District Oost

De Groene Scout

Well-known member
Dat VV Glanerbrug vorig seizoen failliet is verklaard had ik al eens verteld, maar de oud-bestuursleden moeten nu zelf een half miljoen ophoesten.
Het gaat niet alleen om de grote man Henk Middelhof (dubieuze zakenman uit Enschede), maar ook de overige bestuurders. O.a. enkele voetbaldieren (zeg maar de TC) zoals Leo de Boer en Herman van der Veen moeten boeten voor het wanbeleid.
Er is beslag gelegd op alle priv?-bezittingen van een vijftal oud bestuursleden. Woningen kunnen niet verkocht worden en ze kunnen geen geld opnemen en ook de spaarrekeningen zijn geblokkeerd. Denk dat met name de heren de Boer en v.d. Veen hier wel even schrikken.
 

de waan

Well-known member
Het lijkt erop dat ze zich steeds meer richten op de periferie van de echte boeven. Zie ook Nieuw Woensel.

Hopelijk gaan spelers en anderen zich voortaan twee keer bedenken voordat ze zich aansluiten bij dit soort foute clubs.
 

Ceephax

New member
Maar worden de spelers niet aangepakt ?

Dat is denk ik wel de enige manier hoe je dit soort zaken echt kunt aanpakken. Als er een aantal spelers flink worden gestraft omdat ze zwartgeld hebben aangenomen, dan denkt het grootste deel van de voetballers wel 2 keer na voordat ze in zee gaan met zo'n dubieuze club.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Deze snap ik niet.
Geef je nu aan dat als spelers 'zwart' betaald worden ze dit dan wel op moeten geven?
Wat je gewoon keurig volgens contract krijgt uitbetaald, zullen de spelers ook wel netjes opgeven als inkomsten. Pas als ze dat niet doen, hebben de spelers een probleem.
Ze zijn natuurlijk niet gek met elkaar.
 

De Groene Scout

Well-known member
Laat maar, ik volg je niet.
Als je als speler geld krijgt van een club, dan weet je vooraf toch wel of de club dat netjes opgeeft en je dat zelf ook als inkomsten moet opgeven, of je weet dat het zwart is en dan heb je als speler geluk en geef je het natuurlijk ook niet op.
Meer smaken zijn er volgens mij niet.
O ja toch wel.
- De club geeft aan dat ze het opgeven en doet dat toch niet; dom van de club
- De club geeft aan dat ze het opgeven en doet dat ook, maar de speler niet; dom van de speler
 

De Groene Scout

Well-known member
Een stratenmaker is ook niet Roomser dan de Paus.
Nee, zwart verdient geld gaat keurig in de uitgavenstroom weg.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Na het onderzoek voor samenwerking tussen Losser en AJC komt er in Enschede nu een soortgelijk onderzoek. Er wordt bekeken of er een FC Diekman kan komen met o.a de clubs Zuid Eschmarke, Sp. Enschede en eventueel PW erin. 4e club op het Diekman houdt de boot nog even af.
Lijkt er steeds vaker op dat men inziet dat het niet of nauwelijks mogelijk is om als kleine vereniging het hoofd boven water te houden in een stadsdeel of wijk met meerdere clubs.
 

de waan

Well-known member
Ik vind dat PW op de werelderfgoedlijst van Unesco moet. Is onverteerbaar dat dit mooie stukje voetbalhistorie opgaat in een club met de afgrijselijke naam FC Diekman.
 

bqandy

Well-known member
Ik vind dat PW op de werelderfgoedlijst van Unesco moet. Is onverteerbaar dat dit mooie stukje voetbalhistorie opgaat in een club met de afgrijselijke naam FC Diekman.
Dat zou inderdaad zonde zijn. Een van de oudste clubs van Nederland.
Maar ook Sportclub Enschede. Toch ook een club van naam en faam.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zeker. Dan moet Zuid Eschmarke er maar gewoon mee stoppen.

Dat zijn inderdaad de initiatiefnemers. Die club heeft volgens mij ook de minste kans op een lang voortbestaan. Sportclub Enschede stond wel open voor een onderzoek naar de mogelijkheden. PW twijfelt en Tubanters heeft er volgens mij geen trek in.
 

Ceephax

New member
Heeft PW altijd op het diekman gezeten? Aangezien er ook nog een hockey en een golfclub met de naam PW in de buurt van Rigtersbleek zitten.
 

bqandy

Well-known member
Zeker. Dan moet Zuid Eschmarke er maar gewoon mee stoppen.

Ik lees net een artikel op de site van SC Enschede. Zal van Tubantia zijn. Maar wat een zooi clubs. 25. Net zoveel als in Groningen dat ruim 40 duizend inwoners meer heeft.
En alles speelt ook zo laag. Een eerste en een tweede klasser en de rest lager. Dat spreekt ook niet echt aan.
Om met Groningen te vergelijken: Een derde divisie, ??n hoofdklasse, twee eerste klasse en tien tweede klassers.
 
Bovenaan