Documentaires

Deathprod

Active member
Marijn Poels heeft zijn docu online gezet, wel een aanrader.

Documentaire: The Uncertainty has Settled

Marijn Poels lanceerde vorig jaar een documentaire over klimaatverandering, waarin hij op onderzoek gaat naar de impact van klimaatverandering. Hij stelt verschillende klimaatwetenschappers de vraag of er inderdaad sprake is van klimaatverandering en in hoeverre de mens daar invloed op heeft. Marijn Poels probeert ook te achterhalen waarom de meningen over dit onderwerp zo verdeeld zijn.

?The Uncertainty Has Settled? ging in februari 2017 in premi?re tijdens het Berlin Independent Film Festival en werd daar bekroond als beste documentaire. Sinds vandaag is de volledige documentaire echter ook gratis te bekijken op de YouTube pagina van de documentairemaker.

 

Mario

Well-known member
Gisteravond het veel besproken Leaving Neverland gekeken. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken. De verhalen zijn behoorlijk gedetailleerd en expliciet. Zijn ze op geld uit, is het een weggedrukt trauma? Waarom nu, 10 jaar na zijn dood? Een vriend van mij is heilig overtuigd van Jackson zijn onschuld, ik heb daar zo mijn twijfels bij. Dat je als volwassen vent met wild vreemde kinderen in een bed slaapt is nogal vreemd, ongeacht of je nu wel of geen goede jeugd heb gehad. Ik snap die ouders ook niet dat je je zeven jarig kind daar achter laat, en zelf vakantie gaat vieren.

Vier uur is trouwens wel iets teveel van het goede. Ik heb 'm dan ook maar afgezet. Zijn muziek? Dat zal ik zo nu en dan wel blijven luisteren. Ik was vooral in de jaren 80 & 90 een fan.
 

Janssen

Well-known member
Ik ben altijd heel erg op mijn hoede voor mensen wier uitdrukking niet overeenkomt met de emotie.

En al zeker als het om Amerikanen gaat en helemaal als er veel geld op het spel staat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Janssen heeft op twitter een zeer interessant draadje rondom deze docu geretweet. Zal hem ook even hier plaatsen:

Ik verwacht de wind van voren, maar ik ga het toch doen. Een draadje met feiten die je moet kennen voor je Leaving Neverland kijkt. Dit is het enige wat ik erover ga zeggen, want voor mij, als slachtoffer van, komt dit onderwerp te dichtbij. #LeavingNeverland

Voor we beginnen: De documentaire is heel gedetailleerd en kan bij slachtoffers van seksueel misbruik heel veel los maken. Als dit bij jou het geval is, kan je gedurende de documentaire contact opzoeken met @wijzijnmind. Pas alsjeblieft goed op jezelf.

Michael Jackson is ??n van de meest onderzochte personen is in de Amerikaanse geschiedenis. Hij is 10+ jaar in de gaten gehouden door de FBI, en zij hebben nooit ook maar iets kunnen vinden om vermoedens van seksueel misbruik te bevestigen.

Onderzocht betekent ?cht onderzocht. Met camera's in de woning, gesprekken die werden afgetapt, huiszoekingen. Ze hebben hem naakt gefotografeerd om zijn geslachtsdelen te kunnen zien, want was de beschrijving correct geweest dat had Michael vast gezeten. https://vault.fbi.gov/Michael Jackson

Er zit gefotoshopt beeldmateriaal in de documentaire, waaronder de foto op het plaatje hieronder. https://pbs.twimg.com/media/D1JMZdyX4AA82md.jpg
https://pbs.twimg.com/media/D1JMZd8XcAAvHEt.jpg

In de documentaire beweren Robson en Safechuck dat ze later vervangen zijn door Brett Bernet en Macaulay Culkin. Brett en Macaulay geven allebei aan nooit te zijn misbruikt, en Brett klaagt de maker aan omdat ge?nsinueerd wordt dat hij door Michael Jackson is misbruikt.

Robson verbrandt aan het eind van de docu de spullen die Michael hem heeft gegeven. Echter heeft hij de originele stukken jaren eerder verkocht. Deze stukken werden verkocht onder de naam "The Wade Robson Collection." De stukken in de documentaire zijn dus niet identiek.

Safechuck benoemt dat hij tot 2013 niet besefte dat hij misbruikt was. Zijn moeder, echter, zegt dat ze danste toen Michael overleed omdat hij nooit meer kinderen pijn zou kunnen doen, maar Michael overleed in 2009. Deze tijdlijn klopt niet.

Safechuck beweert dat hij niet om zijn moeder heen mocht zijn. Foto's laten iets anders zien. https://pbs.twimg.com/media/D0yA4WeX4AATIDv.jpg

Safechuck in zijn aanklacht zegt dat hij door Michael is misbruikt in New York 1989, na Michael's optreden bij de Grammys. Maar de Grammys waren in Los Angeles dat jaar, en Michael trad niet op.

Robson en Safechuck beweren dat de rechtszaak die ze hebben aangespannen niet gaat om het geld maar om rechtvaardigheid. Echter hebben ze een civiele zaak aangespannen, geen strafrechtelijke. Civiel betekent dat er na het betalen van een geldsom geen andere consequenties zijn.

Robson heeft meerdere keren, als kind ?n als volwassen man, gedurende de rechtszaak en onder ede gezworen dat er nooit iets is gebeurd. Hij was ??n van de sterkste getuigen in de zaak.

Tot 2011 heeft Robson altijd gezegd dat Michael zijn idool was, tot hij financieel aan de grond zat. Hij wilde choreografie van de MJ ONE show doen maar kreeg de baan niet. Hierna sloeg zijn verhaal over Michael om.

Robson wilde in de eerste instantie een boek uitbrengen, maar geen uitgeverij wilde publiceren. Hierna heeft hij de estate aangeklaagd, maar hier kwam niks uit.Robson is nog duizenden euro's verschuldigd vanwege de aangespannen rechtszaak. Hierna volgde pas de documentaire.

Robsons verhalen zijn niet consistent. Sinds 2011 heeft hij zijn verhaal meerdere keren aangepast. Van verdrongen herinneringen, tot niet weten dat het fout was, tot bedreigd zijn door Michael.

Robson beweert in de documentaire dat Michael hem aanzette tot het haten van vrouwen, maar Robson heeft een relatie gehad met het nichtje van Michael, genaamd Brandy, voor langer dan zeven jaar. Robson ontkent dit niet.
Brandy zegt dat Michael ze bij elkaar bracht.

De verhalen van Robson en Safechuck hebben grote overeenstemming met het boek "Michael Jackson Was My Lover." Dit is een fictief boek, geschreven met doel als pedofilie normaliseren.

De wet beschermt overleden mensen niet tegen laster. Michael kan zich niet verweren omdat hij is overleden en er is geen wettelijke ondergrond om echt in te gaan op de verhalen van deze jongens.

En het belangrijkst: Michael is in 2005 vrijgesproken van alle 14 aanklachten in een strafrechtelijke zaak, en onschuldig verklaard door een conservatieve jury. Hij heeft altijd gezegd onschuldig te zijn en heeft zich verantwoord voor de rechter. Hij is onschuldig verklaard.

Dit laatste is subjectief, maar moet ik toch kwijt: Michael is ??n van de makkelijkste doelwitten ooit. Iedereen ziet dat hij excentriek is en gelooft deze aantijgingen daarom snel. Maar excentriciteit maakt nog geen kindermisbruiker. De feiten onderbouwen het tegenovergestelde.

Geloof mensen die vertellen over seksueel misbruik, dat doe ik ook. Maar wanneer er reden is om te twijfelen, wees dan ook eerlijk tegenover degene die beschuldigd wordt.

Ga maar nadenken of jaren onderzoek van de FBI zwaarder weegt dan twee mannen die inconsistente verhalen vertellen waarvan een aanzienlijk deel onwaar bewezen kan worden. Ga je aandacht vestigen op Weinstein. Jullie hebben de verkeerde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je noemt een paar beweringen waarvan feitelijk is aan te tonen dat ze onjuist zijn. Als dat zo is, waarom schenken we hier eigenlijk aandacht aan? Slachtoffers van seksueel geweld moet je de voordeel van de twijfel geven, maar je mag best kritisch blijven.
 

Janssen

Well-known member
Je noemt een paar beweringen waarvan feitelijk is aan te tonen dat ze onjuist zijn. Als dat zo is, waarom schenken we hier eigenlijk aandacht aan? Slachtoffers van seksueel geweld moet je de voordeel van de twijfel geven, maar je mag best kritisch blijven.

Omdat dit soort pulp zeker in Amerika handen vol geld oplevert?
 

JFK

Well-known member
Wie van jullie heeft de docu gisteren helemaal gezien?
Ik vind de slachtoffers geloofwaardig en authentiek overkomen.
Voor mij staat vast dat Jackson een ?berpedo was van het zuiverste water.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind de slachtoffers geloofwaardig en authentiek overkomen.
Dat vond de jury ook toen ze Jackson vrijspraken omdat er door deze slachtoffers een andere verklaring werd afgelegd. We kunnen dus vaststellen dat ze in elk geval goed kunnen liegen. De vraag is alleen of ze in de documentaire liegen of dat ze dat deden bij de eerdere rechtszaken.
 

JFK

Well-known member
Dat vond de jury ook toen ze Jackson vrijspraken omdat er door deze slachtoffers een andere verklaring werd afgelegd. We kunnen dus vaststellen dat ze in elk geval goed kunnen liegen. De vraag is alleen of ze in de documentaire liegen of dat ze dat deden bij de eerdere rechtszaken.

Misschien moet jij die docu eens zien.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien moet jij die docu eens zien.
Misschien moet jij wat kritischer tegenover deze 'slachtoffers' zijn, die je schijnbaar alleen wil geloven als ze jouw beeld van Jackson als ?berpedo bevestigen. Ik weet niet wat ik van ze moet geloven, daarvoor kloppen veel verklaringen niet of zijn tegenstrijdig.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Misschien moet jij die docu eens zien.

En jij de post van Jamel.

Ik vind dat iemand die jaren en jaren is afgeluisterd en onderzocht en waar nooit iets ?cht belastend is gevonden vrijuit gaat. Nog even los van de vele getuigen en 'slachtoffers' die het misbruik tegenspreken.
 

Maasveld

Well-known member
Ik dacht dat Twitter een medium is waar je korte berichten op kunt posten. Ik loop dus achter schijnbaar.
 

Janssen

Well-known member
Voor mij staat vast dat Jackson een ?berpedo was van het zuiverste water.

Dat kan. Maar dat wil niet zeggen dat hij strafbare feiten gepleegd heeft. De FBI heeft die in tien jaar onderzoek niet kunnen vinden, dat zegt ook wel wat.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben als kind en later als volwassene blootgesteld aan de muziek van Michael Jackson. Zou ik daar ook nog smartengeld voor kunnen eisen?
 
Bovenaan