District Zuid II

Sensini

Active member
Ik weet wel dat er 'n paar jaar geleden 'n club uit 't noordoosten van Zuid II is overgestapt naar district Oost om aan de zaterdagcompetitie mee te kunnen doen, maar ik weet niet meer welke club.
Gaan ze Zuid I en II samenvoegen dan? De districtskantoren in Breda en Nieuwstadt zijn samengevoegd in Eindhoven, maar de districten zelf blijven toch gescheiden?
 

Joost

Well-known member
Dank ook voor dat krantenartikel.
Ik zat inderdaad ook te denken aan zondagverenigingen die met een prestatieteam op zaterdag zouden willen beginnen als alternatief voor spelers die zondag 1 niet halen en die geen zin hebben om op zondagochtend vroeg het nest uit te komen.
Zoiets als in Noord bij MSC, Hoogeveen , Sneek en bijna alle zondagverenigingen in de stad Groningen.
Is het niet zo dat met het terugbrengen van het aantal districtskantoren van 6 naar 3 ook de districten Noord-Oost, West I en II en Zuid I en II op den duur ge?ntegreerd zullen gaan worden ?

Nee dat laatste staat niet op de planning, het is enkel om de overheadkosten te drukken.

Er zijn uberhaupt maar 11 verenigingen die in Zuid I zowel op zaterdag als zondag een prestatief elftal op de been hebben;
Alliance
Amstelwijck SC
Beek Vooruit
Bergen FC
Boeimeer
Kruisland SC
Oosterhout
Rimboe
Unitas
Unitas '30
Willem II

Ik denk dat Spakenburg nog eerder op zondag gaat spelen dan dat er zaterdagvoetbal in Zuid II gespeeld gaat worden.
 

de waan

Well-known member
Weliswaar Zuid I maar in Eindhoven heb je nog Rust Roest. Spelen ook voornamelijk tegen clubs uit West Brabant.
 

Joost

Well-known member
Je bedoelt denk ik ten oosten van die lijn :eek:mg:
Ik meende dat er in Eindhoven nog een principi?le zaterdagvereniging is : Rust Roest . Zij spelen niet in een standaardklasse.
Uiteraard ten oosten.

Dat Rust Roest is teruggekeerd naar het recreatieve voetbal is denk ik wel veelzeggend.
 

Fregge

Well-known member
Die grens van Zuid 1 en Zuid 2 loopt zo raar. Clubs uit Eindhoven vallen onder Zuid 1, wij (Blauw Geel) onder Zuid 2 en ik geloof noordelijk van ons weer in Zuid 1.
 

Sensini

Active member
Die grens van Zuid 1 en Zuid 2 loopt zo raar. Clubs uit Eindhoven vallen onder Zuid 1, wij (Blauw Geel) onder Zuid 2 en ik geloof noordelijk van ons weer in Zuid 1.

kaart-districten_groot.png


Voor 1996 was het duidelijker: Zuid II was Limburg (op het noordelijkste puntje na).
 

Unregistere

Well-known member
Joost, ken jij de spits van Deurne een beetje? Harm van der Steen? Of ook alleen van verslagen / verhalen en zijn YouTube-compilatie?
 
G

Gast

Guest
In het vorige Zuid-II topic hebben we destijds best veel over VCA gepost, maar helaas is dat allemaal verloren gegaan. Ze trekken in ieder geval niet of nauwelijks meer toeschouwers ondanks dat ze de enige zaterdagclub in de regio zijn. Sportief heeft het ze wel een niveau omhoog geholpen en ze trekken inderdaad enkele spelers uit de regio die liever op zaterdag dan op zondag spelen, maar aan de andere kant staan ze nu op degraderen en zijn ze komend seizoen sportief waarschijnlijk weer terug bij af.

Dapper dat ze het aan hebben gedurfd maar als VCA-supporter zou ik liever tegen clubs uit de buurt als De Zwaluw, Astrantia of SIOL spelen. Puur omdat de binding daarmee groter is, over het amateurvoetbal uit de regio's Wageningen, Arnhem en Veenendaal wordt hier tenslotte niet bericht. Voor enkele seizoenen zou ik het een leuk avontuur vinden. Nieuwe onbekende tegenstanders, nieuwe complexen etc., maar de historie en binding met buurtclubs lijkt me uiteindelijk toch interessanter.

Joost, ken jij de spits van Deurne een beetje? Harm van der Steen? Of ook alleen van verslagen / verhalen en zijn YouTube-compilatie?

Heb hem verschillende keren zien spelen en in die wedstrijden kon hij niet echt imponeren. Dat was voor het laatst tijdens de 7-2 bij ZSV :-D, toen was het hele elftal een drama. Bij Deurne wel ??n van de betere maar dat lijkt me persoonlijk ook redelijk zijn top.
 
G

Gast

Guest
Volgend jaar zal Heidebloem waarschijnlijk verdwijnen en misschien nog opgaan in Lindenheuvel.

Daar zitten ze bij Lindenheuvel toch helemaal niet op te wachten? Of heeft Heidebloem aan eisen ingeboet?

ADVEO, Puth en Schinnen gaan samen verder als Alfa Sport, inderdaad naar het bier.

Wordt Alfa dan ook de grote sponsor die ze naar de Tweede Divisie gaat stuwen? ;-)
 

Joost

Well-known member
Ik heb nog nooit van Harm van der Steen gehoord :)

Is VCA gepromoveerd omdat ze sportief zoveel beter zijn geworden of dat het niveau van de zaterdagteams in die poule sowieso heel matig was? Ze zijn ook niet echt overtuigend gepromoveerd met een 4e plaats en 18 punten achter de kampioen. Ze waren in de laatste jaren op zondag altijd al een subtopper in de 5e klasse.
 

Unregistere

Well-known member
Heb hem verschillende keren zien spelen en in die wedstrijden kon hij niet echt imponeren. Dat was voor het laatst tijdens de 7-2 bij ZSV :-D, toen was het hele elftal een drama. Bij Deurne wel ??n van de betere maar dat lijkt me persoonlijk ook redelijk zijn top.

Okee, dank je. De laatste tijd worden we overspoeld door aanvragen van spelers die graag bij ons zouden willen voetballen en daar zat hij via via ook bij. Los van de afstand vond ik het een opmerkelijke naam.
 

Joost

Well-known member
1D.
We hebben bijna een kampioen. Chevremont had als verwacht geen moeite met Sporting Heerlen (5-2) en liep uit doordat Bekkerveld zich blameerde bij RVU (1-1).

Heidebloem won eenvoudig bij ZSV en is met 9 uit 3 goed op weg in de 3e periode. Het is de laatste weken flink in elkaar gekropen boven. Het gat tussen nummer 2, Bekkerveld en nummer 7 De Valk is slechts 4 punten.

Ook onderin is het razend spannend om de nacompetitieplaatsen. Venray blijft na verlies tegen De Valk (2-3) op 21 uit 20 en mag nog inhalen tegen RVU. Op 24 punten staan SSS '18 dat vandaag 4-4 speelde tegen Meerssen en Wittenhorst dat verloor van Susteren met 2-1. Susteren klimt daardoor naar 27 punten.

Deurne verraste Minor met 5-2 en heeft een gaatje van 5 punten geslagen richting de gevarenzone.

2G.
Schaesberg behield ondanks een 2-2 bij Eijsden een marge van 8 punten bovenaan. Venlosche Boys speelde namelijk ook gelijk; 0-0 tegen LHC.

Hier is vooral de strijd onderin bijzonder. Ik heb SHH tegen vrijwel alle teams zien voetballen en er gebeuren rare dingen. Vrij beperkte ploegen als Scharn en Simpelveld winnen duels tegen Venlosche Boys en De Ster op belachelijk makkelijke wijze terwijl die teams toch echt heel veel meer in hun mars hebben.

Vanmiddag schoot Scharn er zowaar 5 langs De Ster en klimt naar een veilige plaats.

Derde Klassen;
3A. SCM en SVN speelden 1-1 waardoor het hier weer belachelijk spannend wordt. 6 ploegen maken nog kans op de titel.
3B. De onderste 4 verloren en houden het lekker spannend. Koploper Veritas won en is nog maar een paar punten weg van de titel.
3C. Het loopt helemaal spaak door de nog steeds tijdelijke uitsluiting van Oranje Zwart en Sparta '18. Wel duidelijk is dat VOS eruit gaat, vandaag 8-1 verloren bij SJVV.
3D. Rhode met en slaat een klein gaatje.

Lager;
4C. Centrum Boys ging vorig jaar op de slotdag verrassend onderuit bij Roosteren en vandaag werd deel 2 van die rekening vereffend, na een half uur was het al 6-0, het werd 7-2.
5A. De koploper tegen de nummer laatst dan verwacht je vuurwerk. Het werd echter maar 1-0 bij DBSV tegen Geulsche Boys.
5B. Prijsschieten vanmiddag in 5B. Puth v RImburg 4-5, Sanderbout v Eikenderveld 2-9, Brunssum v Jabeek 11-1.
5I. VCO haalde tegen SBV het tweede punt van het seizoen binnen!
 

Joost

Well-known member
1D.
Onder het toeziend oog van Athletic Holanda pakte Chevremont vandaag de titel in 1D. De wedstrijd bij Heidebloem was zeker geen makkie want na een 1-0 voor Heidebloem waren er legio kansen op meer voor de Geleense ploeg. Chevremont trok echter aan het langste eind met 1-2.

Bovenin is het vooral heel spannend wie de nacompetitie gaan halen. Meerssen is door de periode al zeker en kan vrijuit voetballen getuige de 0-8 bij Sporting Heerlen. Bekkerveld is met de 3-0 tegen Deurne 2e met 40 punten. Minor, Heidebloem en de Valk volgen met 36 punten en ZSV haakt ook nog aan met 34.

Minor had vandaag een eenvoudige middag tegen Venray, 3-0. ZSV speelde 1-1 bij Susteren en de Valk versloeg SSS '18 met 3-2. Voor Heidebloem was de nederlaag de eerste in de 3e periode dus zij staan daar vooralsnog het best.

Onderin is het wachten tot het lot van Sporting Heerlen en RVU bezegeld wordt. Voor Venray en SSS '18 wordt het steeds moeilijker de nacompetitie te ontlopen. Venray staat inmiddels 6 punten achter Wittenhorst en zal komende zondag dus absoluut het inhaalduel tegen RVU moeten winnen. Dan zouden ze gelijk komen met SSS '18.

2G.
Schaesberg had geen problemen met nummer laatst Langeberg; 5-0. Venlosche Boys blijft op 8 punten volgen na 0-1 bij SHH. Die tweede plaats kan wel eens heel belangrijk worden want Scharn gaat plots als een trein en staat als degradatiekandidaat erg goed in de 3e periode.

Derde Klassen;
3A. SCM won eenvoudig bij Hellas, 0-3 en blijft 2 punten voor Heer en 3 voor SVME die ook beide wonnen en nog mogen inhalen. SVN haakt dankzij een 0-0 bij UOW'02 wat af net als Sportclub '25 dat bij Heer onderuit ging.
3B. Twee zeer verrassende resultaten; Veritas speelde 2-2 bij Vaesrade en PSV'35/Vlodrop haalde uit bij DESM; 0-4.
3C. Oranje Zwart en Sparta '18 mochten weer aan de bak en dat verging Sparta beter; 1-7 bij VOS. Oranje Zwart ging onderuit tegen MVC '19. IVO blijft ondertussen haar duels winnen en is koploper maar OZ en Sparta kunnen met inhaalduels tot op 3 punten komen.
3D. Rhode won en liep uit omdat Margriet en Nulandia elkaar op 1-1 hielden. Stormvogels '28 is na de 0-3 bij DAW nu de beste uitdager van Rhode maar wel met 8 punten minder en een duel minder.

Lager.
4B. Kerkrade-West wint het onderlinge duel van Voerendaal met 3-0 en houdt daardoor alleen Heksenberg als concurrent over.
4G. DSV v Merselo haalde door gebrek aan spelers bij Merselo het einde niet. Milsbeek dat echt kampioen titel weggeven is lijkt haar eigen prestaties van de afgelopen jaren te willen verbeteren. Vandaag niet verder dan 0-0 bij voorlaatste Heijen. Milsbeek is wel nog koploper met 1 punt meer en 3 duels minder maar dat gaan ze gegarandeerd nog uit handen geven.
5B Vorige week werd er al gekorfbald, Eikenderveld en Brunssum gingen er vrolijk mee door; 9-4.
 

Joost

Well-known member
Inhaalpotjes vandaag.

In 1D duwde Venray RVU over het randje. Volgend seizoen weer 2e klasse voor Rothem. De 7-1 was leuk maar doelsaldo is ruim in het voordeel van SSS '18 en dat gaat geen beslissende rol spelen onderin.

In 2H de al gemomereerde 1-2 van Laar in Blerick. Blerick had voorafgaand net zoveel verliespunten als koploper Marvile maar blijft nu dus op 6 punten staan. Donderdag haalt Blerick nog in tegen die andere Weerter ploeg.

SVME verspeelde belangrijke punten in de strijd om de titel maar kreeg wel een periodetitel in de schoot geworpen; WDZ had aan een punt genoeg maar verloor ruim bij Hellas; 4-1. Die twee ploegen strijden tegen degradatie.

De verrassende zege van Daalhof in 4A bracht Schimmert de periode maar liet De Heeg degraderen.

Ajax speelde thuis, Griendtsveen had geen keeper en mocht verloor dus met 11-0 van ONDO.
 

Sensini

Active member
Nee dat laatste staat niet op de planning, het is enkel om de overheadkosten te drukken.

Er zijn uberhaupt maar 11 verenigingen die in Zuid I zowel op zaterdag als zondag een prestatief elftal op de been hebben;
Alliance
Amstelwijck SC
Beek Vooruit
Bergen FC
Boeimeer
Kruisland SC
Oosterhout
Rimboe
Unitas
Unitas '30
Willem II

Kruisland zat. 1 trok zich onlangs terug, na nederlagen van o.a. 30-0, 15-0, 13-0, 12-1 en 11-0...
http://www.bndestem.nl/algemeen/spo...pt-uit-competitie-na-30-0-nederlaag-1.5882280

Overigens is Alliance zat. 1 meer 'n vriendenteam dan 'n prestatief team.
Beek Vooruit zat. 1 is het elftal van Pierre van Hooijdonk.


Ik denk dat Spakenburg nog eerder op zondag gaat spelen dan dat er zaterdagvoetbal in Zuid II gespeeld gaat worden.

Toch zag ik "zaterdag competitie in Zuid II?" als onderwerp bij een van de voetbalcaf?s van KNVB Zuid II:
https://twitter.com/KNVBZuid2/status/719625896349581312
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Middenmoter Hulsberg wint met 0-15 bij rode lantaarn De Heeg in 4a... Ook nog een 0-11 langs zien komen.
 
Bovenaan