Nee, de Chinese tour komt hierheen. Meisje rondom de bruiloft in Chengdu leren kennen. Daarna vanuit Shanghai haar bezocht in haar geboorteplaats Huainan. Dat was nog wat gedoe gezien er geen treintickets en bustickets waren te krijgen met de feestdagen of ze iig die niet aan mij wilde verkopen, zeven uur mee bezig geweest. Uiteindelijk een priority vliegticket genomen naar HeFei wat redelijk in de buurt ligt. Terug twee dagen later wel met de trein weer richting Shanghai, scheelt een hoop geld. Zou zij een treinstation eerder uitstappen in haar huidige woonplaats Suzhou, maar haar toch kunnen overtuigen om nog even mee te gaan naar Shanghai en uiteindelijk is ze mij zelfs nog op het vliegtuig gaan uitzwaaien de volgende dag. Idee was om haar voor de feestdagen langs te laten komen voor een week of twee. Ze kan echter geen vrij krijgen van haar werk, dus ze zal haar baan moeten opzeggen. Toch een baan waar ze veel te veel uren maakt en ergens afgelegen van vrienden moet wonen. Nu komt ze in principe voor een kleine drie maanden over. We zijn iig bezig met een visum voor haar te regelen. Moet ik mij garant stellen en aantonen dat ik haar kan onderhouden in die drie maanden. Mocht het verblijf wederzijds bevallen moet het traject voor een verblijfsvergunning worden ingezet. Dat zal zij echter in China moeten ondergaan. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het na een week voor gezien houdt, terugvliegt en ik haar nooit meer zie. Het gaat allemaal extreem snel, maar je kan met dit soort lange afstand relaties er maar beter snel achter komen of het echt wat is. Voor mij ook een stuk minder risicovol dan voor haar. Enig punt van zorg is eventuele druk die haar ouders op haar zouden kunnen uitoefenen om niet definitief richting Nederland te verkassen.
Maar goed, ik zal zolang zij hier tijdelijk is en dus niet mag werken haar wel grotendeels onderhouden. Helemaal prima als onze gevoelens voor elkaar hetzelfde blijven.