Economie

Max

Administrator
Forumleiding
De gevestigde orde zit sowieso niet echt op dergelijk nieuws te wachten. Gezien de PVV en de SP niet echt zullen zijn vertegenwoordigd, zit niemand echt op het nieuws te wachten. Ik dacht overigens dat ik het gewoon vorige week voorbij heb zien komen.
 

de waan

Well-known member
Ik dacht overigens dat ik het gewoon vorige week voorbij heb zien komen.

Ja, maar dan moet je toch wel behoorlijk intensief het nieuws volgen. Alleen het FD had er een behoorlijk bericht aan gewijd, andere media enkel in de kantlijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Ongelofelijk eigenlijk dat zo'n klein landje gewoon op twee in de wereld staat wat export in landbouw betreft. Goed gedaan mensen.
 

de waan

Well-known member
Vrij zinloos. Het lijkt wat leuker dan het contract afkopen, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je de boeterente over een langere periode uitsmeert.

Enige situatie waarin ik me kan voorstellen dat je het doet is als je contract niet zo heel lang meer loopt en je verwacht dat de rente (flink) gaat stijgen. Nou hou ik het allemaal niet meer zo bij, maar volgens mij is dat nu toch niet het geval.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit nog vier jaar vast in zo?n starterslening situatie. Voor mij iets teveel stappen zonder dat het onder aan de streep extreem gaat uitmaken. Ik focus mij momenteel meer op vermogen cre?ren dan op besparen. Al gaat vrouwelijk schoon dat vermoedelijk wat in de war schoppen.

Hopelijk is de rente over vier jaar nog steeds laag. Ik geloof er niet zo in dat die rente opeens weer op de het oude niveau terecht komt. Anders ga ik tegen die tijd de Duitsland route onderzoeken. Nederlandse banken zitten nog steeds substantieel hoger dan onze Duitse vrienden. Zitten wel nog wat haken en ogen aan met vermogenseisen, maar dat zie ik dan wel.
 

JMD

Well-known member
Mensen hier die ervaring hebben met rentemiddeling?

Jep. Scheelt me 400 euro bruto per maand. (van rond de 980 bruto naar de 560 ofzo) (Nou had ik ook nog slechts 1,5 jaar over van de 10 jaar dat ik het had vastgelegd en tevens betaalde ik een rente van 6,4% ofzo, maar ik zou het toch eens laten uitrekenen)

Ik ga begin 2019 verhuizen naar een nieuwbouwhuis, heb van de zomer het contract getekend, en betaal dus nu aan 2 hypotheken. Maar totaal betaal ik nu minder dan dat ik vorig jaar aan 1 huis betaalde.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
25 jaar ongeveer en volgens mij met 4,2. Ik ga niet verhuizen, heb er net een verbouwing van 40k inzitten.
 

JMD

Well-known member
25 jaar ongeveer en volgens mij met 4,2. Ik ga niet verhuizen, heb er net een verbouwing van 40k inzitten.

Inmiddels is de rente onder de 2%. Dus kan het denk ik geen kwaad om er even naar te (laten) kijken.
Baat het niet dan schaadt het zeker niet.
 

Tobcoach

New member
heb dit jaar ook mijn hypotheek laten oversluiten. Zat nog op een tarief van 5,6%, en nu 2%. Moest wel een flinke boeterente betalen (bijna € 40.000,=), maar heb in ieder geval de helft er via de belastingaangifte weer uitgehaald. Ben qua hypotheeklasten meer dan gehalveerd en verwacht daarmee mijn 'verlies' in de boeterente in 3 ? 4 jaar ingelopen te hebben.

Zeker de moeite waard dus om het eens uit te laten rekenen.
 
Bovenaan