Districtsbeker 2017/18

de waan

Well-known member
Nee, dat heeft geen nut. Kennelijk ligt het niveau in Noord in de lagere klassen een stuk lager, anders kan ik het niet verklaren.
 

Abubakari

Well-known member
In de KO fase moesten ze tegen (toen nog) tweede klasser VV Groningen. Andor gaf toen aan dat het niveau van BQ1887 2 ongeveer eerste klasse is. Die wedstrijd trouwens niet, ze verloren met 5-1 van VVG.:D
 

bqandy

Well-known member
In de KO fase moesten ze tegen (toen nog) tweede klasser VV Groningen. Andor gaf toen aan dat het niveau van BQ1887 2 ongeveer eerste klasse is. Die wedstrijd trouwens niet, ze verloren met 5-1 van VVG.:D

Wrijf het nog maar eens in. :)
BQ2 won trouwens zondag moeizaam van tweede klasser Olyphia: 1-0.
Maar de poule dit seizoen met Engelbert, Blauw Geel'15 en Zuidlaren moet uiteraard te doen zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Is altijd lastig om in te schatten hoe goed een tweede elftal nu echt is, volgens mij. Bij ASWH 2 zou ik zeggen gemiddeld ongeveer tweede klasse, met soms een uitzonderlijk jaar waarin ze echt veel beter waren en misschien wel het niveau van de eerste klasse (in Zuid I) aantikken. 2010/11 bijvoorbeeld, toen ze landskampioen werden, maar ook in 2015/16 toen er werd overwinterd in de districtsbeker.

Ik snap ook dat het voor tegenstanders in de poulefase niet altijd leuk is. Zeker in de oude opzet waren die vaak amper begonnen met trainen. Aan de andere kant zijn dit voor ASWH 2 vaak wel de krenten in de pap, aangezien de competitie niet altijd even spannend is. Dat heeft met Zuid I te maken, gemiddeld niveau van de reservehoofdklasse ligt daar een stuk lager. Daarom zijn die bekerpotjes juist zo leuk en leerzaam voor de beloften.
 

de waan

Well-known member
Het valt me nu pas op dat net als in Noord al langer het geval was de zaterdag- en zondagploegen gescheiden zijn in de poules in Oost, West I en West II. In Zuid I dan weer niet.
 

Sensini

Active member
Het valt me nu pas op dat net als in Noord al langer het geval was de zaterdag- en zondagploegen gescheiden zijn in de poules in Oost, West I en West II. In Zuid I dan weer niet.

Bij West I en West II stond het expliciet op de KNVB-site. Zie mijn post hier.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH 2 is het toernooi om de districtsbeker goed begonnen. In de eerste poulewedstrijd werd de Dordtse zondagvierdeklasser SC Emma met 8-1 verslagen. De ruststand was 3-1. Jerson Anes Ribeiro (3), Kader Diop (2), Danny Koetsier (2) en Dylan de Boer maakten de treffers voor onze reserves.
 

Abubakari

Well-known member
VVG (zaterdag 1.klasse) won uit bij WVV (zondag 1. klasse) met 1-4. Dat geeft wel vertrouwen voor de competitie.

Zelf vanmiddag tussen Jong Groningen-DOVO door een stukje Groen Geel-Hardegarijp (1-1) gezien en daarna Amicitia-Oranje Nassau (0-7).
 

bqandy

Well-known member
VVG (zaterdag 1.klasse) won uit bij WVV (zondag 1. klasse) met 1-4. Dat geeft wel vertrouwen voor de competitie.

Zelf vanmiddag tussen Jong Groningen-DOVO door een stukje Groen Geel-Hardegarijp (1-1) gezien en daarna Amicitia-Oranje Nassau (0-7).

Hoe kon ik je gemist hebben bij Groningen - DOVO. Zo druk was het niet.
Ik heb het einde niet gehaald, want ik ben naar De Kring gegaan voor PKC'83 - SC Stadspark: 2-3. Marum - GRC in dezelfde poule werd 2-2.
https://www.tweenul.nl/nieuws/sc-stadspark-te-sterk-voor-pkc83-bekerduel
 

Abubakari

Well-known member
Hoe kon ik je gemist hebben bij Groningen - DOVO. Zo druk was het niet.
Ik heb het einde niet gehaald, want ik ben naar De Kring gegaan voor PKC'83 - SC Stadspark: 2-3. Marum - GRC in dezelfde poule werd 2-2.
https://www.tweenul.nl/nieuws/sc-stadspark-te-sterk-voor-pkc83-bekerduel

Stunt van Stadspark!
Volgende week zaterdag GRC-PKC'83 (17.00).
(edit: verplaatst dus). Waarom eigenlijk?

Was je wat later? Ik had je wel verwacht dus bij binnenkomst even gekeken of ik je zag, maar niet gezien.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Stunt van Stadspark!
Volgende week zaterdag GRC-PKC'83 (17.00).
(edit: verplaatst dus). Waarom eigenlijk?

GRC spelers hadden een feestje of zo buiten de stad, aldus de assistent trainer van PKC. GRC wilde doordeweeks spelen. Maar dinsdag oefent PKC bij Groninger Boys, dus die wilden niet. Toen is afgesproken de wedstrijd naar zaterdag 12.00 uur bij PKC te verplaatsen. Kunnen de spelers van GRC nog op tijd weg.
 

bqandy

Well-known member
Ik denk trouwens dat Stadspark wel eens hoge ogen kan gooien in de 2e klasse. Best een aardige ploeg.
 

Abubakari

Well-known member
Ik denk trouwens dat Stadspark wel eens hoge ogen kan gooien in de 2e klasse. Best een aardige ploeg.

Tegen VVG deden ze het op het VVG toernooi ook prima. Vorig seizoen voor de winterstop ook al prima bezig, stonden ze bovenaan, maar na de winterstop een mega dip waardoor promotie of kampioenschap rap uit beeld verdween.

Wel mooi dat PKC-GRC om 12.00 is, wilde ik graag zien, maar was tegelijk met VVG, nu hoef ik niet meer te kiezen (al was de keus wel op GRC-PKC gevallen, VVG-GVAV heb ik op het Stadspark Toernooi en op het VVG toernooi gezien, 10-3 en 5-1, zal PKC-GRC waarschijnlijk spannender zijn. Bij verlies is PKC trouwens al uitgeschakeld, zou ook wel een blamage zijn).

Straks ook naar een bekerderby, Gruno-Groninger Boys op West End in Vinkhuizen.
 

Abubakari

Well-known member
Straks ook naar een bekerderby, Gruno-Groninger Boys op West End in Vinkhuizen.

59ac1c5c12ce5-IMG_5180.JPG


Daar verwachtte ik veel goals. En die kreeg ik. De eerste driekwart wedstrijd ging het aardig gelijk op, beide kregen even veel dotten van kansen, maar bij rust stond het wel 0-3.
Gruno liet een stuk of 6 100% kansen onbenut, GB was voor de goal wat koeler. Na een uur de 0-4, kort daarop de 1-4 en in de slotfase liet Gruno het lopen, werd het nog 2-8.
Fenomeen Freddy de Grooth speelde 90 minuten en scoorde twee keer. Wesley Moesker was topscorer (4 goals) en Karim Layeb maakte de andere twee voor GB.
 

Joost

Well-known member
4-1 verloren in Venray. Geen schande voor SHH als 2e klasser. Ik vond het zelfs nog heel aardig wat SHH liet zien.
Andere duel in de poule werd 4-4 dus alle kans om door te komen.

Erg mooi complex in Venray. 10 wedstrijdvelden! Hoofdveld heeft een mooie tribune plus overkapping ernaast. De andere drie zijden hebben een graswal ter verhoging.
 

de waan

Well-known member
Bon Boys wint verrassend met 3-1 bij FC Zutphen. Misschien hebben we over een paar jaar wel weer eens een lokale derby.
 
Bovenaan