District Zuid I

SanMark.

Well-known member
Vitesse '63 ontbreekt ook op het lijstje.
Hebben ze bewust het convenant niet getekend om dat het ze niet uitmaakt op welke dag ze voetballen ?
Of weet je de reden niet.
Zal Vitesse '63 wedstrijden op zondag gaan spelen wanneer ze worden ingedeeld in een gemixte competitie ?

Vitesse is een 4de klasser die normaal altijd 3de klasse voetbalt. En ik heb niet de illusie dat die ooit hoger dan de 2de klasse komen te voetballen ( wat zelfs nog nooit gelukt is), als er gemixt word begint dat bij de hoofdklasse , dus om hier over te speculeren heeft totaal geen zin.
 

SanMark.

Well-known member
Die gedachte is wellicht de reden dat zovele zaterdagverenigingen dat convenant niet getekend hebben.
Als ik het goed begrijp lijkt de Kok van welingelichte bronnen vernomen te hebben dat zo'n mix in heel West 2 wordt overwogen .
Dus alle niveaus.
En als dat waar is, lijkt me de stap om het uit te rollen over heel Nederland dichtbij.
En dan zal ook Vitesse 63 voor een keuze staan.

Het zijn weer allerlei aannames die je doet. Ik wil hier wel op ingaan als je met concreet bewijs komt dat het aan de orde is.
 

Bonehead

Well-known member
Vitesse is een 4de klasser die normaal altijd 3de klasse voetbalt. En ik heb niet de illusie dat die ooit hoger dan de 2de klasse komen te voetballen ( wat zelfs nog nooit gelukt is), als er gemixt word begint dat bij de hoofdklasse , dus om hier over te speculeren heeft totaal geen zin.

Dat is anders voor andere clubs die nog minder zijn geen belemmering geweest om het convenant wel te tekenen. Ik zie clubs die nog nooit hoger dan de 4de Klasse hebben gespeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is anders voor andere clubs die nog minder zijn geen belemmering geweest om het convenant wel te tekenen. Ik zie clubs die nog nooit hoger dan de 4de Klasse hebben gespeeld.

Hij vraagt aan mij wbt de situatie bij Vitesse'63 , zonder concreet bewijs over mixen van lagere klassen ga ik daar niet over speculeren.

Deze discussie gaat al nergens over en als we er dan ook nog 3de en 4de klassers hebben die moeten mixen , is het einde helemaal zoek.
 

Bonehead

Well-known member
Bij het mixen hou je altijd problemen met clubs die om religieuze redenen niet op zondag willen spelen. Hoe verder je in de piramide mixt hoe makkelijker het wordt om elke club op de voor gewenste speeldag te spelen. Want des te meer aanbod. Hoewel het mixen in de lagere klassen niet aan de orde is hebben toch veel zaterdagverenigingen die nu niet, dan niet en nooit niet de hogere klassen uit zullen komen gemeend dat convenant te moeten ondertekenen. Die zullen daar vast voor hun zwaarwegende redenen voor hebben. Daarnaast hebben ook veel zaterdagverenigingen dat convenant niet getekend. Je zou daar de conclusie aan kunnen verbinden dat ze geen probleem hebben om op zondag te voetballen, maar dat lijkt mij kort de bocht. Dat zal heus niet voor elke zaterdagclub gelden die niet getekend hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Lees wat De Kok daarover zegt :
" In West 2 wordt het speelmoment waarschijnlijk weekend als voorstel.
Slechts de clubs die het convenant hebben getekend bij de invoering van de topklasse (herbevestiging bij samenvoegen belangenverenigingen) zullen gevrijwaard zijn van spelen op zondag. "

"Heb je dat " van horen zeggen" , of staat dat ook ergens beschreven ?
Dat heb ik zowel zaterdag als zondag in welingelichte kringen in en rond de velden Den Haag gehoord. "

Ik heb geen idee of het klopt wat hij zegt, maar ik was zo vrij daarop voort te borduren.

De bekende wandelgangen.
 

de Kok

Member
Klopt. Maar dit heb ik wel aardig goed door denk ik.



Ik zou het prima vinden wanneer het verhaal van De kok onwaar blijkt te zijn.

Uit voetbalkringen Leidschendam en De Haag komt dit naar voren en zal naar ik dan verwacht in de aanstaande besprekingen in W2 ter tafel komen.
Overigens niet uit de mond van supporters maar van bestuursleden van zowel zaterdag als zondagclubs.
 

de waan

Well-known member
Het is inderdaad inderdaad steeds meer een item in West II. Daarvoor hoef je alleen de berichtgeving maar te volgen. Het heeft volgens mij de laatste jaren al wel vaker op de agenda gestaan.

Hoe is de grondhouding bij de clubbestuurders over het algemeen, de kok? Of is dat heel wisselend?
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Wat ben je toch aan het miepen over dat convenant. Als het al ooit tot weekendvoetbal komt hoeven "echte" zaterdagclubs die al hun hele bestaan op zaterdag spelen echt niet bang te zijn, hoor.

Geldt nu toch ook al in de Tweede Divisie, Lisse en Rijnsburg staan er ook niet tussen.

Bij RBB kraaide er overigens geen haan naar toen de club een paar jaar terug een potje op zondag speelde op het trainingskamp.
 

SanMark.

Well-known member
Ja sorry, het onderwerp houdt mij erg bezig.
De Kok gaf aan : "Slechts de clubs die het convenant hebben getekend bij de invoering van de topklasse (herbevestiging bij samenvoegen belangenverenigingen) zullen gevrijwaard zijn van spelen op zondag. "
Vandaar

En overigens vraag ik me af of clubs die in een grijs verleden ooit een team op zondag hadden, bv omdat ze fusieclub werden en die daarna bewust kozen voor het zaterdagvoetbal opeens blij zullen zijn met wedstrijden op zondag.
Laat clubs toch vooral aangeven welke speeldag ze willen .

Ik heb begrepen dat het initiatief van het eerste elftal van RBB om in het buitenland op een trainingskamp een wedstrijd op zondag af te werken , nogal wat kritiek kreeg van leden van de club, het thuisfront.
Dat voorbeeld wordt altijd aangehaald, maar het is bepaald niet een teken dat de club competitiewedstrijden op zondag wil spelen.

Je vraagt je alles af in het negatieve. Persoonlijk denk ik dat clubs die niet uit geloofsovertuiging op zaterdag voetballen, geen moeite hebben met een 3 a 4 uitwedstrijden per jaar op de zondag, als daar bv wat streekderbys tegen over staan.
 

SanMark.

Well-known member
Het aantal van 3 a 4 uitwedstrijden is nergens op gebaseerd.
Clubs die zaterdagvereniging zijn, zullen wel hun redenen hebben om op zaterdag te willen voetballen.

Dat is al eens keurig uitgelegd.
Ik betwijfel of ze er geen moeite mee hebben.
( Het kan trouwens bv ook zijn dat er niet-principi?le zaterdagclubs zijn , waarin enkele spelers zitten die beslist niet op zondag willen spelen. En die de club liever niet mist )

Dan mis je die dus enkele wedstrijden per jaar.
Overigens, wat betreft die veelheid van berichten. Zou het niet een goed idee zijn als leden als SanMark, JMD, de waan, de groene schout, Joost enz samen afspreken wie van hen het woord voert. Ze zeggen over dit soort onderwerpen toch altijd nagenoeg hetzelfde.

Great minds think a like .
 
Bovenaan