EK 2021; Oranje

Maasveld

Well-known member
Hij is vrijwel niet genoemd, maar Timber speelde een foutloze wedstrijd. Hij straalt een en al rust uit, alsof ie al jaren meedoet.
 

Abubakari

Well-known member
Mooie pot en ook wel grappig dat de vooraf meest verguisde spelers beslissend zijn bij de goals, de Roon met een prima pass in de aanloop naar de 1-0, Dumfries en Weghorst die scoren.

Ondanks 532 toch Oranje met de met afstand leukste EK wedstrijd tot nu toe, ook leuk.

Maar het leukst is natuurlijk dat je nu al bijna geplaatst bent, over het algemeen best aardig gespeeld hebt en veerkracht toont.

Tot slot nog even petje af voor Blind. Met zijn slapeloze nacht en goeie wedstrijd ondanks alles.
 

stc

Well-known member
Ik vond Depay het slechts spelen van allemaal. Het lijkt of hij alles zelf wil doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo speelt Memphis toch vrijwel altijd? Zoekt nog wel eens de combinatie met een Wijnaldum of een Frenkie de Jong, maar heeft een sterke voorkeur om het zelf te doen. Hij is productief genoeg om het te gedogen. Qua productie komt het meeste van Memphis en Wijnaldum. Dus die twee zou ik altijd laten spelen.
 

stc

Well-known member
Ik denk als Depay meer samenspeelt er nog meer rendement kan worden gehaald uit dit Oranje. Misschien is het 2 spitsen systeem wel niet goed voor een speler als Depay.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ik kijk nooit naar Lyon, maar hij heeft daar ook veel assists (meeste assists van de hele Ligue 1)

edit. 12 stuks
 

Batigoal

Well-known member
Ik kijk nooit naar Lyon, maar hij heeft daar ook veel assists (meeste assists van de hele Ligue 1)

edit. 12 stuks

Hij is ook gewoon de aanvalsleider van Lyon en aanvallend loopt alles via hem. Alleen ook daar spelen ze met 3 aanvallers met Memphis in de punt, dus het zal met Weghorst naast hem wennen zijn. Depay mag alleen wel wat vaker scoren in grote wedstrijden, zowel voor Lyon als voor Oranje. Daarom vraag ik me af hoe goed het zal gaan in de absolute top. Maar goed, laat hem dan maar lekker veel scoren in de belangrijke knockout-wedstrijden dit EK.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Bedoel maar te zeggen dat hij het dus wel moet kunnen, niet egoïstisch spelen.

Alleen in Oranje lijkt hij altijd te zoeken naar "erkenning", want het is zo'n "trotse" jongen :rolleyes:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij is ook gewoon de aanvalsleider van Lyon en aanvallend loopt alles via hem. Alleen ook daar spelen ze met 3 aanvallers met Memphis in de punt, dus het zal met Weghorst naast hem wennen zijn. Depay mag alleen wel wat vaker scoren in grote wedstrijden, zowel voor Lyon als voor Oranje. Daarom vraag ik me af hoe goed het zal gaan in de absolute top. Maar goed, laat hem dan maar lekker veel scoren in de belangrijke knockout-wedstrijden dit EK.
Ik denk dat je meer de Memphis bij Lyon gaat zien als we ook met drie man voorop gaan spelen met Malen en Berghuis naast hem. Bij het Nederlands elftal van Frank de Boer is Memphis minder een sleutelspeler als bij het Nederlands elftal van Ronald Koeman. Dat zag je al toen Memphis in de punt regelmatig plaats moest maken voor Luuk de Jong.
 

Mario

Well-known member
Depay met Malen, in dit systeem. Maar Depay gaat zijn momenten nog wel pakken dit EK.
 

Janssen

Well-known member
Beetje heel veel geluk gehad tegen Oekraine dat me niet meeviel. Hoe zijn die groepswinnaar geworden boven Portugal?

Bij vlagen redelijk goed spel maar er ging toch ook nog wel heel veel mis he. Een van de uitgangspunten van dit systeem lijkt me dat je verdedigend niet of nauwelijks 1 tegen 1 komt te staan achterin maar dat gebeurde dus eigenlijk gewoon bij elke uitbraak.
 
Bovenaan