2017 droog staat qua prijzen, dan snap ik dat deze League cup een flinke opsteker is en symbool staat voor dat je op de goede weg bent. Als Spurs hem met Kane zou winnen, dan zou hij ook meer betekenis hebben dan wanneer City hem had gewonnen. Die wonnen hem in de periode 2016-2021 5 van de 6 keer.
 
Bovenaan