District Oost

De Groene Scout

Well-known member
Michael Dikken lijkt volledig de weg kwijt en zijn trainersloopbaan stop te zetten. Hij gaat naar VV Haaksbergen.
Dan heb je echt werkelijk geen enkele ambitie meer als trainer en dat als ex-prof. Heel vreemd, of er is een nieuwe geldschieter gevonden?
 

Methone

New member
Haha, beetje ondersteunen op trainingen is de uitleg. Verwacht echt wel dat hij zijn potjes gaat meepakken in de hoofdklasse.
Komt misschien nog wel een beetje publiek extra op af.

Misschien nog wel een idee voor een nieuwe kijkcijfer hit bij SBS 6, Met Van Beukering en Janssen..... Als ze dan nog Van der Meyde en Hofs weten te strikken, heb je al een aardig Arnhems cult elftal.
 

de waan

Well-known member
Michael Dikken lijkt volledig de weg kwijt en zijn trainersloopbaan stop te zetten. Hij gaat naar VV Haaksbergen.
Dan heb je echt werkelijk geen enkele ambitie meer als trainer en dat als ex-prof. Heel vreemd, of er is een nieuwe geldschieter gevonden?

Ik zag dat er twee spelers terugkomen bij HSC: Altay Sahbaz en Khorso Nabizada.
 

de waan

Well-known member
Ik ken ze verder niet, behalve van naam. Maar van Haaksbergen 1 naar HSC 2 is wel een stapje of vijf omhoog, dus dan moeten ze er wel heel erg bovenuit zijn gestegen.
 

Methone

New member
Hoe zit het met de Arnhemse Clubs Elsweide, De Paasberg en AZ 2000? Die werden dit seizoen allemaal geschorst wegens ongeregeldheden.
Mogen ze het komend seizoen weer mee doen aan de competitie's? Er is niet veel over te vinden.
Er waren nog maar 9 clubs actief in Arnhem, dat lijkt me vrij weinig voor een stad met 150.000 inwoners.
 

Susa

New member
Ik denk dat clubs als SML, Eldenia, ESA en VDZ samen meer dan 6000 leden hebben en het prima doen.

De overige clubjes hebben het best zwaar geloof ik. Alhoewel de Arnhmemse boys weer aan het groeien zijn in de nieuwbouwwijk Schuitgraaf.
 

de waan

Well-known member
Het was wat kort door de bocht inderdaad. Het prestatiegerichte amateurvoetbal heeft in Arnhem nooit veel voorgesteld. Is er voor Presikhaaf (nota bene een veel nikserige club dan de vier die jij noemt) ?berhaupt al eens een hoofdklasser geweest in Arnhem?
 

Methone

New member
Dat is dan wel weer het voordeel, dat je een paar enorm grote clubs krijgt. Wat mij wel altijd verbaasd bij fusie's (bijv. Paasberg) is dat ze meestal voor een compleet nieuwe naam gaan. Waarmee eigenlijk 2 clubs verdwijnen. Het zou toch slimmer zijn om de club met de rijkste historie en naam te behouden. Wat de agressie betreft... Bij Elsweide en de Paasberg hoorde ik een paar jaar terug al dat de bierpomp was verwijderd en er alleen nog maar ?ay gedronken werd. Ik zou ook zwaar over de zeik zijn.:D
 

Methone

New member
Het was wat kort door de bocht inderdaad. Het prestatiegerichte amateurvoetbal heeft in Arnhem nooit veel voorgesteld. Is er voor Presikhaaf (nota bene een veel nikserige club dan de vier die jij noemt) ?berhaupt al eens een hoofdklasser geweest in Arnhem?

VIJDO met trainer Charly Bosveld in de jaren 80 speelden wel hoog, en ESA heeft misschien ook wel eens in de Hoofdklasse gespeeld, dat zou ik moeten nakijken, maar verder stelt het prestatiegerichte voetbal niet veel voor in Arnhem.
 

Susa

New member
Het was wat kort door de bocht inderdaad. Het prestatiegerichte amateurvoetbal heeft in Arnhem nooit veel voorgesteld. Is er voor Presikhaaf (nota bene een veel nikserige club dan de vier die jij noemt) ?berhaupt al eens een hoofdklasser geweest in Arnhem?

Volgens mij niet. Dan moet er wel het nodige geld in worden in gestoken.

Zelf voetbal ik bij VDZ en daar betalen ook de spelers van het 1e elftal contributie en moeten ze hun bardiensten draaien. De meesten voetballen als lang bij de club en jongens die van buitenaf komen blijven vaak hangen omdat het een nette en super gezeligge voetbalclub is. gelukzoekers hoeven ze niet.

Ze spelen nu 3e klasse en soms 2e klasse. Veel hoger zal het ook niet worden omdat ze de echte goeien natuurlijk wel worden weggelokt voor de poen en ambities om zo hoog mogelijk te spelen.
 

Methone

New member
Net even nagekeken. ESA heeft nooit in de Hoofdklasse gespeeld, maar wel 4 jaar in de Eerste Klasse (80's), wat toen der tijd het hoogste zaterdag amateurniveau was.
 

de waan

Well-known member
VIJDO met trainer Charly Bosveld in de jaren 80 speelden wel hoog, en ESA heeft misschien ook wel eens in de Hoofdklasse gespeeld, dat zou ik moeten nakijken, maar verder stelt het prestatiegerichte voetbal niet veel voor in Arnhem.

Ha, veel ijver doet overwinnen. Daar heeft HSC'21 volgens mij ook nog tegen gespeeld begin jaren '80 in de eerste klasse. Of net niet, dat zou ook nog kunnen.

Volgens mij niet. Dan moet er wel het nodige geld in worden in gestoken.

Zelf voetbal ik bij VDZ en daar betalen ook de spelers van het 1e elftal contributie en moeten ze hun bardiensten draaien. De meesten voetballen als lang bij de club en jongens die van buitenaf komen blijven vaak hangen omdat het een nette en super gezeligge voetbalclub is. gelukzoekers hoeven ze niet.

Ze spelen nu 3e klasse en soms 2e klasse. Veel hoger zal het ook niet worden omdat ze de echte goeien natuurlijk wel worden weggelokt voor de poen en ambities om zo hoog mogelijk te spelen.

Dat lijkt me ook een gezonde basis voor een club. Het is alleen best opmerkelijk dat er al decennialang amper een Arnhemse club is geweest, die wel die ambitie had. En dat terwijl Vitesse in de jaren '60 / '70 / '80 in de regel ook niet bijster veel voorstelde.

Overigens heeft Arnhemse Boys in ieder geval ook wel in de eerste klasse gespeeld.
 

Susa

New member
Dat lijkt me ook een gezonde basis voor een club. Het is alleen best opmerkelijk dat er al decennialang amper een Arnhemse club is geweest, die wel die ambitie had. En dat terwijl Vitesse in de jaren '60 / '70 / '80 in de regel ook niet bijster veel voorstelde.

Overigens heeft Arnhemse Boys in ieder geval ook wel in de eerste klasse gespeeld.

ja en voorlopig zie ik het niet gebeuren dat er buiten AFC Arnhem een club hoger zal spelen dan de 3e klasse.

Alhoewel Veluwezoom zaterdag 1 zal eraan komen met Jhonny van de Beukering als beginnend trainer en broer Dennis in het veld.
 

Methone

New member
Hertog Hendrik was ook een bekende club, al hebben die nooit hoog gespeeld dacht ik. Gelria ken ik ook nog wel.
Volgens mij plukte Wageningen en Rheden altijd de Arnhemse clubs kaal voordat ze echt omhoog konden. Wat was vroeger trouwens het succes van Rheden? (Suikeroom?)
 
Bovenaan