Kleine nabeschouwing.
1D.
Meerssen is nog steeds hard op weg naar de titel. Een degelijke 2-0 tegen Geldrop volstond terwijl de concurrentie niet verder kwam dan gelijke spelen. Wittenhorst 4-4 tegen Volharding, Susteren 0-0 tegen Schaesberg. Wittenhorst is nu met 6 punten minder de grootste concurrent op 6 punten, volgende week gaan zij op bezoek bij Geldrop, Meerssen gaat naar Schaesberg en ik denk dat de titel daar wel eens gepakt zou kunnen worden.
Onderin greep SSS 18 een laatste strohalm, 1-2 winst in Someren. De achterstand op een nacompetitieplaats liep wel op want De Valk boekte een monsterzege bij Minor; 0-7.
Dat was niet de grootste overwinning van de dag, die eer komt toe aan Bekkerveld dat Venray met 8-0 versloeg. Ik passeerde de spelersbusjes van Venray op de terugweg, die keken niet blij.
Heb ik bijna alles benoemd behalve het drukstbezochte duel; de Kranenmortelderby tussen Deurne en ZSV bracht een 0-3 zege voor Zeilberg.
2G.
Koploper Hoensbroek won met 2-3 bij Laura Hopel Combinatie maar liep niet uit, op GSV '28 na won de complete top 6.
De vreemdste overwinning was voor Caesar. Om 14:32 stuurde de club een tweet de lucht in dat er werd begonnen, om 14:46 maakte Heer de 3-0. Ik denk zelf dat het ene doel in Heer iets groter was want na de pauze scoorde Caesar met dezelfde frequentie en na een uur was het 3-3. Later zou Caesar ook de 3-4 maken.
Ik zag SHH eenvoudig winnen bij Sporting Heerlen. Raar duel want mijn oude club is een van de twee verenigingen die nu Sporting Heerlen vormen. De thuisclub staat diep in de problemen en dat bleek ook vanmiddag. Er stond letterlijk een elftal geblesseerden en geschorsten naast de dugout van SHH maar desondanks kon Sporting Heerlen geen deuk in een pakje boter schieten. 1-2 werd het waarbij de tegentreffer in de allerlaatste minuut van de extra tijd viel.
2H.
De spanning hier wordt met de week groter. Venlosche Boys, Wilhelmina 08 en Veritas staan met 49 bovenaan en wonnen vandaag. Er is nog 1 onderling duel, over twee weken mag Venlosche Boys naar Wilhelmina.