District West II

noordooster

Well-known member
Dit is wat ik al een keer had aangekondigd. En gisteren ook bij Westlandia opgevangen van een insider.
Als er geen weekend voetbal mogelijk wordt dan komt er een idee op tafel waarbij de hele zondagsectie op de zaterdag gaat spelen. Wel apart uiteraard.
Dit om verloop van spelers naar zaterdagclubs tegen te gaan.

Ik blijf het een aardig alternatief vinden. Het onstaan van 2 bonden in 1 bond zeg maar.....

Belachelijk idee. Dat zoiets serieus overwogen wordt.
De nood moet kennelijk wel erg hoog zijn, als je tot zulke domme idee?n komt.
Je wilt niet op zaterdag gaan voetballen om gewoon in West II zaterdagcompetities mogelijk te maken, maar je wilt wel alleen op zaterdag gaan voetballen om zo tegen te gaan dat spelers naar een zaterdagclub gaan.

Ik kan me voorstellen dat sommige clubs in West II de overstap naar de zaterdag niet willen maken omdat ze dan terugvallen in niveau.
Maar de KNVB zou clubs , nu de piramide toch op de schop gaat, de mogelijkheid moeten bieden om over te stappen van zo naar za met behoud van niveau.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dit is wat ik al een keer had aangekondigd. En gisteren ook bij Westlandia opgevangen van een insider.
Als er geen weekend voetbal mogelijk wordt dan komt er een idee op tafel waarbij de hele zondagsectie op de zaterdag gaat spelen. Wel apart uiteraard.
Dit om verloop van spelers naar zaterdagclubs tegen te gaan.

Ik blijf het een aardig alternatief vinden. Het onstaan van 2 bonden in 1 bond zeg maar.....
Dat vind ik wel een heel raar alternatief. Want waarom dan apart? En welke clubs zouden daar daar dan in gaan spelen?
 

noordooster

Well-known member
Als ik zie wat die Jozef van der Vooren er allemaal bij haalt aan regels voor een lerende organisatie, dan komt het vast allemaal wel goed in West II. :confused::confused:
 

de Kok

Member
Dat vind ik wel een heel raar alternatief. Want waarom dan apart? En welke clubs zouden daar daar dan in gaan spelen?

Het is de bedoeling dat de zondag sectie er in zijn geheel in gaat spelen. Die zondagclubs gaan dan op de zaterdag spelen. Er is geen andere keuze als de KNVB niet overstappen op hetzelfde niveau wil mogelijk maken. Zaterdagclubs willen niet mee werken. Die zien het zondagvoetbal kennelijk graag afkalven. Spelers komen immers vanzelf naar hun toe.
Dus geen weekendvoetbal? Dan dit maar.
 

noordooster

Well-known member
Er is geen andere keuze als de KNVB niet overstappen op hetzelfde niveau wil mogelijk maken.

Natuurlijk zou de KNVB dat gewoon wel mogelijk moeten maken. Zeker nu de piramide aangepast wordt.
Dat een club die wil overstappen van za naar zo of omgekeerd op hetzelfde, of naar keuze lagere, niveau wordt ingedeeld.
Ik zou dat niet jaarlijks mogelijk willen maken ivm organisatorische problemen, maar bv eens in de 5 jaar....
Voor nogal wat clubs die wel graag willen overstappen, is die terugval in niveau nu de belangrijkste reden om het maar niet te doen.
Overigens geef je nu een plausibeler en logischer reden voor dat idee .
 

noordooster

Well-known member
Het is de bedoeling dat de zondag sectie er in zijn geheel in gaat spelen. Die zondagclubs gaan dan op de zaterdag spelen. Er is geen andere keuze als de KNVB niet overstappen op hetzelfde niveau wil mogelijk maken. Zaterdagclubs willen niet mee werken. Die zien het zondagvoetbal kennelijk graag afkalven. Spelers komen immers vanzelf naar hun toe.
Dus geen weekendvoetbal? Dan dit maar.

Willen zaterdagverenigingen dat overstappen met behoud van niveau niet ? Vreemd.
Dat ze minder zin hebben in het zgn weekendvoetbal met aanvangstijden op zaterdag van 17 , 18, 19 of 20 uur en met competitiewedstrijden die op allerlei verschillende tijden worden afgewerkt vind ik begrijpelijker.
Laat dan de zondagverenigingen maar doen zoals jij voorstelt, de Kok.

Maar hebben al die clubs uit Den Haag e.o. in die enige 4e klasse wel zin om hun competitie op zaterdag af te werken ?
De helft van die clubs heeft ook al een standaardteam op zaterdag.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Willen zaterdagverenigingen dat overstappen met behoud van niveau niet ? Vreemd.
Dat ze minder zin hebben in het zgn weekendvoetbal met aanvangstijden op zaterdag van 17 , 18, 19 of 20 uur en met competitiewedstrijden die op allerlei verschillende tijden worden afgewerkt vind ik begrijpelijker.
Laat dan de zondagverenigingen maar doen zoals jij voorstelt, de Kok.

Maar hebben al die clubs uit Den Haag e.o. in die enige 4e klasse wel zin om hun competitie op zaterdag af te werken ?
De helft van die clubs heeft ook al een standaardteam op zaterdag.

Veel clubs met 2 standaardteams in die regio hebben inmiddels hun team op zondag al opgegeven of de zondagafdeling bestaat al uit maar 1 of 2 elftallen. Ik denk dat clubs die een zondagteam hebben die hoger spelen dan het zaterdagteam geen problemen hebben het zaterdagteam op te geven als het zondagteam met behoud van niveau naar de zaterdag kan.
 

noordooster

Well-known member
https://twitter.com/JozefvdVooren/status/993390519194615808?s=19

Eens kijken of er binnenkort ook eindelijk eens spijkers met koppen geslagen worden.

van der Vooren gaf aan dat gisteren de dag voor hem helemaal in het teken stond van " zondag- en weekendvoetbal".
Zou er al iets van een oplossing bedacht zijn voor West II?
Aan de Morgan-stelregels voor een lerende organisatie zal het vast niet liggen.

Of moeten we wachten tot binnenkort die 190 bestuurders en spelers bij elkaar komen ?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd of Westlandia, als zondag 3e divisieclub in West 2, zich vrijwillig aan gaat melden voor overstap naar de zaterdag. Bij die club is erg veel nu al naar zaterdag verschoven.
 

noordooster

Well-known member
Die hebben wel Quick en HBS in de buurt. Dus denk het niet.

Als ze in de zaterdag derde divisie zouden zitten, hadden ze ook aardig wat clubs redelijk in de buurt, zoals Scheveningen, Spijkenisse en andere clubs uit de regio Rotterdam. Dat zal het niet zijn.
Een beetje vreemd is het misschien wel, maar de combinatie met hun za 1 zou kunnen.
Het blijft een dan zondagteam dat voor 1 jaar meedoet in een zaterdagcompetitie.
 

noordooster

Well-known member
Dank. Een aankondiging en uitnodiging van bijeenkomsten.
Omdat van der Vooren aangaf dat gisteren voor hem de hele dag in het teken stond van weekend en zondagvoetbal , dacht ik dat hij al wat bedacht had.
Maar dat heeft hij niet of laat hij nog niet los.

Overigens voor de belangstellenden :
van der Vooren kondigt ook voor vrijdag a.s. de eerste masterclass " Besturen met impact " aan.
Speciaal voor bestuurders van amateurclubs uit West Nederland.
Het komt vast allemaal goed.
 

Unregistere

Well-known member
Gevoetbald wordt er ook nog gewoon in district. Zelfs op Hemelvaartsdag. En Unitas is kampioen geworden in 1B! De Gorcumers, heel het jaar de sterkste, rekenden in een rechtstreeks gevecht met de laatste concurrent af. Op bezoek bij nummer twee Hoogland werd het 0-1 dankzij een door Armand Selmani benutte strafschop. Daardoor zijn 'de roodbroeken' drie duels voor het einde niet meer in te halen.

Knappe prestatie om als promovendus, nota bene in het vooraf gevreesde district West II, direct kampioen te worden. Volgend jaar in de hoofdklasse dus, leuk. Terug na dertig jaar.

Dc10ToXWkAAVekR.jpg:large


En Forza Eritrea uiteraard:

Dc2D_fmWsAkgW0G.jpg
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Unitas ging maar gewoon door met winnen vandaag: 2-3 bij FC Boshuizen. Verder won Poortugaal in 1B met 4-2 van Delft. Belangrijk, want zij willen absoluut geen nacompetitie gaan spelen. De club stopt en gaat fuseren, spelers hebben er al maanden geen zin meer in. Het lijkt er op dat het gevaar van extra wedstrijden is afgewend.

In 3D een inktzwarte middag voor het Dordtse Dubbeldam. Er werd met liefst 7-1 verloren bij Virtus. Die ploeg is daardoor nu virtueel leider in de tweede periode. Dubbeldam heeft nog wel de ranglijst achter de hand. Daarop staan ze nu derde, maar FC IJsselmonde kan nog een lastige outsider worden. Al lijkt ook een vierde plek voldoende, tenzij een outsider de periode wint. Dat kan Kethel Spaland zijn, maar die kans is niet zo groot meer. Vermoedelijk dus wel nacompetitie voor de Dordtenaren, maar het vertrouwen zal minder groot zijn dan enkele weken geleden.
 

de waan

Well-known member
Unitas ging maar gewoon door met winnen vandaag: 2-3 bij FC Boshuizen. Verder won Poortugaal in 1B met 4-2 van Delft. Belangrijk, want zij willen absoluut geen nacompetitie gaan spelen. De club stopt en gaat fuseren, spelers hebben er al maanden geen zin meer in. Het lijkt er op dat het gevaar van extra wedstrijden is afgewend.

Zo'n zelfde verhaal had ik zelf donderdag ook bij de hand. Ik sprak de trainer van Eerbeekse Boys (die stappen ook over). Die trok ook een gezicht als een oorwurm toen ik hem vertelde dat ze wel eens nacompetitie zouden moeten spelen. Inmiddels staan ze trouwens laatste, maar dat was dan toch ook weer niet de bedoeling.
 
Bovenaan