Economie

zwammy

Well-known member
Je hoeft toch niet te solliciteren? Hij zal geen miljonair geworden zijn met diensten van 9 tot 5.
 

Batigoal

Well-known member
,,Om van 9 tot 9 te kunnen werken, brengt enorm geluk”

Ah shit, dan blijf ik nog maar even wat minder gelukkig.
 

Mario

Well-known member
Zes dagen werken is voor pussies. Je kan in China ook zeven dagen werken.

Hup 8117!

Als je mazzel hebt kan je 1 week per jaar met vakantie, Europa zien in 7 dagen tijd. Wel op tijd terug anders ben je je baan kwijt.
 

Eef de Kip

Well-known member


Dit gaat er bij een hele hoop gezinnen flink in hakken. Ik heb 'm in augustus met een jaar verlengd, achteraf beter voor 3 jaar kunnen doen.
Ik denk dat ik er nu zo'n 600 op achteruit ga maar ben bang dat dat komend jaar weer zoiets wordt.

Ik blijf het ongelofelijk vinden. Van het land met de grootste gasvoorraden ter wereld naar een land dat compleet afhankelijk is van Rusland en waar we blij moeten zijn dat we een relatief zachte winter hebben.
Sowieso bizar dat je met die voorraad niets meer kunt doen, hadden ze nou iets voortvarender geweest met het tegemoet komen van de Groningers met schade aan hun huis had je nu nog wel iets kunnen oppompen.
 

Eef de Kip

Well-known member
haha ja, 5 Euro en 80 cent om precies te zijn.
Nou ben ik geen zeikerd met boodschappen maar voor mijn gevoel ben ik dat dagelijks al bijna extra kwijt
 

SanMark.

Well-known member


Dit gaat er bij een hele hoop gezinnen flink in hakken. Ik heb 'm in augustus met een jaar verlengd, achteraf beter voor 3 jaar kunnen doen.
Ik denk dat ik er nu zo'n 600 op achteruit ga maar ben bang dat dat komend jaar weer zoiets wordt.

Ik blijf het ongelofelijk vinden. Van het land met de grootste gasvoorraden ter wereld naar een land dat compleet afhankelijk is van Rusland en waar we blij moeten zijn dat we een relatief zachte winter hebben.
Sowieso bizar dat je met die voorraad niets meer kunt doen, hadden ze nou iets voortvarender geweest met het tegemoet komen van de Groningers met schade aan hun huis had je nu nog wel iets kunnen oppompen.
Regeren is vooruit zien. Noorwegen heeft alles keurig in een fonds vast laten zitten en wij hebben de tsunamie aan gelukszoekers ermee betaald.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb het voor 3 jaar vast laten zetten bij de atoomalliantie . Krijg ik nog 400 euro per jaar extra ook nog van de regering.
 

JMD

Well-known member
Is de energieprijs nu dus alleen zo hoog door de spanningen tussen Oekraïne en Rusland?

Ja, idd die gasvoorraden die we niet meer kunnen gebruiken zal zeker meespelen, maar in andere landen gaan de energieprijzen ook door het dak...
 

Eef de Kip

Well-known member
post corona waardoor de economieën weer op gang komen met het daaraan gekoppelde energieverbruik zal ook een rol spelen en dat het fluctueert is natuurlijk ook niet nieuw maar ondanks dat we wisten dat het flink omhoog ging vind ik een stijging van meer dan 100 Euro per maand wel extreem veel.
En dan zal er qua verduurzamen nog wel wat te winnen zijn maar als ik mijn relatief oude huis volledig moet gaan verduurzamen ben ik een nog belachelijker bedrag kwijt maar goed, misschien dat ze de energiebelasting kunnen verdubbelen, dan wordt het vanzelf wel aantrekkelijk om mijn hypotheek te verdubbelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member
Hier gebeurd precies hetzelfde als met het vaccineren , je mag zelf weten of je laat vaccineren er zit geen dwang achter, maar daarna gaan ze allerlei maatregelen verzinnen om de ongevaccineerde het zo moeilijk mogelijk te maken.

Nu zie je hetzelfde met bv de energiebelasting, alles zo duur mogelijk maken zodat je dan gaat voor wat net wat minder duur is en dat is dan wind energie zonnepanelen verduurzamen, een Jetten die de ballen verstand van heeft en maar wat roept, en de gehele overheid en regering word weer vakkundig de kant opgestuurd die de lobbyisten wilden hebben. Elk staatje laat zien hoe weinig invloed zonnepanelen en vooral windmolens hebben en toch worden daar miljarden subsidie aangegeven. Met al dat geld wat er uit Groningen is gehaald had je 30 jaar terug ( en anders 20 jaar en anders 10 jaar) een denktank moeten samenstellen wat te doen op het moment het gas op is dan wel niet meer te winnen valt. Kern energie word al die jaren overal buiten gehouden door de andere maffia deelnemers omdat ze weten dat ze kansloos zijn zo gauw een centrale draait. Kosten zijn laag en de uitstoot is schoon.
 

zwammy

Well-known member
Je krijgt waar je op stemt. Dus dikke pech voor ons. Over 4 jaar nog maar een keer Rutte stemmen.
 
Bovenaan