District Oost

Joost

Well-known member
Mug je hebt gelijk. Hoogeveen had inderdaad ook gekund. Gevoelsmatig ligt Meppel voor mij wat zuidelijker dan Hoogeveen. Komt waarschijnlijk doordat de snelste route via weg en spoor vanuit Zwolle richting Assen/Groningen eerst via Meppel en dan Hoogeveen gaat. Maar je gaat meer naar Zuid Gelderland dan naar Twente. Maar met de Sallandse clubs Rohda, De Zweef en Heino heb je toch een beetje een streekderby.

Op de kaart van de NS ligt Hoogeveen ook noordelijker dan Meppel, vandaar dat ik dat ook altijd gedacht heb.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ceephax, welkom hier.
Ik had persoonlijk nog nooit van Duno gehoord. Waar komen die zo ineens vandaan?
Rijk suikeroompje?
 

Joost

Well-known member
In de Stentor stond trouwens een pissige reactie van een Alcides bestuurslid op de indeling in oost.
Iets wat ik niet goed begrijp, want Alcides komt er veruit het meest voor in aanmerking.

Typische reactie van clubs die enkel naar de eigen situatie kijken. De huidige manier van indeling is de meest eerlijke die er is. Een computer berekend voor alle verenigingen de beste situatie, dan komen er altijd wel wat scheve gezichten. Meestal zijn die zogauw de competitie begint weer verdwenen.

De kans dat de KNVB nog iets gaat aanpassen is nihil, dat hebben ze bij eerdere verzoeken ook niet gedaan op 1 uitzondering na; een aantal clubs in de buurt van Dordrecht volgens mij werd wel opnieuw bekeken. Daar had het model een pontje als brug aangemerkt waardoor de reistijd en kilometers niet klopten.
 

Bonehead

Well-known member
Mug je hebt gelijk. Hoogeveen had inderdaad ook gekund. Gevoelsmatig ligt Meppel voor mij wat zuidelijker dan Hoogeveen. Komt waarschijnlijk doordat de snelste route via weg en spoor vanuit Zwolle richting Assen/Groningen eerst via Meppel en dan Hoogeveen gaat. Maar je gaat meer naar Zuid Gelderland dan naar Twente. Maar met de Sallandse clubs Rohda, De Zweef en Heino heb je toch een beetje een streekderby.

Trouwens, zijn er al plannen van de fietsende Longa 30 voorzitter Marcel Eekelder om op de fiets van Lichtenvoorde naar Meppel te gaan? Meestal kiest hij de langste afstand uit voor een uitwedstrijd in een seizoen. Een paar jaar geleden reed hij overigens gewoon alleen van Lichtenvoorde naar Meppel toen Longa hoofdklasse C speelde.

De Zweef is regio Twente. Bij De Zweef kennen ze maar ??n derby en dat is tegen ROHDA Raalte. Daar hebben ze rivaliteit mee. Ik heb wel het gevoel dat het voornamelijk van ??n kant komt. Alcides is een buitenbeentje in deze klasse met veel Overijssel club, Longa dat tegen Twente aanschuurt en nog wat andere Gelderse clubs in de buurt van Nijmegen
 

Mug

Member
Ja, nogmaals, mug, je komt er steeds op

Ik wilde een beetje mijn gram halen, het toontje over die mooie 1 ste klasse F stond mij niet aan. Maar zand erover en ik ga me nu concentreren op de 1 ste klasse Oost, ook een mooie klasse, mooi e tegenstanders en ook weer oude bekenden, over afstanden praat ik niet, dat is voor de criticasters die altijd wat te zeuren hebben en zelf nooit naar een uitwedstrijd gaan. En voor Alcides zou ik zeggen, geniet van wat je dit seizoen gaat meemaken en niet van wat je niet hebt. Prettige zondag ook voor noordooster.
 

germania

Member
Bij NEC en AWC zijn ze ook niet blij, zij worden ingedeeld in de 1e klasse zuid met wedstrijden naar Zeeland.
Ze missen nu de derby's tegen Quick 1888(Nijmegen) BVC'12(Beek bij Nijmegen) Orion(Nijmegen) en Germania(Groesbeek)
Ook worden dit jaar clubs uit lagere klassen in Zuid gekoppeld aan clubs uit Oost.
Zo spelen Milsbeek en Vitesse'08(Gennep) in de derde klasse Oost tegen vele clubs uit de regio Nijmegen.
 

bqandy

Well-known member
Vandaag Alcides in Haren tegen Be Quick 1887 in actie gezien.
Be Quick kwam met een potentieel tweede elftal het veld in, maar dat heeft wel de pretentie om minimaal 1e klasse niveau te hebben.
Het werd dan wel 1-1, maar gezien het aantal -enorme- kansen voor de Meppelers was 4, 5-1 voor Alcides terecht geweest.

Leuk team dat nieuwe Alcides. Aardige mix van jeugd en ervaring. En dan zaten er ook heel wat spelers op de tribune, zoals nieuwelingen Sibum en Ditewig. Eric-Jan Lijzen had een belangrijke rol als leider in het veld. Hij viel wel uit in de rust na een tik tegen zijn enkel. Eric-Jan wist me te melden dat Dennis Blokzijl geopereerd is en na de winterstop hoopt terug te keren.

Ik denk dat Alcides wel een aardig woordje gaat mee spreken in 1E. Uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om een stukkie te schrijven:
http://www.tweenul.nl/nieuws/er-zit-weer-muziek-in-alcides
 

Ceephax

New member
Ceephax, welkom hier.
Ik had persoonlijk nog nooit van Duno gehoord. Waar komen die zo ineens vandaan?
Rijk suikeroompje?

Dank u. VV Duno komt uit Doorwerth, gelegen tussen Wageningen en Arnhem. Deze vereniging heeft sinds 2011 een kapitaal krachtige sponsor (DunoAir, Windpark management) en zijn sindsdien de weg omhoog ingeslagen. Wat resulteerde in 3 kampioenschappen de laatste 4 seizoenen. Voorgaande seizoenen hebben ze al regelmatig bekende spelers uit de regio weten aan te trekken en ook een aantal ex-profs zoals bijvoorbeeld Purrel Fr?nkel, Harrie Jaliens, Jeremy Overbeek Bloem, Hanso Cooke, Michael Jaliens, Max van Meeteren, Robin van Schieveen en Jermaine Grot. Met de huidige selectie zie ik ze wel mee doen voor een plek in de Hoofdklasse.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Het is zover, er komt een serieus onderzoek naar de mogelijkheden van een fusie tussen KVV Losser en AJC'96.
Verwachting is dat tussen nu en 3 jaar het hekje tussen de beide buren wel weg is.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind die afkortingsnamen verschrikkelijk. Drie letters gaat nog net maar SVWZ en AZSV vind ik al te veel van het goed. En bij fusieclubs is het meestal nog erger.

Gewoon een naam met oprichtingsdatum erachter.
 

Ceephax

New member
Ik zou gewoon de naam en oprichtingsdatum behouden van de oudste club. Vaak zijn dat soort clubnamen al generatie's lang bekend bij de mensen in de betreffende regio's.
 

Ceephax

New member
TONEGIDO was dan nog wel aardig qua afkortingen. Dat komt waarschijnlijk omdat je het als een woord kunt uitspreken.
 
Bovenaan