Ben je in China wat tegen het lijf gelopen?Ik zit nog vier jaar vast in zo?n starterslening situatie. Voor mij iets teveel stappen zonder dat het onder aan de streep extreem gaat uitmaken. Ik focus mij momenteel meer op vermogen cre?ren dan op besparen. Al gaat vrouwelijk schoon dat vermoedelijk wat in de war schoppen.
Hopelijk is de rente over vier jaar nog steeds laag. Ik geloof er niet zo in dat die rente opeens weer op de het oude niveau terecht komt. Anders ga ik tegen die tijd de Duitsland route onderzoeken. Nederlandse banken zitten nog steeds substantieel hoger dan onze Duitse vrienden. Zitten wel nog wat haken en ogen aan met vermogenseisen, maar dat zie ik dan wel.
Dus ik moet mijn hypotheekadviseur bellen?
Ben je in China wat tegen het lijf gelopen?
heb dit jaar ook mijn hypotheek laten oversluiten. Zat nog op een tarief van 5,6%, en nu 2%. Moest wel een flinke boeterente betalen (bijna ? 40.000,=), maar heb in ieder geval de helft er via de belastingaangifte weer uitgehaald. Ben qua hypotheeklasten meer dan gehalveerd en verwacht daarmee mijn 'verlies' in de boeterente in 3 ? 4 jaar ingelopen te hebben.
Zeker de moeite waard dus om het eens uit te laten rekenen.
Yep. Komt in principe binnenkort een paar maanden deze kant op is het idee. Kijken of het echt wat is.
Ik heb een bankspaarhypotheek, ik kom dus niet in aanmerking. Ja, zit in nijn droomhuis sanmark en heb 2 linkerhanden. Verhuizen is dus geen optie.
Je gaat net als een ander forumlid hier op de Chinese tour?
Casanova
Het kan natuurlijk ook andersom zijn.Tsja geen idee hoe mij dat nou weer gelukt is.
Yep. Komt in principe binnenkort een paar maanden deze kant op is het idee. Kijken of het echt wat is.
Nee, de Chinese tour komt hierheen. Meisje rondom de bruiloft in Chengdu leren kennen. Daarna vanuit Shanghai haar bezocht in haar geboorteplaats Huainan. Dat was nog wat gedoe gezien er geen treintickets en bustickets waren te krijgen met de feestdagen of ze iig die niet aan mij wilde verkopen, zeven uur mee bezig geweest. Uiteindelijk een priority vliegticket genomen naar HeFei wat redelijk in de buurt ligt. Terug twee dagen later wel met de trein weer richting Shanghai, scheelt een hoop geld. Zou zij een treinstation eerder uitstappen in haar huidige woonplaats Suzhou, maar haar toch kunnen overtuigen om nog even mee te gaan naar Shanghai en uiteindelijk is ze mij zelfs nog op het vliegtuig gaan uitzwaaien de volgende dag. Idee was om haar voor de feestdagen langs te laten komen voor een week of twee. Ze kan echter geen vrij krijgen van haar werk, dus ze zal haar baan moeten opzeggen. Toch een baan waar ze veel te veel uren maakt en ergens afgelegen van vrienden moet wonen. Nu komt ze in principe voor een kleine drie maanden over. We zijn iig bezig met een visum voor haar te regelen. Moet ik mij garant stellen en aantonen dat ik haar kan onderhouden in die drie maanden. Mocht het verblijf wederzijds bevallen moet het traject voor een verblijfsvergunning worden ingezet. Dat zal zij echter in China moeten ondergaan. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het na een week voor gezien houdt, terugvliegt en ik haar nooit meer zie. Het gaat allemaal extreem snel, maar je kan met dit soort lange afstand relaties er maar beter snel achter komen of het echt wat is. Voor mij ook een stuk minder risicovol dan voor haar. Enig punt van zorg is eventuele druk die haar ouders op haar zouden kunnen uitoefenen om niet definitief richting Nederland te verkassen.
Maar goed, ik zal zolang zij hier tijdelijk is en dus niet mag werken haar wel grotendeels onderhouden. Helemaal prima als onze gevoelens voor elkaar hetzelfde blijven.
Oversluiten is wat anders dan rentemiddelen. Rentemiddelen kost geen boete.
Ik heb een bankspaarhypotheek, ik kom dus niet in aanmerking. Ja, zit in nijn droomhuis sanmark en heb 2 linkerhanden. Verhuizen is dus geen optie.
Dus je kent haar bij elkaar een dag of 2? Wel dapper hoor.