EL Play Offs: AZ-FC Utrecht 3-0/FC Utrecht-AZ 3-0

EL Play Offs: AZ-FC Utrecht 3-0/FC Utrecht-AZ 3-0


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Pascallovic

Well-known member
Praktisch hebben we meer aan AZ in Europa. Die zijn tenminste alle voorrondes geplaatst en ontlopen de sterkere ploegen. Ook lijkt AZ redelijk intact te blijven, terwijl er bij FC Utrecht toch aan een hoop spelers zoals Ayoub, Amrabat en Troupee wordt getrokken. Haller en Zivkovic zijn al weg. Het duurt weer even voordat Ten Hag weer een goed draaiend elftal heeft staan en dan zal het Europese avontuur vast alweer voorbij zijn. Al staat het bij mij niet ter discussie dat FC Utrecht op basis van de competitie het meeste recht heeft op het laatste Europese ticket.
 

SuikerBrood

Well-known member
Praktisch hebben we meer aan AZ in Europa. Die zijn tenminste alle voorrondes geplaatst en ontlopen de sterkere ploegen. Ook lijkt AZ redelijk intact te blijven, terwijl er bij FC Utrecht toch aan een hoop spelers zoals Ayoub, Amrabat en Troupee wordt getrokken. Haller en Zivkovic zijn al weg. Het duurt weer even voordat Ten Hag weer een goed draaiend elftal heeft staan en dan zal het Europese avontuur vast alweer voorbij zijn. Al staat het bij mij niet ter discussie dat FC Utrecht op basis van de competitie het meeste recht heeft op het laatste Europese ticket.

Precies. Op basis van het afgelopen seizoen zou Utrecht de terechte winnaar zijn. Maar voor het Nederlandse voetbal zou het beter zijn als AZ wint.
 

Forza AZ

Well-known member
Om uiteindelijk met een 7-1 nederlaag naar huis gestuurd te worden.
Ja, dat was geen succes. Al had je natuurlijk niet kunnen verwachten dat AZ van Lyon zou winnen. De uitslag was echter wel schandalig hoog.

Maar de discussie begon met de uitschakeling van Utrecht door Differdange. Dat was gewoon een blamage. AZ heeft zich in Europa nooit laten uitschakelen door een echt kleine club, en slechts 1x voor de groepsfase door een heel slechte loting tegen Anzhi:

2004-05 Sporting Portugal (halve finale)
2005-06 Real Betis (1/16e finale)
2006-07 Werder Bremen (kwartfinale)
2007-08 Everton, N?rnberg, Zenit (groepsfase)
2008-09 ---
2009-10 Arsenal, Olympiakos, Standard Li?ge (groepsfase CL)
2010-11 Dinamo Kiev, BATE Borisov (groepsfase)
2011-12 Valencia (kwartfinale)
2012-13 Anzhi (4e voorronde)
2013-14 Benfica (kwartfinale)
2014-15 ---
2015-16 Athletic Club, Augsburg (groepsfase)
2016-17 Olympique Lyon (1/16e finale)
 

leo1949

Well-known member
Die Stengs daar gaan we nog een hoop plezier van beleven.
In aanvallend opzicht al leuke dingen van hem gezien.
 

leo1949

Well-known member
Hij is nog maar net 18 jaar dus ik denk dat ze hem ook de tijd wilde geven.
Al hoewel ik het wel met je eens ben want voor JAZ was alles al beslist.
 
Bovenaan