Economie

JMD

Well-known member
In feite is het hetzelfde alleen smeer je de "boete" dan uit over de periode van het nieuwe rentecontract.
Klopt. Maar doordat je toch (flink) minder gaat betalen merk je dat natuurlijk niet.

Als je een spaarhypotheek hebt heeft middelen, afkopen, oversluiten of verhuizen al helemaal geen zin, want wat je minder gaat betalen aan rente krijg je er aan spaarpremie net zo hard bij (en netto waarschijnlijk harder, omdat je minder kunt aftrekken).

Mmmm, ik heb ook een spaarhypotheek en toch ging ik echt flink minder betalen.
 

SanMark.

Well-known member
Nee, de Chinese tour komt hierheen. Meisje rondom de bruiloft in Chengdu leren kennen. Daarna vanuit Shanghai haar bezocht in haar geboorteplaats Huainan. Dat was nog wat gedoe gezien er geen treintickets en bustickets waren te krijgen met de feestdagen of ze iig die niet aan mij wilde verkopen, zeven uur mee bezig geweest. Uiteindelijk een priority vliegticket genomen naar HeFei wat redelijk in de buurt ligt. Terug twee dagen later wel met de trein weer richting Shanghai, scheelt een hoop geld. Zou zij een treinstation eerder uitstappen in haar huidige woonplaats Suzhou, maar haar toch kunnen overtuigen om nog even mee te gaan naar Shanghai en uiteindelijk is ze mij zelfs nog op het vliegtuig gaan uitzwaaien de volgende dag. Idee was om haar voor de feestdagen langs te laten komen voor een week of twee. Ze kan echter geen vrij krijgen van haar werk, dus ze zal haar baan moeten opzeggen. Toch een baan waar ze veel te veel uren maakt en ergens afgelegen van vrienden moet wonen. Nu komt ze in principe voor een kleine drie maanden over. We zijn iig bezig met een visum voor haar te regelen. Moet ik mij garant stellen en aantonen dat ik haar kan onderhouden in die drie maanden. Mocht het verblijf wederzijds bevallen moet het traject voor een verblijfsvergunning worden ingezet. Dat zal zij echter in China moeten ondergaan. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het na een week voor gezien houdt, terugvliegt en ik haar nooit meer zie. Het gaat allemaal extreem snel, maar je kan met dit soort lange afstand relaties er maar beter snel achter komen of het echt wat is. Voor mij ook een stuk minder risicovol dan voor haar. Enig punt van zorg is eventuele druk die haar ouders op haar zouden kunnen uitoefenen om niet definitief richting Nederland te verkassen.

Maar goed, ik zal zolang zij hier tijdelijk is en dus niet mag werken haar wel grotendeels onderhouden. Helemaal prima als onze gevoelens voor elkaar hetzelfde blijven.

Je moet er wat voor over hebben om te kunnen neuken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maat die getrouwd was kreeg nog drie of vier keer de vraag in Thailand of hij nog een happy ending wilde. Het was voor die dames geen probleem dat vrouwlief een deurtje verder lag.
 

Maasveld

Well-known member
Mooi verhaal Max, ik hoop voor je dat het wat wordt. Om toch even on-topic te blijven, dat onderhouden van haar gaat je wel lukken?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi verhaal Max, ik hoop voor je dat het wat wordt. Om toch even on-topic te blijven, dat onderhouden van haar gaat je wel lukken?

Dat gaat wel lukken. Ik hou in principe maandelijks wel een aardig bedrag over wat ik op dit moment nog in crypto shit of beleggingen zou stoppen. Dat maandelijks investeren zal tijdelijk wellicht iets minder zijn. Ik verwacht echter niet dat ik opeens mijn reserves moet aanwenden. De situatie is sowieso tijdelijk. Als ze hier permanent zou komen wonen, dan mag ze ook werken en dat wil ze dan ook. Voor iemand die redelijk Engels beheerst en vloeiend Chinees met verder een aardige opleiding moet in Amsterdam wel werk zijn te vinden. Ik heb alleen geen zin dat ze voor een Chinees bedrijf gaat werken met krankzinnige werktijden. Ik wil haar ook nog gewoon zien en de absolute financi?le noodzaak is er niet dat ze gaat werken. Al zou het wel het leven makkelijker maken. Voor haar integratie zou het wel wenselijk zijn dat ze gaat werken.

De enige financi?le impact is wel dat ik eigenlijk van plan was om de erfpacht definitief/eeuwigdurend af te gaan tikken, maar dat is nu geen handige move. Dus of ik moet kijken of ik via de bank dat kan financieren of ik moet een constructie met mijn ouders opzetten of ik moet het plan laten varen. Financieren van de afkoop van erfpacht met een lening is fiscaal op dezelfde manier gefaciliteerd als de normale hypothecaire lening. Ik zou met mijn ouders een relatief hoge rente kunnen afspreken door weinig zekerheden te geven die voor mij aftrekbaar is en zij zouden mij vervolgens een deel belastingvrij terug kunnen schenken. Zouden we beide financieel wijzer van kunnen worden. Probleem daarbij is wel dat ik ook nog twee zussen heb en mijn ouders toch ons in belangrijke mate gelijk wil behandelen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Stoer man, maar ik geef je groot gelijk. Eigenlijk zijn het ook alleen maar luxe problemen toch? Slechtste wat kan gebeuren is dat ze idd over een maand terug vliegt naar huis. Een financieel fiasco kan het dus nooit worden en het is eigenlijk de enige manier om er achter te komen of een relatie kans van slagen heeft.
Ik kan me voorstellen dat ze zelf toch ook wel wil werken? Lijkt me niet leuk om de hele dag thuis te zitten terwijl jij de hort op gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zij wil idd heel graag werken. De eerste maanden op dat korte visum zit dat er niet in, het is niet toegestaan. Dan wordt het idd wel wat om te zorgen dat zij het overdag ook nog een beetje naar haar zin heeft. Daar moet ik idd wel veel energie en tijd in gaan steken. In Amsterdam zijn er gelukkig wel wat mogelijkheden qua vrijetijdsbesteding en eventuele cursussen. Als ze hier een verblijfsvergunning wil hebben, dan moet ze ook nog een inburgeringsexamen maken en halen. Dat moet ze dan in China doen. Niet dat dat examen extreem spannend is, maar voorbereidingstijd schijnt gemiddeld 300 uur te zijn. Zal zij wel sneller doen gezien haar opleidingsniveau, maar het is handig als ze daarmee al in Nederland aan de slag gaat want dan kan ik haar daar nog mee helpen. Ben je qua bezigheidstherapie al een eind op weg. Verder heeft die Chinese vrouw van mijn maat op dit moment geen werk. Mocht dat nog steeds zo zijn, dan helpt dat wellicht ook wel qua bezigheidstherapie. Verder even kijken hoe het klikt tussen mijn familie en haar. Het vrouwelijke deel van mijn familie werkt allemaal part time. Wellicht dat ze daar af en toe mee op stap kan overdag. Mijn vriendin schijnt kinderen leuk te vinden en mijn zussen hebben er een hoop. Ze kan er natuurlijk ook iets anders mee bedoelen...
 

Batigoal

Well-known member
Veel plezier en succes Max! Het is een behoorlijke stap met het extra obstakel dat zij zich hier ook nog thuis moet gaan voelen.

Of jij verhuist gewoon naar China en wordt onze actieve poster over de Chinese Super League.
 

Maasveld

Well-known member
Het Venlose Bitcoinmannetje zat vanavond bij De Wereld Draait Door. Het is overigens de zoon van Winnetou.
 

Atreides

Well-known member
Zij wil idd heel graag werken. De eerste maanden op dat korte visum zit dat er niet in, het is niet toegestaan. Dan wordt het idd wel wat om te zorgen dat zij het overdag ook nog een beetje naar haar zin heeft. Daar moet ik idd wel veel energie en tijd in gaan steken. In Amsterdam zijn er gelukkig wel wat mogelijkheden qua vrijetijdsbesteding en eventuele cursussen. Als ze hier een verblijfsvergunning wil hebben, dan moet ze ook nog een inburgeringsexamen maken en halen. Dat moet ze dan in China doen. Niet dat dat examen extreem spannend is, maar voorbereidingstijd schijnt gemiddeld 300 uur te zijn. Zal zij wel sneller doen gezien haar opleidingsniveau, maar het is handig als ze daarmee al in Nederland aan de slag gaat want dan kan ik haar daar nog mee helpen. Ben je qua bezigheidstherapie al een eind op weg. Verder heeft die Chinese vrouw van mijn maat op dit moment geen werk. Mocht dat nog steeds zo zijn, dan helpt dat wellicht ook wel qua bezigheidstherapie. Verder even kijken hoe het klikt tussen mijn familie en haar. Het vrouwelijke deel van mijn familie werkt allemaal part time. Wellicht dat ze daar af en toe mee op stap kan overdag. Mijn vriendin schijnt kinderen leuk te vinden en mijn zussen hebben er een hoop. Ze kan er natuurlijk ook iets anders mee bedoelen...

Chinese liefdes avonturen verstopt in het topic economie, dat kan ook alleen Max overkomen.

Leuk verhaal. Hoe is de tussenstand? We zijn tenslotte een jaar verder.
 
Bovenaan