EK 2021; Oranje

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is best knap als je zes defensieve krachten opstelt. Alleen je zag vrijwel iedere defensieve kracht op een moment wel voorin opduiken en de backs speelde bij vlagen als buitenspelers.
 

Abubakari

Well-known member
Beetje heel veel geluk gehad tegen Oekraine dat me niet meeviel. Hoe zijn die groepswinnaar geworden boven Portugal?

Bij vlagen redelijk goed spel maar er ging toch ook nog wel heel veel mis he. Een van de uitgangspunten van dit systeem lijkt me dat je verdedigend niet of nauwelijks 1 tegen 1 komt te staan achterin maar dat gebeurde dus eigenlijk gewoon bij elke uitbraak.
Kansen verhouding was 8-3 en dan heeft Oranje veel mazzel dat ze winnen?
Vond dat wel meevallen.
 

Abubakari

Well-known member
Met een beetje mazzel zitten we na nog 4 middelmatige ploegen gewoon in de halve finale.

Het is het beste als de nummer 3 uit A niet doorgaat. Dan ontlopen we de nr 3 uit F en krijgen we de nr 3 uit D of E. D is Tsjechië, Schotland, Kroatie, E Polen, Slowakije of Zweden.
In de kwartfinale tref je dan de winnaar van de wedstrijd tussen de nummers 2 uit A en B.
Turkije, Wales, Zwitserland, Denemarken, Finland of Rusland. Kun je zomaar de halve finale halen.
Is Oranje op stoom en hop naar de finale.

Moeten de favorieten als Italië, België, Spanje, Engeland etc. wel eerste in hun groep worden.
 

Maasveld

Well-known member
Beetje heel veel geluk gehad tegen Oekraine dat me niet meeviel. Hoe zijn die groepswinnaar geworden boven Portugal?

Bij vlagen redelijk goed spel maar er ging toch ook nog wel heel veel mis he. Een van de uitgangspunten van dit systeem lijkt me dat je verdedigend niet of nauwelijks 1 tegen 1 komt te staan achterin maar dat gebeurde dus eigenlijk gewoon bij elke uitbraak.
Ze hadden altijd wel een mannetje over, alleen kan de rugdekking wel een stuk beter.
 

JMD

Well-known member
Met een beetje mazzel zitten we na nog 4 middelmatige ploegen gewoon in de halve finale.

Het is het beste als de nummer 3 uit A niet doorgaat. Dan ontlopen we de nr 3 uit F en krijgen we de nr 3 uit D of E. D is Tsjechië, Schotland, Kroatie, E Polen, Slowakije of Zweden.
In de kwartfinale tref je dan de winnaar van de wedstrijd tussen de nummers 2 uit A en B.
Turkije, Wales, Zwitserland, Denemarken, Finland of Rusland. Kun je zomaar de halve finale halen.
Is Oranje op stoom en hop naar de finale.

Moeten de favorieten als Italië, België, Spanje, Engeland etc. wel eerste in hun groep worden.
Volgens mij is het nog beter als de nummer 3 uit F niet doorgaat... :) Alleen die kans zal klein zijn, want Hongarije gaat geen punt pakken, dus dan hebben Fra, Dui en Por sowieso 3 pt.

Alleen hoezo is het al zeker dat als de nummer 3 uit A niet doorgaat we sowieso F3 niet tegenkomen?
 

Abubakari

Well-known member
Volgens mij is het nog beter als de nummer 3 uit F niet doorgaat... :) Alleen die kans zal klein zijn, want Hongarije gaat geen punt pakken, dus dan hebben Fra, Dui en Por sowieso 3 pt.

Alleen hoezo is het al zeker dat als de nummer 3 uit A niet doorgaat we sowieso F3 niet tegenkomen?
Vorige keer eindigde Portugal derde in de groep, onder Hongarije. Dus niks is zeker.
Onderschatting ligt op de loer tegen Hongarije.

Ha! JMD op zijn eigen gebied overtroffen. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Ben het er wel mee eens dat Oekraïne er heel makkelijk uit kon komen, ik zag dan wel overal oranje in beeld maar desondanks wisten de Oekraïners elkaar wel heel eenvoudig aan te spelen waardoor elke counter gevaarlijk werd. Niet dat daar idd veel uitgespeelde kansen uit voortkwamen.
Verder viel het me op dat bij counters aan Hollandse zijde de Oekraïners direct met 5 man weer achterin stonden.
 

De Wolf

Well-known member
Oekraïne speelde gisteren typisch Oostblokvoetbal. Met 11 man verdedigen en loeren op de counter.
 

Batigoal

Well-known member
Verdedigend lag er iedere keer veel te veel ruimte voor Oekraïne voor als je met 3 centrale verdedigers speelt. Ze stonden met name in de 1e helft en ook bij de goal van Yarmolenko naar elkaar te kijken. Die afstemming moet echt veel beter.

Overigens met Dumfries als verkapte rechtsbuiten speel je in de aanval gewoon 4-3-3.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tegen de toplanden had je verloren 4-1 4-2
Dat vraag ik me oprecht af, daar krijg je wel meer ruimte om te voetballen. Tuurlijk straffen ze het eerder af achterin maar dat automatisme dat je daar gelijk met 4-0 op je kloten krijgt daar geloof ik dus niet in.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verdedigend lag er iedere keer veel te veel ruimte voor Oekraïne voor als je met 3 centrale verdedigers speelt. Ze stonden met name in de 1e helft en ook bij de goal van Yarmolenko naar elkaar te kijken. Die afstemming moet echt veel beter.

Overigens met Dumfries als verkapte rechtsbuiten speel je in de aanval gewoon 4-3-3.
En je zag dat ze Dumfries ook gewoon continu vrij lieten omdat ze dachten dat maakt toch niet uit maar na die goal en kansen van gisteren zal Oostenrijk dat donderdag denk ik niet zo snel meer doen, dan krijg je wellicht weer wat meer ruimte op het middenveld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En je zag dat ze Dumfries ook gewoon continu vrij lieten omdat ze dachten dat maakt toch niet uit maar na die goal en kansen van gisteren zal Oostenrijk dat donderdag denk ik niet zo snel meer doen, dan krijg je wellicht weer wat meer ruimte op het middenveld.

Nou ja, op zich kan het veelal niet kwaad om Dumfries het meeste in balbezit te laten komen. Al hoewel die Oostenrijkse keeper ook wel een blundertje kan begaan.
 

gevegt

Well-known member
Het viel me trouwens ook op dat je bij balverlies bijzonder weinig aan Frenkie de Jong hebt.
 

Miramar

Well-known member
Pff iedereen met die adoratie voor Dumfries. Het viel toevallig allemaal mooi Oranjes kant op. Een slimmere tegenstander dan Oekraïne had in de eerste helft wel korte metten gemaakt met de ruimte achterin.
 
Bovenaan