Districtsbeker 2017/18

Unregistere

Well-known member
In de vierde ronde van Zuid I gisteren niet veel heel verrassingen, maar toch wel een paar. Hoofdklasser Achilles Veen liet zich op eigen veld verrassen door eersteklasser WNC (1-3) en Unitas, de ongenaakbare koploper in 1B zondag, bleef bij Kozakken Boys 2 op 0-0 steken. Daarna namen de reserves uit Werkendam de strafschoppen beter. Ook hoofdklasser Nuenen vloog eruit tegen een veel lager spelende opponent. Tweedeklasser Uno Animo won met 1-0.

Onze buren van IFC lieten zich bijna verrassen. Bij RCS kwamen ze op een 0-3 voorsprong door goals van Michael Potkamp, No?l Goossens en Danny Slingerland, maar in de tweede helft kwamen de Zeeuwen terug tot 3-3. Uiteindelijk schoot Marwin Richard IFC toch nog naar de laatste zestien.

Ook de hoofdklassers GOES (9-4 tegen Philippine) en Halsteren (2-1 tegen competitiegenoot Baronie) bekerden door. Sliedrecht klopte Nieuw-Lekkerland in een regioderby met 2-1.

Overzicht op http://www.voetbalopzaterdag.com/beker/zuidi/Districtsbeker_Zuid_I, binnenkort de loting.
 

Unregistere

Well-known member
Via diverse twitteraccounts moeten zoeken, maar het lijkt er op dat dit de loting is voor de achtste finales in Zuid I:

Uno Animo - Kozakken Boys 2
WNC - Heeze
Marvilde - SVSSS
Cluzona - IFC
Madese Boys - Bladella
Halsteren - Sliedrecht
Vlissingen - De Alblas
Heerjansdam - GOES

Er is ook doorgeloot, maar het schema voor de kwartfinale en halve finale heb ik nog niet kunnen achterhalen.
 

Sensini

Active member
Complete loting staat op Twitter-account @KNVBZuid1:
DUpEgFwW0Ak_PGU.jpg:large
 

de waan

Well-known member
Idioot dat ze tot de finale de regio's aanhouden. Alles wat nog een beetje niveau heeft zit in het westelijke deel.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dat pakt dit seizoen wel heel ongelukkig uit ja. Weet niet wat de betere ploegen in regio oost hebben gedaan, maar die zijn allemaal weg. Zou me niet eens verbazen als Kozakken Boys 2 de finale haalt.

Voor IFC gunstig dat ze een eventuele kwartfinale thuis mogen spelen. Zou toch wat zijn, deelname aan de KNVB Beker is toch wel erg dichtbij voor ze nu.
 

Joost

Well-known member
Ja, dat pakt dit seizoen wel heel ongelukkig uit ja. Weet niet wat de betere ploegen in regio oost hebben gedaan, maar die zijn allemaal weg. Zou me niet eens verbazen als Kozakken Boys 2 de finale haalt.

Voor IFC gunstig dat ze een eventuele kwartfinale thuis mogen spelen. Zou toch wat zijn, deelname aan de KNVB Beker is toch wel erg dichtbij voor ze nu.

Er zitten al betrekkelijk weinig ploegen uit regio Oost op hoger niveau in Zuid1. Sowieso vind ik het een hele rare scheiding aangezien je in het westelijke deel een 1e klasse op zaterdag en zondag hebt en in het oostelijke deel enkel op zondag.

De eersteklassers uit het oostelijke deel zijn veelal uitgeschakeld in de poulefase. De resterende ploegen opvallend vaak door 2e klassers.

Hoofdklassers heb je sowieso niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat je clubs niet in de 1e ronde(s) te ver wilt laten reizen OK. Dat doen ze in West I ook in de 1e ronde door in 3 regio's in te delen. Maar vanaf de laatste 32 of 16 lijkt me dat toch niet meer nodig.
 

Unregistere

Well-known member
Veen en SteDoCo zaten 'vroeger' aan de kant van Kozakken Boys in het schema. Maar hoe strikt die grens is? Dongen 1 zat ooit aan een andere kant dan Dongen 2.
 
Bovenaan