District Zuid II

Joost

Well-known member
In 2H speelde Wilhelmina'08 met 2-2 gelijk tegen nummer een-na-laatst Mierlo Hout. Venlosche Boys en RPC speelden 0-0 gelijk tegen elkaar, Veritas won met 1-0 van Blerick. Veritas en Venlosche Boys staan aan kop met 40 punten, Wilhelmina'08 staat vierde met evenveel verliespunten maar nog twee inhaalwedstrijden tegoed. RPC staat relatief het beste met 39 punten en nog ??n inhaalwedstrijd.
In 3B verloor MMC Weert met 2-1 van HEBES. Koploper Centrum Boys verloor voor het eerst na de eerste wedstrijddag: 2-0 tegen RKVB. Sittard won eindelijk weer eens, meteen een doelpuntenfestijn: 1-10 tegen nummer laatst Neerbeek.

Ik denk dat Centrum Boys wat schorsinkjes had lopen.

Was vanmiddag zelf bij Geusselt Sport v SHH. Wat een ongelofelijke tokkie club is dat Geusselt Sport. Wel mooi dat we er een 1-1 uit het vuur slepen na vrijwel de hele wedstrijd onder druk te hebben gestaan. Meest frappante was ook nog dat hun gelijkmaker uit een strafschop valt die nooit gegeven had mogen worden.
 

Joost

Well-known member
Veel gestaakt vandaag valt me op.

Bij KVC Oranje v Eikenderveld wilde de thuisploeg niet verder bij 2-2.
 

Joost

Well-known member
Ik heb vandmiddag ook nog even staan praten met Maarten Omvlee van L1. Ze zijn gestopt met de reportages van amateurspeler omdat het te duur werd. Vanwege de vroege uitzending van het sportprogramma was er vaak te weinig tijd om het beeldmateriaal naar de studio te brengen en te monteren. Een montagewagen meesturen is te kostbaar.
 

Joost

Well-known member
Omdat het vrijwel allemaal Zuid I ploegen zijn die in een Zuid II klasse spelen kijk ik er meestal overheen maar in Zuid II 4G is een bijzonder spannende titelstrijd bezig.
Unitas '59 is koploper en haalde 55 van de 57 mogelijke punten tot nu toe. MULO is 2e met 52 van de 57 mogelijke punten.

In de eerste onderlinge ontmoeting won Unitas '59 met 3-1, later speelden beide nog 1 keer gelijk.
15 april is de tweede onderlinge ontmoeting.

Wie van de twee ook kampioen wordt; de verliezer lijkt kans te maken om de beste nummer 2 ooit te worden. Met 17 overwinningen in 19 duels slechts 2e staan is echt bizar.
 

Sensini

Active member
In 2H won Wilhelmina'08 met 0-2 van Rood-Wit Veldhoven. Veritas won met 1-4 in Heeze en Venlosche Boys met 2-0 van RKVVO. RPC speelde met 1-1 gelijk tegen NWC, waardoor alle vier de ploegen nu 20 verliespunten hebben, met nog 1 inhaalwedstrijd voor RPC en 2 voor Wilhelmina.
In 3B won MMC Weert met 2-1 van Geleen Zuid. Centrum Boys won op Boshoven met 1-5 van FC Oda, Sittard met 4-1 van Budel. Geen veranderingen in de top dus.
 

Joost

Well-known member
Het was topweekend in 1D;

Meerssen trof Susteren, 1 tegen 2. Wittenhorst ontving Bekkerveld, 3 tegen 4.
Maar qua goals bleef het mager; enkel Meerssen en Susteren vonden eenmaal het net. Twee gelijke spelen dus en dan verandert er niets.

Ook volgende week speelt de top 4 tegen elkaar, op zaterdag Susteren v Wittenhorst, een dag later Bekkerveld v Meerssen.

Schaesberg is volledig uit de titelstrijd en verloor met 3-6 van Geldrop.

Ook Venray vond het net makkelijk. In de derby tegen SSS '18 werd het 5-2. Voor Venray is handhaving bijna zeker, SSS '18 krijgt volgende week een laatste kans om directe degradatie te ontlopen.
Bij andere duels onderin wonnen Minor en ZSV van concurrenten Someren en Volharding.

2G.
De topper tussen Caesar en Hoensbroek leek een belangrijke zege voor de uitploeg te worden maar eindigde diep in de extra tijd nog op 2-2. Geusselt Sport won wel en komt tot op 5 punten.

De Ster verzuimde dichterbij te komen. Sinds zij wonnen van Hoensbroek verloren ze nu tweemaal op rij.

Onderin greep RVU een laatste strohalm door te winnen van Sporting Heerlen.

Ik zag een heel gezapige SHH v BSV Limburgia. Het werd 2-2 en was vooral saai.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hah, vorige week maandag begon ik als trainer/leider van de JO-9 (F-jes). Zaterdag was hun eerste wedstrijd met mij erbij en na de wedstrijd ging het over hoe slecht het 1e elftal het deed, stijf laatste in de 4e Klasse en al aan het zoeken naar spelers voor de 5e Klasse. Er werd mij gevraagd of ik ook wilde komen spelen, maar daar had ik geen zin in. Tenzij ze toevallig een keeper zoeken. Hangt de trainer van het 1e net aan de telefoon, of ik morgen mee wil trainen. Ik ga dat niet doen, misschien na de zomerstop. Ik kan sowieso niet op vrijdag trainen ivm het darten. Ga ik misschien op m'n 37e debuteren in een 1e elftal, hahaha.
 

Joost

Well-known member
Als dat gebeurt sta ik zonder twijfel langs de lijn.

Wel graag uit bij een club waar ik nog niet was.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben zondag al speelgerechtigd :eek:mg:

Er wordt niet betaald trouwens, of je moet 25 euro winstpremie meetellen. NEC'92 heeft 2x gewonnen dit seizoen...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben nu 36 en zou zondag kunnen spelen. Ze hebben twee fitte keepers, waarvan ??n 16 is en die kreeg vorige week rood. De andere speelt bij de A's en wil niet in het 1e spelen.
 

SanMark.

Well-known member
Feit blijft dat een club die stijf onderaan staat in de 4de klasse met winstpremies werkt.

Dat is te gek voor woorden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hier krijg je bij een 3e klasser nog 250 euro zonder premie (heksenberg) en KCC, 5e klasse, betaald ook 100 euro per duel.

Er wil van omringende clubs ook niemand naar NEC'92. Want geen geld.
 

Joost

Well-known member
Haha, en hier in Midden Limburg spelen ze 2e klasse voor een broodje frikandel en een blad met bier.
 

Unregistere

Well-known member
Hier in de regio is het heel erg wisselend. Clubs die helemaal niets doen, maar ook ambitieuze verenigingen die best wel wat betalen in de tweede klasse.
 

Sensini

Active member
In 2H won Wilhelmina'08 met 5-0 van Blerick. Veritas en Venlosche Boys wonnen ook, RPC verloor thuis van Heeze.
In 3B stond MMC Weert met 0-2 voor tegen Budel, maar het werd uiteindelijk 2-2. Centrum Boys en Sittard wonnen allebei. Laar won met 2-1 van Alfa Sport waardoor ze samen gedeeld vierde staan.
 
Bovenaan