Districtsbeker 2017/18

JMD

Well-known member
Juist dit jaar zou het best passen, nu de finales redelijk op tijd zijn gespeeld allemaal.

Opvallend inderdaad dat het zo vroeg al klaar is. Komt neem ik aan doordat men begin september al begon met de poules?

Denk ook dat de KNVB wil dat de nacompetitie niet onderbroken wordt voor de districtsbeker. In de 'lagere' klassen duurt de nacompetitie t/m 17 juni, als je dan ook nog bekerduels moet spelen wordt het snel juli... Lijkt me ook niet wenselijk.
 

de waan

Well-known member
De poules werden voorheen in augustus al gespeeld.

Het zal eerder komen doordat de competities langer doorgaan dit jaar.
 

Forza AZ

Well-known member
Denk ook dat de KNVB wil dat de nacompetitie niet onderbroken wordt voor de districtsbeker.

Er zijn nu nog 2 midweken over voor het einde van de competitie, dus dan zou je daarin de landelijke kwartfinales en halve finales hebben kunnen plannen. Dan kan alleen de finale samenvallen met nacompetitie.

T/m vorig jaar werden de districtsfinales steeds gespeeld 1 week na afloop van de competitie, en dan zat het landelijke toernooi inderdaad de nacompetitie vaak in de weg.
 

Joost

Well-known member
Ik begreep uit de krant en van iemand die aanwezig was dat Wittenhorst zichzelf flink te kort heeft gedaan tegen Gemert. WIttenhorst was 90 minuten lang de betere ploeg maar vergat te scoren.
 

Unregistere

Well-known member
Juist dit jaar zou het best passen, nu de finales redelijk op tijd zijn gespeeld allemaal.

Klopt, nog tijd zat op zich. Maar misschien speelt het ook nog mee dat er geen landskampioen meer is, zodat ze een landelijke bekerwinnaar mogelijk ook overbodig vinden. Ze kunnen toch niet meer om de Supercup spelen.

Dat is wel iets wat ik mis in de huidige piramide, want dat waren toch altijd leuke extra's. Maar ik snap ook wel dat ze de kampioen van de tweede divisie niet standaard als landskampioen van de amateurs willen / kunnen aanwijzen.
 

noordooster

Well-known member
Klopt, nog tijd zat op zich. Maar misschien speelt het ook nog mee dat er geen landskampioen meer is, zodat ze een landelijke bekerwinnaar mogelijk ook overbodig vinden. Ze kunnen toch niet meer om de Supercup spelen.

Dat is wel iets wat ik mis in de huidige piramide, want dat waren toch altijd leuke extra's. Maar ik snap ook wel dat ze de kampioen van de tweede divisie niet standaard als landskampioen van de amateurs willen / kunnen aanwijzen.

Met dat laatste is niks mis.
Voor de KNVB vallen de clubs vanaf de 2e divisie t.e.m. de 5e klasse gewoon onder de amateurs.
Katwijk wordt dus landskampioen bij de amateurs.

In dat opzicht is een landelijk kampioenschap bekerwinnaars amateurs ook was vreemd.
Immers de teams uit de 3e en 2e divisie doen eraan niet mee.
 

Joost

Well-known member
Zo’n finaledag als nu op de ARD zou toch voor Fox ook interessant moeten zijn als ze zo van voetbal houden.
 

JMD

Well-known member
Zo’n finaledag als nu op de ARD zou toch voor Fox ook interessant moeten zijn als ze zo van voetbal houden.

Ik zat het ook net te denken.

In totaal toch 6 districtsfinales in NL? Dan kan je gewoon 2x3 duels doen, 1 serie om 14.00 en 1 om 16.30...
 

de waan

Well-known member
Zou een mooie impuls zijn voor de districtsbeker. En die potjes zijn qua sfeer vaak best de moeite waard.
 
Bovenaan