District Zuid II

Maasveld

Well-known member
Sportclub Irene wint eenvoudig met 0-2 bij Baarlo en heeft daarmee definitief de herfsttitel gepakt. Nummer 3 Baarlo staat al op 11 punten, dus de strijd gaat tussen Sparta en Irene. Overigens doet de gehele trainersstaf na dit seizoen een stapje terug en gaat zich (weer) volledig op de jeugd richten.
 

Joost

Well-known member
Mooi dat uit C weer een Limburgse club gaat promoveren. Komt het aantal Limburgse tweede klassers uit die regio weer wat op peil.
 

Joost

Well-known member
Nog wat opvallende trainersmutaties. Jan Lauers die het 5 seizoen prima doet met Wittenhorst komt weer terug naar Midden-Limburg. Hij gaat volgend seizoen Susteren trainen.

Bas G?sgens die jarenlang in de Hoofdklasse trainde bij oa UDI, UNA en Deurne stapte voor dit seizoen in bij BVV maar maakt toch weer een stapje omhoog; hij gaat aan de slag bij ZSV.

Tini Ruijs lijkt Meerssen naar de Hoofdklasse terug te brengen maar stopt er na dit seizoen mee.
 

Sensini

Active member
In 2H de topper tussen Venlosche Boys en Veritas, de gasten uit Neeritter wonnen met 1-2 en heroveren daarmee de koppositie. Heeze - Wilhelmina'08 werd afgelast.
Ook in 3B een topper op het programma, de Sittardse derby tussen nummer 2 Sittard en koploper Centrum Boys werd echter afgelast. MMC Weert won de derby tegen FC Oda ruim met 4-0, Laar won met 3-2 van Baexem. DESM verloor in Sittard met 5-2 van DVO.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Sittard v Centrum Boys werd allerminst afgelast! In de eerste helft kreeg de verkeerde speler van Centrum Boys rood, hoop consternatie en een afkoelingsperiode van een half uur.

In de tweede helft scoort Centrum Boys in ondertal 2 keer en wint dus met 0-2 op de Kroa.
 

Sensini

Active member
Sittard v Centrum Boys werd allerminst afgelast! In de eerste helft kreeg de verkeerde speler van Centrum Boys rood, hoop consternatie en een afkoelingsperiode van een half uur.

In de tweede helft scoort Centrum Boys in ondertal 2 keer en wint dus met 0-2 op de Kroa.
Ik heb te snel gekeken op voetbal.nl denk ik... Centrum Boys dus steviger aan kop, 6 punten los.
 

Sensini

Active member

Joost

Well-known member
Bij RKHBS en De Leeuw ging het er ook lekker aan toe;

RKHBS heeft de spanning in 4B teruggebracht. De nummer twee won met 0*1 bij koploper De Leeuw. Maar het resultaat was slechts bijzaak.

De champagneflessen stonden al wekenlang klaar bij De Leeuw. De ongenaakbare koploper kon de titel al ruiken en niemand zou dat succes nog in de weg staan. Maar wat blijkt, de machine van trainer Rob Pierik is zo onverslaanbaar nog niet. RKHBS deed wat niemand dit seizoen tot nu toe lukte: drie punten pakken tegen De Leeuw.

Een fantastisch resultaat, maar daar sprak na afloop niemand over. De vijf rode kaarten, een scheidsrechter die het spoor bijster was, twee weggestuurde trainers en een wedstrijd die een half uur later eindigde dan gepland, waren de voornaamste discussiepunten na afloop. Tekenend voor het bizarre duel was de reactie van de winnende aanvoerder Tom Romeyn: ?Met hoeveel man zijn we nu precies ge?indigd??

De ploeg, die de wedstrijd met de minste spelers be?indigde, mocht zichzelf een schouderklopje geven. De Leeuw eindigde het duel met negen spelers. De bezoekers zagen acht man de wedstrijd volmaken. Extra lekker natuurlijk als je dan in het team zit dat de wedstrijd toch nog met een goed gevoel afsloot. ?Ik weet zelf eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen", aldus Romeyn. ?Ik denk dat niemand zo?n wedstrijd had verwacht en dat allemaal door die kaartenregen. Ik vroeg me op een gegeven moment ook af wie nu met meer man op het veld stond. Ik was het in ieder geval even kwijt.?

Dat zegt genoeg. Scheidsrechter Heil maakte er op zijn zachtst gezegd een potje van. Romeyn: ?Er stond vandaag ontzettend veel op het spel. Ik vond eigenlijk geen enkele rode kaart echt terecht. Hij voelde de belangen van de wedstrijd niet goed aan en ik denk dat je de scheidsrechter wel kwalijk kunt nemen hoe de wedstrijd is verlopen.? De emoties liepen - en dat is nauwelijks verbazingwekkend te noemen - hoog op. De teammanager van De Leeuw werd achter de omheining gestuurd en ook RKHBS-coach Mike Zwartjes werd weggestuurd.

Toch was het RKHBS dat met een enigszins goed gevoel van het veld stapte. Die ploeg mag zich immers de eerste temmer van koploper De Leeuw noemen. Het grote gat dat De Leeuw voor de winterstop had, is verdampt tot slechts vier punten. Bram Bemelmans was de gevierde man met de enige goal van de wedstrijd, al moest hij later in het duel wel met twee keer geel van het veld. Het cynische applaus dat Heil na afloop kreeg, insinueerde dat de fans van De Leeuw hem voorlopig even niet meer willen zien.
 

Joost

Well-known member
Hele matige wedstrijd van SHH maar al na 2 minuten 0-1 voor. Scharn verdiende wel meer maar toonde geen overtuiging totdat in de 95e minuut de bal op de stip gaat naa een gigantische schwalbe. Die spits zegt na afloop ook tegen de keeper dat-ie helemaal niet geraakt werd.

Enorm zuur want met een overwinning vandaag was de periode volgende week binnen te halen.
 

Sensini

Active member
In 2H wonnen de nummers ??n en twee met 2-0, Veritas thuis tegen Oranje-Zwart, Venlosche Boys in Veldhoven van Rood-Wit. De wedstrijd tussen nummer drie Wilhelmina'08 en nummer vier RPC werd afgelast.
In 3B speelde nummer drie MMC Weert gelijk tegen stadgenoot DESM, op de Moe?sdi?k werd het 1-1. Daarmee lieten ze de kans liggen om gelijk te komen met nummer twee Sittard, dat in Baexem met 2-0 verloor van RKVB. Laar speelde in Budel gelijk tegen de nummer vier (2-2). De wedstrijd van koploper Centrum Boys tegen FC Geleen-Zuid werd afgelast, evenals de wedstrijd van FC Oda tegen Alfa Sport.
 

Joost

Well-known member
In de krant vandaag een mooi stukje over Frank Demouge die zijn eerste (drie) minuten maakte bij Heer.
 

Sensini

Active member
In 2H speelde Wilhelmina'08 uit tegen RKVVO met 0-0 gelijk. Veritas won met 3-1 van IVO, en liep daarmee uit op concurrent Venlosche Boys die doelpuntloos gelijk speelde tegen Blerick.
In 3B verloor MMC Weert voor het eerst een thuiswedstrijd, 1-2 tegen DVO. Laar won met 3-2 van Geleen Zuid, DESM verloor met 2-1 bij Alfa Sport. Koploper won met gemak met 0-6 in Spaubeek. De wedstrijd van concurrent Sittard bij HEBES werd afgelast.
 

Joost

Well-known member
Ik nomineer RVU vast als eerste degradant in 2G dit jaar. Die ploeg echt helemaal niets in te brengen vanmiddag in Herten; 3-0.

Vooraf lopen ze elkaar al op te peppen; "kom op jongens, positief blijven ook als het even misgaat". En na de 2-0: "moeten we soms met 11 man in de goal gaan staan". Daarbij doelend op de extreem verdedigende speelwijze die echt geen enkel resultaat brengt. Zelfs Kalezic heb ik vorig jaar niet zo verdedigend zien spelen.

Ze hadden ook een heel aantal mutaties ten opzichte van de wedstrijd in september. Er deden zelfs 5 A-junioren mee begreep ik.

Hoogtepunt was hun linksvoor, die droeg een bril! Niet zo'n sportmodel maar een echt montuur. De laatste keer dat ik dat zag was in de kelder van de 6e klasse bij de laatste tegen de voorlaatste.
 

Unregistere

Well-known member
Hoogtepunt was hun linksvoor, die droeg een bril! Niet zo'n sportmodel maar een echt montuur. De laatste keer dat ik dat zag was in de kelder van de 6e klasse bij de laatste tegen de voorlaatste.

Bijzonder inderdaad. Geen Joop van Daele-praktijken gelukkig?
 

Joost

Well-known member
Van de site van RVU;
Het duurde tot een kwartier voor tijd toen de bal na een vrije trap van dichtbij vrij kon worden ingekopt. Even later leed RVU onnodig balverlies in de opbouw. Ook dit buitenkansje strafte Herten onmiddellijk af.
'een kwartier voor tijd' heet de 57e minuut.
'even later' was de 86e minuut.

En we hebben toch echt een scorebord met tijd op het sportpark. :eek:mg:
 
Bovenaan