Districtsbeker 2017/18

Unregistere

Well-known member
Ze beginnen ook later als het goed is. Durf even niet te zeggen wanneer, maar volgens mij ongeveer gelijk met de eerste speeldag in de hoofdklasse (of de divisies). Inderdaad spelen ze allemaal in totaal drie duels en gaan de beste twee door naar de knock-out fase.

Er komen ook poules met derde-, vierde- en vijfdeklassers en reserveteams, daarin gaat alleen de poulewinnaar verder.
 

JMD

Well-known member
Ze beginnen ook later als het goed is. Durf even niet te zeggen wanneer, maar volgens mij ongeveer gelijk met de eerste speeldag in de hoofdklasse (of de divisies). Inderdaad spelen ze allemaal in totaal drie duels en gaan de beste twee door naar de knock-out fase.

En dan stromen de hoofdklassers in??

En die districtbekers gaan per district. Maar ik zie toch echt teams in andere districten ingedeeld worden. Dan doen ze voor de beker met een ander district dus?
 

Unregistere

Well-known member
En dan stromen de hoofdklassers in??

En die districtbekers gaan per district. Maar ik zie toch echt teams in andere districten ingedeeld worden. Dan doen ze voor de beker met een ander district dus?

De hoofdklassers stromen inderdaad daarna in.

In de poulefase lukt het niet om alles volledig per district in te delen en daarom laten ze daar de districtsgrenzen los. Als je de volgende ronde haalt, kom je wel in je eigen district terecht. Ook al ontmoet je in de poule drie teams uit een ander district.
 

de waan

Well-known member
De poules met 1e en 2e klassers zijn soms districtsoverschrijdend. Als ze doorgaan gaan ze vervolgens verder in hun eigen district. De hoofdklassers stromen in de 1e knockout-ronde in. De poulewedstrijden zijn in de eerste drie weekenden van september.

EDIT: Dank je, Unregistere. :D
 

JMD

Well-known member
Dank.
Oke, maar dan kan het toch zo zijn dat je niet mooi uit komt qua aantallen per district? Dan wordt er een extra ronde gespeeld ofzo?
 

Unregistere

Well-known member
Dank.
Oke, maar dan kan het toch zo zijn dat je niet mooi uit komt qua aantallen per district? Dan wordt er een extra ronde gespeeld ofzo?

Kan inderdaad worden opgelost door middel van een tussenronde.

Of ze loten er aan het begin al een paar vrij, zodat er vanaf de tweede ronde al met een mooi aantal kan worden gespeeld. Scheelt een beetje per district. In West II heb je namelijk ook nog te maken met de Categorie II, zeg maar de districtsbeker voor lager spelende clubs die niet met de toppers mee willen spelen. Daarom zijn er zeker in dat district vaak vreemde aantallen en komen er tussenrondes voor.
 

JMD

Well-known member
Kan inderdaad worden opgelost door middel van een tussenronde.

Of ze loten er aan het begin al een paar vrij, zodat er vanaf de tweede ronde al met een mooi aantal kan worden gespeeld. Scheelt een beetje per district. In West II heb je namelijk ook nog te maken met de Categorie II, zeg maar de districtsbeker voor lager spelende clubs die niet met de toppers mee willen spelen. Daarom zijn er zeker in dat district vaak vreemde aantallen en komen er tussenrondes voor.

Aha. Dank opnieuw.
Waren allemaal dingen die ik me nog nooit eerder afgevraagd had.

Komt er nog 1:
ik zie dat alleen 1e/2e klassers meedoen. 3e-klassers en lager hebben een eigen beker?
 

Abubakari

Well-known member
Er komen ook poules met derde-, vierde- en vijfdeklassers en reserveteams, daarin gaat alleen de poulewinnaar verder.

En daarna gaan die bekerballen met de hoofdklassers en de eerste en tweede klassers.
 

JMD

Well-known member
Er komen ook poules met derde-, vierde- en vijfdeklassers en reserveteams, daarin gaat alleen de poulewinnaar verder.

En daarna gaan die bekerballen met de hoofdklassers en de eerste en tweede klassers.
Aha. Op die manier.

Gekke vraag, maar waarom die verdeling zo? Waarom niet de poules met 1e/2e/3e/4e klassers in 1 poule? Om de lagere klassers ook doorgang te verlenen naar latere fases?
 

Unregistere

Well-known member
Aha. Op die manier.

Gekke vraag, maar waarom die verdeling zo? Waarom niet de poules met 1e/2e/3e/4e klassers in 1 poule? Om de lagere klassers ook doorgang te verlenen naar latere fases?

Veel clubs hebben ook niet de illusie de beker te winnen en zien de poulefase als een soort extra deel van de voorbereiding. Dan hebben ze er meer aan om tegen redelijk gelijkwaardige teams te spelen.

Voordeel is dat je waarschijnlijk leukere wedstrijden krijgt in de poulefase en inderdaad de lager spelende teams ook door kunnen gaan, waarna ze een mooie pot kunnen loten. Zie Groede tegen ons in het seizoen 2015/16.

Nadeel is dat je dus ook al een hoop eerste- en tweedeklassers verliest in de poulefase. Voorheen waren het zelfs poules met hoofd- en eersteklassers, dus verloor je nog meer sterke teams. Later in het toernooi levert dat soms minder interessante duels op, zeker in districten waarin al relatief weinig hoofdklassers zijn.
 

Joost

Well-known member
Vooral omdat het niveauverschil te groot is.

Maar begrijp ik goed dat uit de poules met 1e en 2e klassers twee teams doorgaan? Zou leuk zijn want SHH speelt tegen Venray, Venhorst en Sparta 18. Een eerste klasser en twee clubs die vanuit de 3e klasse komen.
 

Unregistere

Well-known member
Vooral omdat het niveauverschil te groot is.

Maar begrijp ik goed dat uit de poules met 1e en 2e klassers twee teams doorgaan? Zou leuk zijn want SHH speelt tegen Venray, Venhorst en Sparta 18. Een eerste klasser en twee clubs die vanuit de 3e klasse komen.

Dat is altijd het geval geweest, dus volgens mij is dat nu niet anders. Tenminste, daar ga ik wel vanuit.
 

JMD

Well-known member
Nadeel is dat je dus ook al een hoop eerste- en tweedeklassers verliest in de poulefase. Voorheen waren het zelfs poules met hoofd- en eersteklassers, dus verloor je nog meer sterke teams. Later in het toernooi levert dat soms minder interessante duels op, zeker in districten waarin al relatief weinig hoofdklassers zijn.
Dit bedoelde ik inderdaad. Maar het is idd afwegen van de voor- en nadelen natuurlijk. Gelijkwaardige duels in de poules is ook mooi.

En er wordt dan geloot welke ploeg 2x thuis speelt?
Want er zijn 3 groepsduels...
 

de waan

Well-known member
Er is een standaardnummering voor de wedstrijden : 1-2, 3-4, 2-3, 4-1 enz. En die nummertjes per poule zal wel via een soort van loting gaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Kan inderdaad worden opgelost door middel van een tussenronde.
In West I zijn er altijd eerst 2 knock-out rondes, waarbij eventueel 1 club vrij heeft als er een oneven aantal clubs is. Daarna volgt een tussenronde om het aantal clubs op 32 te brengen.
 

Joost

Well-known member
De indeling is al wat beter dan vorig jaar maar er zitten nog altijd bijzondere indelingen tussen.

Scharn speelt tegen Rijen. Dat is net zo ver van elkaar als Amsterdam en Enschede.
 

Abubakari

Well-known member
Er is een standaardnummering voor de wedstrijden : 1-2, 3-4, 2-3, 4-1 enz. En die nummertjes per poule zal wel via een soort van loting gaan.

Weet je ook wanneer dat gaat gebeuren? In mijn herinnering stond dat er vorig jaar na de indeling gelijk al bij maar ik zag nu geen nummering staan
 
Bovenaan