District Oost

Susa

New member
Hertog Hendrik was ook een bekende club, al hebben die nooit hoog gespeeld dacht ik. Gelria ken ik ook nog wel.
Volgens mij plukte Wageningen en Rheden altijd de Arnhemse clubs kaal voordat ze echt omhoog konden. Wat was vroeger trouwens het succes van Rheden? (Suikeroom?)

Zeker ene Ben Zweers was de man aldaar.
 

jtd10

New member
In Oosst heeft FC Aramea zich versterkt met Andreas David. De voormalig speler van Excelsior'31. Bij KVV Losser zien ze nu in Aramea de grootste concurrent voor het kampioenschap in de kelder van het amateurvoetbal. De opdracht voor de trainer blijft hetzelfde (2x promoveren in 3 jaar).

Het kan zijn dat de indelingen dit jaar anders worden he, dus zouden ze nog niet zo kunnen bekijken.
Losser draaide dit jaar ook niet goed of wel?
 

Methone

New member
AGOVV maakt werk van herstel monumentale hoofdtribune

APELDOORN – AGOVV laat het er niet bij zitten! De monumentale hoofdtribune op Sportpark Berg en Bos ondergaat op korte termijn een grondige renovatie. Een crowdfunding-actie, www.laatdetribunenietzitten.nl moet bijdragen aan het realiseren van de eerste fase van het herstel. Zodat Blauwen-supporters medio het seizoen 2015-2016 opnieuw hun oude vertrouwde plekje kunnen innemen.

Reparatie van het dak en enkele andere constructieve verbeteringen moeten het uit 1925 daterende monument tijdens het eerste deel van het renovatieproces weer toegankelijk maken voor publiek. Het zal duidelijk zijn dat dit aanzienlijke kosten met zich meebrengt voor de vereniging. Vandaar dat de clubleiding een beroep doet op iedereen die AGOVV welgezind is om ook een steentje bij te dragen. Of beter gezegd een zitplaats!

Voor een bedrag van 100 euro kan iedereen met een blauw hart symbolisch zijn of haar eigen zitplaats sponsoren. Meerdere zitplaatsen aanschaffen mag vanzelfsprekend ook… Het ingezamelde bedrag zal worden aangevuld met een gemeentelijke- en provinciale subsidie. Ook Klaas-Jan Huntelaar steunt het initiatief. “Indien mogelijk moet deze tribune behouden blijven. Alle supporters zouden samen moeten zorgen dat zo’n monument blijft bestaan”, aldus de voormalige AGOVV-topscorer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Stevo heeft op de valreep nog een prima trainer binnen gehengeld. Door het onverwachte vertrek van Peter Rekers werd opnieuw een aansprekende naam binnen gehaald. Over enkele weken zal namelijk Alfred Nijhuis aan het roer staan bij de club uit Geesteren. Dat zijn toch mooie namen voor een tweede klasser.
 

Methone

New member

De Groene Scout

Well-known member
Net even een potje van 'het nieuwe' Losser bekeken. Dit jaar moet het immers gebeuren voor de zondag 5e klasser met speler/trainer Niek Loohuis aan het roer. Op het regio-toernooi werd vrijdag o.a. van LSV en Avanti verloren, maar vandaag toch een keer gelijk gespeld en zojuist met 2-1 gewonnen van Sportlust Glanerbrug met het illustere duo Theo Vonk / Leo de Boer op de bank.
Losser oogde wel iets beter dan afgelopen seizoen, maar echt warm werd ik meer van de zon dan van het spel. Van de selectie van 20 man nog zeker 8 spelers met overgewicht, dat moet eerst beter voordat je ook echt voetballend kunt laten zien dat je beter bent.
Mogelijkheden heeft de groep zeker wel om komend seizoen eindelijk de 5e klasse te verlaten.
 

de waan

Well-known member
Wanneer kunnen we de eerste vruchten van jouw arbeid bewonderen in het eerste?

Heeft Sportlust ook de suikeroom van Glanerbrug al overgenomen of doen ze daar verder geen gekke dingen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Wanneer kunnen we de eerste vruchten van jouw arbeid bewonderen in het eerste?

Heeft Sportlust ook de suikeroom van Glanerbrug al overgenomen of doen ze daar verder geen gekke dingen?

Haha, loop nu 4 jaar rond bij Losser, maar heb de focus vooral op de D/E/F jeugd. Die spelen allemaal op het hoogste niveau, A/B/C maakt ook stappen en acteert inmiddels allemaal op 1e klasse niveau. De echte talenten worden helaas nog altijd weggeplukt door Quick'20 en FC Twente, maar over enkele jaren verwacht ik toch zeker dat jaarlijks 3 spelers voor het 1e per seizoen instromen.

Het financi?le plaatje bij Glanerbrug is mij nog niet helemaal duidelijk. Ze draaien in ieder geval met 2 eerste elftallen 1 op zaterdag 3e klasse en 1 op zondag 5e klasse. Wat het beste team moet zijn, weten ze volgens mij zelf ook nog niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
De naam Theo Vonk heb ik hier al wel eens vaker laten vallen. Die hopt momenteel een beetje door de regio en springt bij bij clubjes die veel geld hebben en een naam of ervaring willen binnen halen.
Zo ook enkele weken/maanden geleden bij Sportlust Glanerbrug. Na een paar weken mopperen vertrekt hij dan weer. Zo ook nu weer.
Na de eerste wedstrijd (8-2 verloren) is hij gestopt. Er was hem een selectie van 18 man toegezegd, maar door een paar blessures en een 4-tal spelers dat gezellig een weekendje weg ging moest de heer Vonk met slechts 1 wissel uit de A-jeugd op pad. Tja, dan is hij weg natuurlijk. :D
 

Unregistere

Well-known member
Tja, als je een grote trainer haalt, moet een club zich daar wel naar gedragen natuurlijk! ;)

Goede anekdotes om te lezen!
 
G

Gast

Guest
Weet iemand of de derby tussen Woezik en AWC een beetje leeft? Deze staat komend weekend op het programma.
 

De Groene Scout

Well-known member
Losser vanmiddag met 0-3 gewonnen bij TVV. De misstap van vorige week (2-2 tegen BSC Unison) was misschien wel tegen de grote titelkandidaat. BSC won vandaag met maar liefst 9-1.
 

De Groene Scout

Well-known member
Volgende week FC Winterswijk tegen Grol.

Voor het eerst sinds vele vele jaren.

1-1 zag ik. Beetje gezellig? 1200 man langs de lijn. Mooi aantal.

In de vijfde klasse is de kopgroep na 3 speelrondes wel gevormd. De verwachte ploegen staan bij de eerste 4:
La Premiere, BSC Unisson, FC Aramea en KVV Losser.
Losser won vanmiddag met 3-0 van UDI. Over 2 weken de kraker tegen La Premiere.
 
Bovenaan