Districtsbeker 2015/2016

Abubakari

Well-known member
Kijk aan, VV Groningen alweer met 3-1 voor tegen Flevo Boys. :duim:

EDIT: Herstel FB staat voor. Ik werd even in de luren gelegd door de Twitter van DvhN.

Bij rust 0-3, tikkie geflatteerd en wat ongelukkig. De 0-2 ging hands aan vooraf, de 0-3 een buitenspelgeval.
Eerste minuut na rust de 1-3, in 56' minuut een penalty en de kans op 2-3, maar Wesley Walstra miste. Kort daarna schoot VVG nog tegen de lat .Na een kwartier herpakte Flevo Boys zich en in de 90' minuut werd het nog 1-4.

Ik hoorde langs de kant dat Staphorst topklasser ON Sneek uitgeschakeld heeft, 1-0.

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Eerste finalist in West I is Swift.

WV-HEDW (1)-Swift (H) 0-1

Morgen de 2e halve finale tussen Magreb en AFC'34.

de waan

Well-known member
UNA stelt gewoon de reserves op tegen Kozakken Boys en staat na 7 minuten al met 2-0 achter. Trek je dan gewoon terug als je het toch niet serieus neemt.

de waan

Well-known member
Half uurtje nog in Aalten. Dat wordt hem niet meer gezien het totale gebrek aan scorend vermogen de laatste weken (4 doelpunten in de laatste 6,5 wedstrijden).

de waan

Well-known member
En maar laten staan die niet scorende spits; want hij traint zo goed. Pffff
Een beter alternatief is er vooralsnog ook niet. Probleem is ook vooral dat de andere spelers die normaal met enige regelmaat scoren ook vrijwel droog staan.

Toch jammer, was een leuke finale geweest.

Unregistere

Well-known member
UNA stelt gewoon de reserves op tegen Kozakken Boys en staat na 7 minuten al met 2-0 achter. Trek je dan gewoon terug als je het toch niet serieus neemt.

Inmiddels is het 0-3, maar wel heel opvallend inderdaad... UNA zal dus alles op het bereiken van de tweede divisie zetten. Of ze zijn aangestoken door TEC, dat in de kwartfinale ook zoiets deed tegen UNA?

Sensini

Well-known member

Als ze zich terugtrekken zijn voor volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Districtsbeker.

de waan

Well-known member
UNA zal dus alles op het bereiken van de tweede divisie zetten.

Alsof die spelers niet elke week een wedstrijd kunnen spelen. Als er geen wedstrijd was geweest hadden ze waarschijnlijk geoefend om in het ritme te blijven.

Als ze zich terugtrekken zijn voor volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Districtsbeker.

Daar doen clubs uit de 2e en 3e divisie sowieso niet meer aan mee volgend jaar. En dat is hierom misschien maar beter ook.

Abubakari

Well-known member
Bij rust 0-3, tikkie geflatteerd en wat ongelukkig. De 0-2 ging hands aan vooraf, de 0-3 een buitenspelgeval.
Eerste minuut na rust de 1-3, in 56' minuut een penalty en de kans op 2-3, maar Wesley Walstra miste. Kort daarna schoot VVG nog tegen de lat .Na een kwartier herpakte Flevo Boys zich en in de 90' minuut werd het nog 1-4.

Oh ja, VVG had ook nog een strafschop moeten hebben. Onze trainer was not amused in gesprek met ons aller bqandy:

VVG trainer Gert Haak was niet te spreken over de arbitrage tijdens de eerste helft: ?De scheidsrechter komt uit de buurt van Emmeloord en die rijdt straks lekker bij hun in de bus mee naar huis. Bij het eerste doelpunt nam een speler de bal met de hand mee, iedereen zag het. We hadden ook een zuivere penalty moeten hebben. En bij dat derde doelpunt liep die speler twee meter buitenspel. Het had bij rust 1-1 moeten staan. Hoe genaaid kun je worden. Het was een schandalige scheidsrechter?. - See more at: http://www.tweenul.nl/nieuws/vv-groningen-strijdend-ten-onder-tegen-flevo-boys#sthash.s1B48dKv.dpuf

Joost

Well-known member

Daar is in Zuid II ook mee gedreigd richting teams die zich in de poulefase hebben teruggetrokken wegens gebrek aan spelers. Feit is echter dat in de reglementen helemaal niets daarover staat.

bqandy

Well-known member
Oh ja, VVG had ook nog een strafschop moeten hebben. Onze trainer was not amused in gesprek met ons aller bqandy:

Ik zag niks en jij blijkbaar alles. Al dat commentaar op elkaar moet toch wel een mooi contract opleveren. Als een soort Beavis and Butthead bij Omroep Flevoland, want daar hebben we wat los gemaakt. :)

Abubakari

Well-known member
Ik quote onze (ook de jouwe, je woont dichter bij VVG dan ik volgens mij) trainer voor het gemak nog maar eens:

Bij het eerste doelpunt nam een speler de bal met de hand mee, iedereen zag het.

Oh ,was dat Flevo Radio. Ik had toch verwacht dat je de kant van je buurtclub wat meer zou kiezen, maar niks hoor, een beetje de objectieve journalist uit te hangen en mij alles op laten knappen.

Sensini

Well-known member
Daar is in Zuid II ook mee gedreigd richting teams die zich in de poulefase hebben teruggetrokken wegens gebrek aan spelers. Feit is echter dat in de reglementen helemaal niets daarover staat.

Artikel 9b van het Bekerreglement 2015/'16 KNVB districtsbeker amateurs:
"Als een elftal niet opkomt tijdens de bekercompetitie c.q. zich terugtrekt vanaf het moment van inschrijving, dan vervalt haar recht op deelname aan de KNVB beker in het daaropvolgende seizoen. Dit geldt ook als het recht op deelname aan de KNVB beker al uit andere hoofde is of nog kan worden verkregen."
Die laatste zin vind ik wel vreemd, lijkt te gaan over de KNVB beker betaald voetbal. Maar in artikel 9a worden poulewedstrijden genoemd, en die zijn er bij de KNVB beker betaald voetbal niet meer... :confused:

Bovenaan