District Zuid II

Sensini

Well-known member
In dezelfde klasse (Eerste klasse E) gaat Laar voor 99,9% zeker kampioen worden, waardoor ze voor het vierde opeenvolgende seizoen promoveren.

Sensini

Well-known member
Welke Hollywood-ster zit daar achter?
Geen idee, ik volg het Weerter voetbal alleen nog maar vanaf afstand.
Ik weet dus ook niet waarom MMC Weert (Derde klasse) met morgen nog één wedstrijd te gaan één wedstrijd heeft gelijkgespeeld en de rest allemaal verloren (doelsaldo 14-124)...
Wilhelmina degradeerde vorig seizoen uit de Tweede klasse en trok zich voor het nieuwe seizoen terug. Geen idee of en wanneer die nog terug gaan komen.

Joost

Well-known member
BSV Limburgia heeft een heel smalle selectie waar door belssures een aantal spelers, waaronder het scorend vermogen, is weggevallen. Dat is opgelost met jeugdspelers.

Achter SV Laar zit geen grote geldschieter. Sterker nog, ik acht de kans best groot dat er helemaal niet betaald wordt. Laar is een van de grootste clubs in Limburg. De combinatie van veel nieuwbouw en een club waar jeugd serieus is aangepakt. Er is al eerder een heel sterke lichting geweest die tot de tweede klasse reikte. Nadat de club het daar niet redde zijn er wat spelers het hogerop gaan zoeken. Na Corona zijn die, plus wat oud-Laar spelers die afvielen in de hoogste leeftijdscategorien teruggekomen. De selectie is redelijk dezelfde als het jaar dat ze in 4e klasse kampioen werden. Sinds die tijd zijn er wat jeugdspelers en 4 van buitenaf bijgekomen. Dit is echt een combinatie van beleid, een heel goede lichting en ook wel een heel zwakke eerste klasse. Maar het is ze echt meer dan gegund.

Bij MMC zijn er begin dit seizoen heel veel bestuurlijke problemen geweest nadat de voorzitter een pamflet had geschreven waarin hij specifiek naar de allochtonen in de wijk weer die voor overlast rondom het sportpark zorgden. Maar ze hadden al sowieso geen bijster goede selectie.

Bovenaan