District West II

Unregistere

Well-known member
Gevoetbald wordt er ook nog gewoon in district. Zelfs op Hemelvaartsdag. En Unitas is kampioen geworden in 1B! De Gorcumers, heel het jaar de sterkste, rekenden in een rechtstreeks gevecht met de laatste concurrent af. Op bezoek bij nummer twee Hoogland werd het 0-1 dankzij een door Armand Selmani benutte strafschop. Daardoor zijn 'de roodbroeken' drie duels voor het einde niet meer in te halen.

Knappe prestatie om als promovendus, nota bene in het vooraf gevreesde district West II, direct kampioen te worden. Volgend jaar in de hoofdklasse dus, leuk. Terug na dertig jaar.

Dc10ToXWkAAVekR.jpg:large

En Forza Eritrea uiteraard:

Dc2D_fmWsAkgW0G.jpg

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Unitas ging maar gewoon door met winnen vandaag: 2-3 bij FC Boshuizen. Verder won Poortugaal in 1B met 4-2 van Delft. Belangrijk, want zij willen absoluut geen nacompetitie gaan spelen. De club stopt en gaat fuseren, spelers hebben er al maanden geen zin meer in. Het lijkt er op dat het gevaar van extra wedstrijden is afgewend.

In 3D een inktzwarte middag voor het Dordtse Dubbeldam. Er werd met liefst 7-1 verloren bij Virtus. Die ploeg is daardoor nu virtueel leider in de tweede periode. Dubbeldam heeft nog wel de ranglijst achter de hand. Daarop staan ze nu derde, maar FC IJsselmonde kan nog een lastige outsider worden. Al lijkt ook een vierde plek voldoende, tenzij een outsider de periode wint. Dat kan Kethel Spaland zijn, maar die kans is niet zo groot meer. Vermoedelijk dus wel nacompetitie voor de Dordtenaren, maar het vertrouwen zal minder groot zijn dan enkele weken geleden.

de waan

Well-known member
Unitas ging maar gewoon door met winnen vandaag: 2-3 bij FC Boshuizen. Verder won Poortugaal in 1B met 4-2 van Delft. Belangrijk, want zij willen absoluut geen nacompetitie gaan spelen. De club stopt en gaat fuseren, spelers hebben er al maanden geen zin meer in. Het lijkt er op dat het gevaar van extra wedstrijden is afgewend.

Zo'n zelfde verhaal had ik zelf donderdag ook bij de hand. Ik sprak de trainer van Eerbeekse Boys (die stappen ook over). Die trok ook een gezicht als een oorwurm toen ik hem vertelde dat ze wel eens nacompetitie zouden moeten spelen. Inmiddels staan ze trouwens laatste, maar dat was dan toch ook weer niet de bedoeling.

de waan

Well-known member
Uitslagen in de 4e klasse B. Dit gaat toch ook helemaal nergens meer over:

Celeritas - GSC/ESDO 1 - 25
HSV DUNO - PGS-VOGEL 1 - 0
HVV Hercules - SV Madestein 13 - 0
SV Houtwijk - SV Erasmus 8 - 0
SV Loosduinen - VCS 26 - 1

Hekkensluiter Wanica Star kwam niet in actie.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Uitslagen in de 4e klasse B. Dit gaat toch ook helemaal nergens meer over:

Celeritas - GSC/ESDO 1 - 25
HSV DUNO - PGS-VOGEL 1 - 0
HVV Hercules - SV Madestein 13 - 0
SV Houtwijk - SV Erasmus 8 - 0
SV Loosduinen - VCS 26 - 1

Hekkensluiter Wanica Star kwam niet in actie.

Zo dan, dat is wel heel absurd. Hoe kunnen die uitslagen zo groot zijn?

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is wel een extreme ronde, zo te zien. De afgelopen weken waren de uitslagen een stuk minder hoog

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als dat structureel is voor de za. 4e klasse in West II, lijkt me de oplossing niet erg moeilijk.
Er zijn 8 za. 4e klassen in dit district.
Je kunt toch 3 of 4 5e klassen cre?ren, waardoor er minder grote verschillen ontstaan in 1 competitie ?
Er zijn tenslotte wel meer districten met standaard 5e klassen.

De 5e klasse daar is enkele jaren geleden juist opgeheven. Ik vraag me af of dat verstandig was als je nu de verschillen in de 4e klasse ziet.

Fregge

Well-known member
Als dat structureel is voor de za. 4e klasse in West II, lijkt me de oplossing niet erg moeilijk.
Er zijn 8 za. 4e klassen in dit district.
Je kunt toch 3 of 4 5e klassen cre?ren, waardoor er minder grote verschillen ontstaan in 1 competitie ?
Er zijn tenslotte wel meer districten met standaard 5e klassen.

Misschien met de zondag mengen. En ze verplichten op zondag te voetballen. Moet werken.

de waan

Well-known member
De 5e klasse daar is enkele jaren geleden juist opgeheven. Ik vraag me af of dat verstandig was als je nu de verschillen in de 4e klasse ziet.

Alsof je wat te zoeken hebt in een standaardklasse als je met 26-1 verliest. Dan moet je gewoon lekker reserve 5e klasse gaan spelen of zo.

Unregistere

Well-known member
Zuur voor FC Maense, de 31-0 tegen SDV uit de boeken.

Je bent trouwens lekker aan het speuren op VoetbalRotterdam dus? Leuk! :duim:

Bovenaan