Werd een aardig potje in Dordt, dat door SC Emma uiteindelijk toch wel eenvoudig werd gewonnen. Het duurde even voor de koploper het gaatje had gevonden, maar toen vlogen er drie in binnen een kwartier. Michel van Pelt, Joey Steenbakker en Shendro Cristina brachten SC Emma op een ruime 3-0 voorsprong. Na rust maakte Cristina zijn tweede en stond het 4-0. Ferhat Kemaldar mocht namens GSC/ODS nog een eretreffer produceren.
SC Emma heeft een leuk team, dat zich vandaag officieus verzekerde van de eerste periodetitel. Trainer Roy de Bruin wil dat pas vieren als het echt zo ver is, dus waarschijnlijk over twee weken. Of ze voor promotie gaan liet hij in het midden door de doelstelling - elke wedstrijd zo goed mogelijk presteren - te delen, maar ik denk dat ze wel kans maken om kampioen te worden. Achterin een paar behoorlijke spelers, een leuke keeper, twee prima middenvelders en een voor vierde klassen begrippen klasbak in de spits en dan kan je in deze afdeling zeker ver komen.
GSC/ODS is een vriendenteam, vorig seizoen opgezet door een aantal Turkse Dordtenaren. Zijn toen gepromoveerd en hebben dit seizoen enkele nieuwe spelers aangetrokken. Onder hen dus ook Ferhat Kemaldar, ex-Kozakken Boys. Vandaag veruit de beste man op het veld. Ze gaan volgens aanvoerder Oktay Karaca voor een periodetitel, zeker nu het team meer ingespeeld raakt. Op basis van de kwaliteiten moet dat kunnen, maar ze hebben ook wel enkele valkuilen denk ik. Lijkt me zeker een team waartegen het vervelend spelen is als ze een keer allemaal hun dag hebben, want dan spelen ze je van het kastje naar de muur.
Al met al een vermakelijke middag.