District Zuid II

Sensini

Well-known member
Ik zie dat Eindse Boys - Geertruidse Boys is geëindigd in 6-6 (n.v., vorige week 2-2, Sint Geertruid w.n.s.). Boy-oh-boy, wat moet dat 'n wedstrijd zijn geweest. Heb jij meer info @Joost?

Joost

Well-known member
Ik zie dat Eindse Boys - Geertruidse Boys is geëindigd in 6-6 (n.v., vorige week 2-2, Sint Geertruid w.n.s.). Boy-oh-boy, wat moet dat 'n wedstrijd zijn geweest. Heb jij meer info @Joost?
Rust 0-2
Daarna; 2-2,2-4,4-4
Verlengen
5-4,5-5,6-5,6-6
Geertruidse boys wint na penalty’s 2-4

Eindse Boys eindigde dit jaar op doelsaldo tweede achter SC Leeuwen. En vorig jaar verloren ze de nacompetitie finale ook al na penalty’s.

Joost

Well-known member
Ik zag SHH vandaag degraderen. Er was nog een goede start tegen GSV maar zij kwamen op voorsprong. Daaraan ging wel een heel duidelijke handsbal aan vooraf.

SHH ontsnapte daarna driemaal aan een grotere achterstand en maakte toen gelijk. Dan was na een minuut of 35. In het vervolg was SHH ietsje beter maar echt heel grote kansen waren er niet. GSV zette aan in de slotfase en scoorde vlak voor tijd.

Joost

Well-known member
Ik kreeg net de beelden toegestuurd van de handsbal bij de 1-0. Echt geen enkele twijfel.
Ongelofelijk dat de scheidsrechter het als enige op het sportpark niet zag.

Joost

Well-known member
Clubs die in de districtsbeker uitkomen in poules met elftallen die op zaterdag spelen (dat zijn er 4 ofzo) worden verplicht om die duels op zaterdag te spelen. Standaard om 17:00 en als het zaterdagelftal het wil dan kan het verplaatst worden naar de avond.

Dat het allemaal elftallen betreft van clubs die ook op zondag spelen wordt vakkundig genegeerd...

de waan

Well-known member
Dat is altijd al zo geweest. Alleen hebben 'jullie' in Zuid II er nooit mee van doen gehad. Overigens kunnen de clubs daar in overleg toch gewoon van afwijken?

Joost

Well-known member
In dit geval wil de andere partij geen enkel overleg en moet er per se op zaterdagmiddag gespeeld worden.

Ik snap daar echt niets van, op basis waarvan heeft een club die decennia lang op zondag speelde het recht om een uitwedstrijd nota bene op het voorkeurstijdstip te spelen waarbij de andere club dan maar pech heeft.

de waan

Well-known member
Ja, dat is vooral heel flauw dan.

Dit is nog één van de ouderwetse dingen in het systeem. Zou op zich logisch zijn de regels voor de weekendcompetities ook te gaan toepassen op de beker (die toch al grotendeels midweeks wordt gespeeld)

Fregge

Well-known member
Zou op zich logisch zijn de regels voor de weekendcompetities ook te gaan toepassen op de beker
Doe maar gewoon door de hele piramide. Snap niet waarom ze dat nog niet kunnen doen of waarom de klasses niet zijn uitgebreid dit seizoen (als je het stap voor stap wil blijven doen)

Joost

Well-known member
Ja, dat is vooral heel flauw dan.

Dit is nog één van de ouderwetse dingen in het systeem. Zou op zich logisch zijn de regels voor de weekendcompetities ook te gaan toepassen op de beker (die toch al grotendeels midweeks wordt gespeeld)
De poulefase van de beker is hier voor 99% nog gewoon op zondag.

de waan

Well-known member
Ja, de poulefase wel. Mag wel weer anders, want de competitie begint tegenwoordig achterlijk laat.

Joost

Well-known member
Geen twijfel over waar je op zondagmiddag de beste vla kunt krijgen 😬

Bovenaan