Ver van het betaalde voetbal stonden er in de regio met o.a. JVC-De Treffers, SSS-Venray en BAVOS-Milheezer Boys enkele leuke derby's op het programma. Toch viel de keuze vanwege het gemak uiteindelijk op de uitwedstrijd van mijn lokale club in Oostrum, een dorp dat grenst aan Venray en per OV prima bereikbaar, aangezien het treinstation Venray in Oostrum ligt.
Bij veel clubs in de regio heb ik zelf ooit gevoetbald. Zo ook in Oostrum. In mijn gedachten was het daar een zielloos open sportpark maar ik was even het klooster achter het doel vergeten. Dat geeft het veld toch wat meer karakter.
Olympia bakt er dit seizoen niks van terwijl Oostrum met - eveneens - een plaats in de middenmoot naar behoren presteert. Het was Olympia dat in de eerste helft het heft in handen nam en voetballend door de defensie van Oostrum probeerde te komen. Het leverde een gigantische kans op maar de spits vergat te schieten nadat de keeper al omspeeld was. Doelpuntloos met rust dus.
Na rust hoopte ik stiekem op het debuut van een nieuwe speler bij Olympia. Tijdens een duel tegen een team van het asielzoekerscentrum viel er een speler op, en liet uitgerekend deze jonge Syri?r nu naar Boxmeer zijn verhuisd. Naar verluidt bleek bij de overschrijving dat hij speelde hij voor Syri? onder 18 en na twee weken blijkt dat hij het niveau van de A-junioren en het tweede elftal inderdaad al ruimschoots ontstegen is.
Toch kwam het zover niet. Het harde spel van Oostrum eiste maar liefst vier slachtoffers en daarmee gepaard gaande drie noodgedwongen wissels. Tot overmaat van ramp opende de thuisploeg de score en leek het zoveelste hoofdstuk in het dramatisch lopende seizoen voor Olympia geschreven.
Toch zegevierde het recht en nam het veel beter en
fairer voetballende Olympia de drie punten mee naar huis door een ingekopte corner in de 88e minuut en een snoeihard schot vanaf 25 meter een minuut later.
Stiekem hopen we in Boxmeer nog op de derde periode, zoals we in Boxmeer altijd hopen, maar eigenlijk nooit iets presteren. Missie 2e klasse in 2020 staat nog steeds, we hebben nog even...