District Oost

Joost

Well-known member
Ik vind dat beide besturen ook falen door elkaar in de verklaringen onder vuur te nemen in plaats van de?scalerend op te treden.

Dat zal t.z.t. een leuke return worden.

Inderdaad. Beide verklaringen zijn dusdanig dat ze zich er van distantieren maar wel benadrukken dat de ander begon.
 

SanMark.

Well-known member
Zijn dit clubs met een historie van gedoe?

Ik heb er nooit wat over gehoord dat ze negatief in het nieuws zijn gekomen.

Clubs uit Zwolle staan meestal niet in het plaatstelijke nieuws van Meppel e.d. maar Nieuwleusen zou wel worden genoemd als dat uit de hand zou lopen.

Vroeger in de jeugd ook met enige regelmaat tegen Nieuwleusen gevoetbald maar nooit problemen gehad.

Het is geen Alcides , Hoogeveen of Elim of zo.
 

erka

Well-known member
HFC Storica. Wie bedenkt zo'n naam?

Ik moet ook altijd lachen om vreselijk ambtelijk taalgebruik in dit soort verklaringen. Die van Storica staat er vol mee

"Teneinde dergelijke maatregen te kunnen nemen hebben wij gemeend goed onderzoek te moeten verrichten"
 
Laatst bewerkt:

T.T.

New member
Zijn dit clubs met een historie van gedoe?

Als ik het goed heb is Storica in het verleden wel vaker betrokken geweest bij incidenten, maar dan geloof ik meer met lagere teams. SV Nieuwleusen heb ik volgens mij nooit eerder bij dergelijke incidenten gehoord.

Storica is een kleine Zwolse club met veelal leden uit de volksbuurt, van een woonwagenkamp of van allochtone afkomst. SV Nieuwleusen is als club een stuk groter.
 

De Groene Scout

Well-known member
Losser vandaag opnieuw eenvoudig gewonnen. De overige 3 kandidaten voor de titel speelden allemaal gelijk. Prima weekend dus. :duim:
 

De Groene Scout

Well-known member
Losser had vandaag de 1e periodetitel willen vieren. Zelf won het dik (10-0) en daardoor had La Premi?re met maar liefst 13 goals verschil moeten winnen van TVV.
Helaas werd dit duel al na 20 minuten gestaakt bij een stand van 3-0. Reden is mij nu nog onbekend, maar ik sluit een groepje gefrustreerde Turken niet uit.
Periode is dus nog niet officieel beslist.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik zag dat ze al 2 rode kaarten hadden gekregen..
Klopt, eerste 20 minuten niets aan de hand, totdat er in de 21ste minuut een TVV'er een gele kaart kreeg en daar zo ongelofelijk over ging protesteren dat hij direct zijn 2e kreeg. Een andere TVV'er trok hierop de scheids aan de arm en kon ook vertrekken met direct rood. Toen meerderen hierop weer verhaal kwamen halen vond scheids het welletjes en stapte onder de douche.
 

jtd10

New member
Klopt, eerste 20 minuten niets aan de hand, totdat er in de 21ste minuut een TVV'er een gele kaart kreeg en daar zo ongelofelijk over ging protesteren dat hij direct zijn 2e kreeg. Een andere TVV'er trok hierop de scheids aan de arm en kon ook vertrekken met direct rood. Toen meerderen hierop weer verhaal kwamen halen vond scheids het welletjes en stapte onder de douche.

Ah zo. Tegen 9 man is die 13-0 overwinning nog niet eens zo heel onmogelijk
 

De Groene Scout

Well-known member
En het is zover; de KNVB heeft een daad gesteld richting TVV. Ze zijn uit de competitie genomen:

ENSCHEDE - Turkse Voetbalvereniging (TVV) uit Enschede krijgt vandaag (dinsdag red.) te horen dat de KNVB hen per direct uit de vijfde klasse B haalt. Daarmee voert de voetbalbond de voorwaardelijke straf uit die de club in maart van dit jaar kreeg opgelegd.
Bij de keel gegrepen
Op zondag 1 november ging het mis in een uitwedstrijd bij La Premi?re. Na twintig minuten voelde de scheidsrechter zich gedwongen om het duel stil te leggen. De stand was op dat moment 3-0 voor de Almelo?rs en twee TVV-spelers waren al met rood van het veld gestuurd. De arbiter voelde zich bedreigd door de uitploeg. Hij verklaarde te zijn geduwd en bij de keel te zijn gegrepen.

Brief

In maart van dit jaar vond er een soortgelijk incident plaats waarbij TVV ook was betrokken. In een duel tegen Hengelo ging het mis.

De KNVB greep ook toen in en bracht TVV vijf punten in mindering, waardoor er degradatie uit de vierde klasse volgde. Daarnaast kreeg de club 200 euro boete en een voorwaardelijke competitie-uitsluiting met een proeftijd van twee jaar.

In die proeftijd ging het onlangs dus weer mis, waarna de KNVB tot het besluit kwam om TVV uit de competitie te nemen.

De competitie waar TVV in speelt zal verder gaan met elf ploegen. De afgewerkte duels tegen de Enschede?rs zullen als niet gespeeld worden verklaard.

De KNVB zal de Enschedese club vandaag op de hoogte stellen van de sanctie middels een offici?le brief. Wat de consequenties voor volgend seizoen zijn voor TVV, is nog niet duidelijk.
 

De Groene Scout

Well-known member
Door het uit de competitie halen van TVV zijn alle uitslagen tegen TVV geschrapt. Van de kopgroep moest daardoor iedereen 3 punten inleveren. Alleen FC Aramea had gelijk gespeeld tegen ze en hoefde dus maar 1 puntje in te leveren. Doordat FC Aramea vandaag echter onverwachts verloor van UDI dreigen ze toch af te haken.

De nieuwe stand in 5B:
Losser 10-26
La Premi?re 11-26
BSC Unisson 11-24
FC Aramea 11-23
 

De Groene Scout

Well-known member
In 5C verloor vandaag Rietmolen van Erix met 0-3. TVO won wel, zodat er volgende week een fraai affiche op rol staat TVO - Rietmolen om de koppositie.

Actuele stand:
Rietmolen 10-27
TVO 10-26
Erix 10-26

jtd10; hoe zijn de kansen?
 
Laatst bewerkt:

jtd10

New member
Qua kwaliteit moet TVO dat kunnen winnen, maar het zal wel weer een fysiek ploegje zijn.. En bij Losser?
 

Batigoal

Well-known member
Door het uit de competitie halen van TVV zijn alle uitslagen tegen TVV geschrapt. Van de kopgroep moest daardoor iedereen 3 punten inleveren. Alleen FC Aramea had gelijk gespeeld tegen ze en hoefde dus maar 1 puntje in te leveren. Doordat FC Aramea vandaag echter onverwachts verloor van UDI dreigen ze toch af te haken.

De nieuwe stand in 5B:
Losser 10-26
La Premi?re 11-26
BSC Unisson 11-24
FC Aramea 11-23

Wat een exotische namen. Wat zijn dit voor clubs?
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat een exotische namen. Wat zijn dit voor clubs?

1) normale mensen uit Losser
2) tokkies uit Almelo
3) mix van boeren uit Boekelo met enkele verdwaalde Enschede?rs.
4) Syrisch orthodoxe Turken / Aramee?rs

Alle 4 vandaag weer gewonnen overigens.

TVO - Rietmolen in de andere 5e klasse werd 2-2.
 
Bovenaan