Economie

Ska P 187

Well-known member
Er zijn best wel wat berichten uit Amerika, dat niet echt een subsidie land is, dat zonne en wind energie al.op of onder het prijsniveau van fossiel zit.

Eef de Kip

Well-known member
Klopt, de windparken op zee worden hier al zonder subsidie gebouwd. Het gaat er alleen om dat je het met alleen wind en zon niet gaat redden dus moet je kijken naar opslag. En daar leent waterstof zich mi bij uitstek voor.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zijn in de rest van Nederland ook ineens de openingstijden van de supermarkten aangepast ivm de wintertijd? Hier waren de grote supermarkten open van 7 tot 22u, nu van 8 tot 21u. Ik vind vooral dat uurtje later open erg klote, ik haalde altijd brood bijv.

Dat is toch gewoon een verkapt 'het is te duur'?

Maasveld

Well-known member
Het slaat natuurlijk überhaupt helemaal nergens op dat een supermarkt 15 uur per dag open moet zijn, dus daar lijkt me sowieso niks mis mee.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Joost

Well-known member
Zijn in de rest van Nederland ook ineens de openingstijden van de supermarkten aangepast ivm de wintertijd? Hier waren de grote supermarkten open van 7 tot 22u, nu van 8 tot 21u. Ik vind vooral dat uurtje later open erg klote, ik haalde altijd brood bijv.

Ik weet niet of je het hier 'de rest van Nederland' wil noemen maar inderdaad, sinds vorig jaar sluit de supermarkt om 20:00 in plaats van 21:00

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet of je het hier 'de rest van Nederland' wil noemen maar inderdaad, sinds vorig jaar sluit de supermarkt om 20:00 in plaats van 21:00
Ok, maar hier werd echt de wintertijd als reden aangegeven, dat lijkt alsof ze het daarna weer gaan verruimen, maar ik denk het niet.

Joost

Well-known member
Ok, maar hier werd echt de wintertijd als reden aangegeven, dat lijkt alsof ze het daarna weer gaan verruimen, maar ik denk het niet.
Ik was maar half in mijn opmerking. Ik bedoelde dat sinds vorig jaar hier tijdens de wintertijd de openingstijden worden aangepast.

JMD

Well-known member
Ja, viel bij mijn supermarkt idd ook open. Nu vanwege de wintertijd van 7 - 20 doordeweeks en zaterdag. Zondag 12 - 20.

Nu zijn openingstijden wel eens vaker gewijzigd, maar mij viel specifiek het vernoemen van de wintertijd op.

JMD

Well-known member
Het slaat natuurlijk überhaupt helemaal nergens op dat een supermarkt 15 uur per dag open moet zijn, dus daar lijkt me sowieso niks mis mee.
Dat ook idd...

In een stad kan ik me er nog iets bij voorstellen (of zo;n To Go op een station),maar in dorpen is dat echt niet normaal. Elke dag tot 20 uur is mooi zat, en ook start om 7 uur vind ik eigenlijk wel vrijv roeg...

PES5

Administrator
Forumleiding

Brood halen kan niet tussen 20-21?

Bovenaan