District Zuid I

de waan

Well-known member
Ik zag dat De Groe ook nog nacompetitie speelt voor promotie. Dat moet jou toch deugd doen, Unregistere.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker. Ik heb het afgelopen maandag in Terheijden ook met een schuin oog gevolgd via Twitter en dat doe ik morgen in Raamsdonksveer weer. Hoop dat ze het redden!
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag dus de kraker Papendrecht - NSVV om promotie naar de eerste klasse. Op neutraal terrein, De Molenwei in Heerjansdam. Het was lekker druk.

Papendrecht was voetballend voor rust de betere ploeg en nam een 2-0 voorsprong, nadat NSVV wel een enorme kans op de openingstreffer had gemist. Op slag van rust maakten de Numansdorpers de aansluitingstreffer en dus leek een spannende tweede helft gegarandeerd. Dat liep anders, na rust was het beduidend minder. NSVV zocht de aanval, maar leek energie te missen. Papendrecht schakelde richting de 'overlevingsmodus' en was op de counter dicht in de buurt van een derde goal. De lat voorkwam een vroegtijdige beslissing, waarna het een hectische slotfase werd met twee rode kaarten, keurig verdeeld over beide teams. NSVV kreeg nog een serie hoekschoppen en vrije trappen, de met Petr Cech-helm getooide keeper ging mee naar voren, maar op ??n enorme kans en enkele scrimmages na werd het niet meer gevaarlijk.

Papendrecht dus gepromoveerd, een mooi succes voor trainer Johan Sturrus in zijn eerste seizoen. Heel gaaf voor hem! Hij moet nu wel weer in de boeken duiken, want zijn diploma is niet toereikend voor de eerste klasse. De KNVB geeft na een promotie een jaar dispensatie, maar daarin moet hij dus wel de vervolgcursus gaan doen. Dat is van later zorg uiteraard en sowieso een mooie aanleiding om verder te gaan met de cursus. Papendrecht nu dus terug op het niveau waarop het destijds met het zondagteam acteerde toen dat werd opgeheven. Dat was altijd het idee toen ze besloten alles op de zaterdag te gooien.

Verder was het goed toeven in Heerjansdam. Leuke sfeer, twee intens meelevende Papendrechtse voetbalmoeders in onze nabijheid en een grote groep bekenden uit het regionale voetbalwereldje langs de lijn.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker. Goed feestje geweest ook, begreep ik.

Straks naar Raamsdonksveer voor de finalewedstrijd om promotie naar de nacompetitie tussen SC Emma en WDS '19. Toch wel echt het laatste klusje voor de krant dit seizoen, vermoed ik.
 

Unregistere

Well-known member
Dat werd nog een leuke afsluiter van het seizoen.

WDS '19 was voetballend wel wat beter, maar dat liet SC Emma bewust gebeuren. Rond het strafschopgebied wilden ze de ruimtes klein houden om de gevaarlijke spitsen, twee broers, niet te veel gevaar te laten stichten. Dat pakte goed uit. Na een kleine twintig minuten kwam SC Emma zelfs op voorsprong. Een goede counter leverde nog geen goal op, maar wel een hoekschop. Die belandde uiteindelijk bij Michel van Pelt en zijn schot werd door Vincent de Klerk - op zaterdag trainer van Zwaluwe, op zondag eigenlijk vooral in nood inzetbaar al speler voor SC Emma - van richting veranderd: 1-0. Een eigen doelpunt van Maikel Steenbakker bracht de stand weer in evenwicht, maar kort voor rust schoot de Dordtse captain Thomas Vigelius vanaf de stip de 2-1 binnen.

Direct na rust liet Shendro Cristina d? kans op 3-1 liggen en kort daarna vonden de broers in de aanval van WDS '19 toch de ruimte. Broer ??n bediende broer twee en het was weer gelijk. Dat bleef zo, al kregen beide teams nog kansen. Verlengen dus. In de eerste verlenging gebeurde weinig, maar in de eerste minuut van de tweede verlenging tikte Vincent de Klerk - weer hij - een rebound binnen en dus was het 3-2 voor SC Emma. De Dordtenaren hielden vervolgens stand en mochten daardoor feesten.

Een bijzonder seizoen zo voor ze. Bij het ingaan van de winterstop was het vooral de vraag wanneer ze kampioen zou worden, maar een afgrijselijke serie na de hervatting veranderde alles. De titel werd verspeeld, er was onrust in de groep, maar de koppen werden op tijd bij elkaar gestoken. Dat was wel de rode draad in de nabeschouwing. Precies op tijd voor een succesvolle wandeling door de nacompetitie. Voor trainer Roy de Bruin, nog altijd pas 31, is het al de derde promotie in zijn loopbaan. De vorige twee waren bij Dubbeldam, ook toen sprak ik hem na de kampioenswedstrijd. Dat begint dus een beetje traditie te worden, constateerden we na afloop.

Nu dus naar de derde klasse, met mogelijke derby's tegen RCD en Dubbeldam. Bovendien strikte de club Johan Versluis, de 35-jarige ex-prof van FC Dordrecht, als versterking. Hij besloot op de laatste dag over te stappen en was vanmiddag al aandachtig toeschouwer.
 

Unregistere

Well-known member
Nu de stofwolken zijn opgetrokken, is het tijd om de balans op te maken qua overschrijvingen. In deze regio (Drechtsteden / Gorinchem) gebeurde er ook weer genoeg. Enkele opvallende zaken:

* De enige regioploegen met nul mutaties zijn VVAC en Streefkerk. Bij Dubbeldam bleef het ook rustig. Slechts ??n nieuwkomer bij de zaterdag en slechts ??n vertrekker bij de zondag.

* Oranje Wit ziet liefst tien van de gebruikelijke elf basisspelers vertrekken. De gaten bij de eersteklasser moeten worden gedicht met spelers van lager niveau, maar ook gewezen Feyenoord-jeugdspeler Gilberto da Silva streek via Barendrecht neer in Dordt.

* Derdeklasser Groote Lindt roert zich flink met zestien nieuwkomers, waarvan er liefst vijf afkomstig zijn van IFC (2 van de zondag 1, 2 van de zaterdag 1 en 1 uit de O19).

* Ook Alblasserdam (7 nieuwkomers versus 0 vertrekkers) en Schelluinen (12 nieuwkomers versus 2 vertrekkers) gaan er in elk geval kwantitatief op vooruit.
 

Unregistere

Well-known member
Die bestaat nog, maar staat niet meer bij het veld van SC Emma. Vanaf de tribune (met monumentale waarde) kijk je nu uit op de atletiekbaan van atletiekvereniging Fortius.

Rond de fusie tot SC Reeland is er een nieuw clubgebouw neergezet bij het huidige hoofdveld van wat nu weer SC Emma heet.
 

Unregistere

Well-known member
RBC is sinds de komst van Rooie Koos op de Rotterdamse toer... En dan krijg je dus ook zulke transferberichten:

ROOSENDAAL - RBC heeft nog een extra versterking aan de selectie voor komend seizoen kunnen toevoegen. Het is Bilal Dadi van het Amsterdamse ASV De Dijk dat afgelopen seizoen degradeerde uit de Zaterdag Derde Divisie.

In eerste instantie zou de 21-jarige Rotterdammer (rechts op de foto) naar de Vlaardingse zaterdag hoofdklasser Zwaluwen vertrekken, maar vanwege gewijzigde arbeidsomstandigheden was voetballen op zaterdag geen optie meer. Omdat Dadi aan het eind van vorig seizoen al eens tot volle tevredenheid van hemzelf en de technische staf bij RBC had meegetraind, besloot de Rotterdammer alsnog over te stappen naar RBC. Omdat Zwaluwen het overschrijvingsverzoek echter niet voor het verstrijken van de deadline op 15 juni introk, leek een overgang naar Roosendaal op administratieve gronden af te ketsen. De KNVB bleek echter gevoelig voor het verzoek van het RBC-bestuur om coulance te betrachten en keurde de overschrijving naar RBC vandaag alsnog goed.

Door onvoorziene omstandigheden speelde Dadi de afgelopen twee seizoenen weinig wedstrijden. "Wat dat betreft was ik een meester in het kiezen van de verkeerde clubs", aldus de lachende middenvelder die ook verdedigend goed uit de voeten kan. Na een topseizoen bij zaterdag eersteklasser Rijsoord vetrok Dadi in 2017 naar Achilles'29 waar hij met het beloftenelftal zou gaan uitkomen in de Zondag Hoofdklasse. Door financi?le problemen in Groesbeek was er in augustus 2017 een massale leegloop bij Achilles'29. Ook Dadi koos eieren voor zijn geld en verkaste naar het Utrechtse Magreb'90 dat uitkwam in de Zaterdag Derde Divisie. Financi?le problemen met de Belastingdienst en gemeente, gedoe met supporters, vertrekkende spelers en puntenaftrek zorgden voor chaos en uiteindelijk degradatie.

Het afgelopen seizoen hoopte Dadi met ASV De Dijk in rustiger vaarwater terecht te komen, maar ook deze club raakte in de financi?le problemen waardoor hij vroegtijdig afscheid nam van de Amsterdamse club: "Ik hoop echt bij RBC mijn plezier in het voetbal weer terug te vinden zoals ik dat twee jaar geleden bij Rijsoord had." Vorige week ging Dadi, vooruitlopend op de toestemming van de KNVB, al met de rest van de vernieuwde selectie op stap in Roosendaal: "Gezellig om weer eens met een leuke groep op pad te gaan. Ik had het ook erg naar mijn zin. Een goed begin van een hopelijk succesvol seizoen!"

Bilal Dadi kwam in de jeugd onder meer uit voor DEHMusschen, Sparta Rotterdam en Excelsior Maassluis

https://www.rbcvoetbal.nl/nieuws/03072019/extra-versterking-voor-rbc

Die gasten kunnen de mensen daar kennelijk alles wijs maken.

1) Zwaluwen heeft hem nooit als nieuwkomer gemeld, dus of het klopt niet of hij kwam er voor het tweede
2) Tijdens het zogenaamde topseizoen bij Rijsoord - wat het voor de club wel was met een kampioenschap - kwam hij zelden tot nooit in actie

Nu kan het voor het niveau waarop RBC speelt nog wel een versterking zijn, maar ik vind het altijd wel vermakelijk hoe spelers zulke verhaaltjes ophangen om zichzelf beter te presenteren. Achilles, Magreb en De Dijk waren overigens inderdaad niet de beste keuzes, dat ben ik dan wel met hem eens.
 

de waan

Well-known member
Haha. Ben je lekker mee, zo'n gelukszoeker die van het ene kaartenhuis naar het andere clubhopt.
 

Joost

Well-known member
SVSSS klaagt in bij het Brabants Dagblad over de afstanden.

Factchecking; qua kilometers gaan ze er op vooruit en de twee verste uitduels zijn net zo ver. :eek:mg:
 

Unregistere

Well-known member
Waarschijnlijk is dat ook een beetje het onbekende.

Verder zie ik in Zuid I aardige competities.

1C zaterdag wordt echt leuk met derby's voor Heerjansdam, Nieuw-Lekkerland, Oranje Wit, Papendrecht en Sliedrecht.

Wieldrecht is terug bij de clubs uit deze regio en weg uit Zeeland. De Dordtenaren treffen in 2F zaterdag onder meer Drechtstreek, Pelikaan, VVGZ en natuurlijk EBOH.

In 3C de derby tussen Alblasserdam en De Alblas en dan veel clubs uit de regio Gorinchem.

Het zaterdagteam van IFC, gedegradeerd naar de vierde klasse, ontmoet onder meer het nieuwe zaterdagteam van Dongen.

Drie Dordtse ploegen (Dubbeldam, RCD en SC Emma) bij elkaar in 3B zondag, met verder allemaal Brabantse ploegen als Bavel, Oosterhout, Gudok en Virtus. De wens van deze clubs is dus uitgekomen, weg uit West.

De Zwerver uit Kinderdijk is na de promotie dan weer in de tweede klasse zaterdag van West II ingedeeld, met onder meer de amateurs van Sparta, NSVV, het roemruchte Deltasport en Alexandria '66.

De Dordtse clubs in de derde klasse zaterdag zitten ook in West II. Dubbeldam en DFC zullen, net als het Zwijndrechtse Groote Lindt, onder meer gaan spelen tegen BZC/Zuiderpark, Leonidas, Nieuwerkerk, Zwarte Pijl, FC IJsselmonde en IJVV De Zwervers.
 

Unregistere

Well-known member
Direct na de promotie sprak SC Emma-trainer Roy de Bruin tegenover mij - voor in de krant - al de hoop uit dat enkele vertrekkers zich zouden bedenken en toch met de Dordtenaren naar de derde klasse wilden. Zijn wens is uitgekomen, want aanvoerder Thomas Vigelius (24) heeft zijn overschrijving naar zaterdagtweedeklasser Zwaluwe ingetrokken. Saillant detail: bij die club is Vincent de Klerk, die op zondag bij SC Emma voetbalt, hoofdtrainer.
 

Unregistere

Well-known member
Ai, daar kreeg Sliedrecht gisteren een flinke tik op de eerste dag. Ze verloren de topper bij Kloetinge met 4-0. Beide teams worden als titelkandidaten in 1C gezien.

Promovendus Papendrecht liet zich direct zien met een 3-0 zege op het totaal vernieuwde Oranje Wit. Leuk voor trainer Johan Sturrus! :duim:

Ook Heerjansdam won. De mannen van Ron Timmers klopten GRC '14 met 3-5.
 

Unregistere

Well-known member
Wisselend succes voor de Dordtse teams in de 3e klasse B zondag. Nieuwkomer SC Emma won in Breda keurig met 2-3 van Groen-Wit, Dubbeldam haalde uit in Gilze (1-5) en RCD keek niet goed uit de ogen en verloor daardoor met 3-1 van GUDOK, dat nota bene met tien man eindigde.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag de eerste Dordtse derby in de 3e klasse B van Zuid I. Dubbeldam maakte op eigen veld tot twee keer toe een achterstand goed tegen SC Emma en won met 3-2. Daardoor zijn zij voorlopig de baas van het Dordtse zondagvoetbal. Op de ranglijst allebei 7 uit 4, drie punten achter koploper Bavel.

RCD was na vandaag vrij en staat na de afgelasting van vorige week pas op twee duels. Volgende week spelen zij wel, uit bij SC Emma. Opnieuw een stadsderby dus, waarin Emma zal hopen op een betere afloop. Ze misten vandaag sterspeler Johan Versluis, want die zat als assistent-trainer op de bank bij FC Dordrecht.
 
Bovenaan